O novém BioShocku s jistotou víme to, že na něm pracuje kanadské studio Cloud Chamber a hra má být zasazená do nového otevřeného světa. Nejnovější informace prozrazují, že nový BioShock bude stavět na Unreal Engine 5. Vyplývá to z podrobností ohledně pracovní nabídky ze studia Cloud Chamber. Podle této nabídky studio hledá někoho, kdo bude pracovat v Unreal Engine 5, přizpůsobovat stávající systémy a vytvářet nové technologie za účelem naplnění technických potřeb a tvůrčích cílů projektu. „V současné době vytváříme další BioShock. Spojila nás láska k této kultovní sérii. Vzrušení a zodpovědnost při vytváření dalšího pokračování tak milované hry je to, co nás žene vpřed,“ uvádí se v pracovní nabídce.
Tento týden se společnost Epic Games pochlubila novým demem technologie Unreal Engine 5, přičemž zároveň spustila early access verzi samotného enginu. Plná verze vývojářských nástrojů by potom podle Epicu měla být dostupná začátkem příštího roku a společnost láká na nové funkce, techniky a obrovský pokrok v grafice.
Já se hlavně bojím toho otevřeného světa. Nechápu tu potřebu všude cpát open world (fakt to nemusí mít každá hra, ale je to trendy no…).
Tak ono to neni uplne o openworldu. Spis to je o tom, ze zmenili streaming levelu (jak a kde se nacitaji), takze je lehci delat vetsi mapy.
Tohle je ještě daleko…
No, hlavně než novou grafiku by to chtělo, aby vyřešili obrovský problém s velikostí zdrojových dat. Protože sice UE 5 umí vykreslit miliardu pixelů na scénu s nároky UE 4 (není zapotřebí nejmodernější karta ve sli – Unreal Engine 5 slibuje hraní ve 4K při nárocích 1080p), ale data mají prý obrovskou velikost, vedle kterých jsou Call of Duty se všemi přídavky a opravami zanedbatelná titěrnost… Aby ke každé hře nemuselo být nově také přibaleno 50 TB SSDčko… Ale mají ještě čas to vychytat. V každém případě velkoobjemové hry pod UE5 jsou dost velká hrozba pro spoustu hráčů. To okouzlující demíčko UE5 zabírá „nádherných“ 100 GB… A teď si představte AAA hru…
Jsem rád že mám 3TB v SSD
Velikost zdrojovych dat v editoru a velikost buildu je hodne velkej rozdil. Bezne dnes mas velikost hry i pres 200gb a build ve vysledku jen treba 50. Napr. textury – zdrojovy textury ve hre nepouzivas, ale v editoru je mas treba 4096 16x vetsi nez ve hre 1024).
Problem v demu je to, ze naimportili zdroje z megascanu, kde jsou i osmitisicovky. Vetsinou se to tak dela, abys pak mohl jednim klikem menit velikost dle potreb, nebo mohl rict, kdyz delas cutscenu, aby se povolilo dvojnasobny rozliseni nez ve hre (4 nasobna velikost).
Pak jak cookujes build, tak se to zmensi. Problem je spis v tom, ze k vyvoji potrebujes dost delo. Nemluve o siti, backupech a pod.
Doufám, že než se začnou sypat hry na tomhle enginu, tak už budu mít novou grafiku