Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster je již nyní k dispozici v Japonsku a to ve verzi pro PlayStation 4 a Switch. Již příští týden, konkrétně 25. května, ale vychází pro PlayStation 4, Switch a přes Steam pro PC také na západě. Konzolové verze si dokonce již teď můžete předobjednávat v obchodech Xzone.cz a Gameexpres.sk.
Bohužel jsme museli na třetí Shin Megami Tensei čekat prakticky 20 let, ale mělo to čekání opodstatnění a vyplatilo se vůbec? Dostaneme do rukou stejnou hru v HD rozlišení nebo něco úplně nového? Naštěstí je odpověď v prvém případě záporná a v druhém kladná. Těšit se můžete na snadnější obtížnost a třeba upgrade quality-of-life.
Téměř 20 let od vydání původní hry, nám sice Shin Megami Tensei 3 Nocturne HD Remaster přináší stejné JRPG prvky a temně laděné vyprávění, díky kterým se z originálu stala v zemi původu kultovní klasika, ale do dnešního HD balíčku přidává několik moderních upgradů. Kromě vizuálních prvků ve vysokém rozlišení, dokážou aktuální úpravy remasteru Shin Megami Tensei 3 usnadnit přístup ke hraní i úplným nováčkům série Shin Megami Tensei.
Původní Shin Megami Tensei 3 vyšel v roce 2003 pro konzoli PlayStation 2. Použitý tahový bitevní systém, okultní atmosféra a dostatečně temný humor ale připravily živnou půdu i pro budoucí hry od Atlusu, jako je i třeba Persona 5. Shin Megami Tensei 3 ale před těmi 20 roky postrádal některé důležité funkce, které pozdější hry již běžně používaly. Asi nejzajímavějším detailem ale je to, že už originál byl na hráče daleko tvrdší, než mnoho jiných her své doby. A to dokonce i na obtížnost Normal, protože třeba úplně postrádal možnost ukládání.
To se ale u HD remasteru Shin Megami Tensei 3 mění hlavně díky obtížnosti Merciful, který je k dispozici prostřednictvím bezplatného DLC. Remaster tak bude pro hraní mnohem jednodušeji zvládnutelný. Tento nový „easy“ režim totiž zdvojnásobuje způsobené poškození, navíc snižuje obdržené poškození na polovinu a zvyšuje množství peněz, získaných po každé bitvě. Přesně toto chybělo všem hráčům, kteří u JRPG hledají spíše neformálnější druh zážitku. Pro ostatní, kteří stále doufají v pořádnou výzvu, si mohou stále vyzkoušet původní obtížnosti Normal a Hard. Nastavení obtížnosti naštěstí lze kdykoli upravit, takže hráči mohou podle potřeby vyladit aktuální výzvy hry, aniž by museli začínat znovu od začátku. Remaster navíc dovoluje při všech obtížnostech svou pozici kdykoli ukládat prostřednictvím nabídky hry, což podstatně eliminuje nutnost hledat terminály, ve kterých se hra ukládala v originálu, a neriskujete ztrátu dosavadního postupu.
Kromě úprav obtížnosti a grafického upgradu přidává Shin Megami Tensei 3 HD vlastně vůbec poprvé také kompletní anglický dabing. Originál byl pouze v japonštině s možností zvolit titulky v jiném jazyce. Zrovna u série SMT nebo Persona je anglický dabing velmi kvalitní a tak lokalizace určitě pomůže všem, i těm kteří třeba hráli originál, zejména při používání mechaniky Demon Fusion.
Asi všichni víte, že Demon Fusion umožňuje hráčům spojit dva nebo více démonů do jednoho lepšího a výkonnějšího. Díky tomu sice ztratíte nějaké člena party, ale zase získáte nového. Ve hře z roku 2003 získali démoni vytvořeni fúzí dovednosti náhodně, ale remaster tuto mechaniku upravuje a funguje teď podobně, jako u pozdějších her série Shin Megami Tensei. Hráči tak mohou jednodušeji maximalizovat potenciál svých démonů tím, že zvolí ty nejlepší dovednosti, místo toho aby to nechali na náhodě. Všechna tato vylepšení quality-of-life znamenají, že si Shin Megami Tensei 3 Nocturne HD Remaster zaslouží pozornost nejen fanoušků původního SMT3, ale i úplných nováčků.
Pro ještě větší navnadění samozřejmě doporučuji přečíst si naše dojmy z hraní Shin Megami Tensei 3 Nocturne HD Remaster.
Zdroj: Atlus
Nechápu, proč je Merciful obtížnost jako DLC. Je to nějaký trest pro hráče, kteří svou konzoli nemají připojenou k internetu? Nebo kteří se rozhodnout hru zahrát za dvacet let, kdy budou Sony servery jen krásnou vzpomínkou na mládí? Atlus se k této hře chová jako rodič k nemilovanému děcku. Vylepšení jsou marginální, celé je to splácané nějakou najatou firmičkou v Unity, takže framerate podle toho vypadá (na PS4/PC 30fps, na Switchi často ani to ne), ale Sega má tu drzost to prodávat za cenu nového produktu. Je to jen výplň než se jim podaří dodělat SMTV. A jsem zvědavý a vlastně se i toho bojím, nakolik SMTV překopali k „Persona“ obrazu (viz. SMTIV Apocalypse, kde si nemohli pomoct a museli tam dát teenegery).
Omlouvám se, za tyto výtky, ale už několik let to vypadá, že Atlus/Sega si myslí, že jim všechno projde: Absurdní cenová politika, agresivní DLC, hry dostupné jen za vysoký příplatek (PS4 verze P3:DanceAllNight), předčasná oznámení.
Té obtížnosti formou DLC taky nerozumím. V dnešní době asi všichni čtou novinky, ale možná se najdou tací, kteří o tom vůbec nemusí vědět.
Cenu ale chápu. Neříkám, že s ní souhlasím, ale chápu. Jde vlastně o první vydání hry na západě, takže za plnou cenu. To že jsme čekali 20 let není podstatné