Vývojáři Horizon Forbidden West v těchto dnech poskytli sérii rozhovorů různým zahraničním médiím. Kromě mnoha dalších informací přitom odpověděli také na dotaz magazínu Hardware Zone, jak daleko přesně jsou momentálně s vývojem a dokončením hry. Mathijs de Jonge (Game Director), k tomu řekl:
„Úspěšně jsme dokončil náš Beta milník, což je pěkně daleko. Nyní jsme tedy v posledních fázích vývoje. Takže teď vyšperkováváme hru a opravujeme bugy. Také uzavíráme určité aspekty hry, například některé stroje jsou pozadu za plánem – protože trvá enormně dlouho je vyrobit. Pracujeme také na posledním filmečku. Takže opravdu už dokončujeme. Pořád toho samozřejmě hodně zbývá s hrou téhle velikosti a rozsahu, ale jsme v posledních fázích.“
Další zajímavé informace z aktuálních rozhovorů vývojářů o Horizon Forbidden West:
- Hra na PS5 nabídne dva režimy: Kvalitu (nativní 4K v 30 FPS) nebo Výkon (adaptivní 4K v 60 FPS)
- Plná podpora 3D zvuku a DualSense ovladače na PS5
- Nahrávání hry na PS5 trvá jen pár vteřin
- Nový ovládací systém umožní šplhat kdekoliv
- Kompletně přepracovaný strom dovedností
- Nový systém boje na blízko, obsahující komba
- Nový systém „pracovní lavice“ pro vylepšování vybavení
- Můžete Focusem skenovat lidské protivníky – mají na sobě víc brnění a jsou agresivnější
- PS5 má odlišný (detailnější) systém renderování vody než PS4
- Podvodní hratelnost je komplexnější než si myslíte
- Díky potápěčské masce můžete pod vodou zůstat jak dlouho chcete
- Mnoho odlišných biomů, San Francisko je pouze jednou z mnoha lokací
- Velká část hry vznikla na PS4 a vývojáři stále hru na PS4 testují
- Pokročilé nasvícení Aloy na PS4 existuje pouze ve filmečcích (na PS5 i během hraní)
- Herní svět je o trochu větší ale cílem byla hlavně hustota jeho zaplnění
Můžete se také podívat na rozhovor magazínu Game Informer s vývojáři (neobsahuje nové záběry ze hry):
Sony také oznámila skladatele hudby. Joris de Man, Niels van de Leest a skladatelské duo The Flight se vraceji (pracovali na Horizon Zero Dawn), nově se k nim přidává Oleksa Lozowchuk. Ukázky jejich hudby pro druhý Horizon si můžete pustit zde, k dispozici je také oficiální video představení:
Myslím, že hráčská komunita by pojem workbench skousla 😉 Jo a česky se pracovní lavice řekne ponk 😁
Mě spíše zajímá kdy vyjde colectorka.
Čeština bude?
To nikdo neví. + je že Sony poslední exkluzivní hry vždy přeložila a – je absence cz titulků u prvního dílu.
Snad to letos vyjde ale spíš rok 2022
Se mi líbí, jak je u každé hry, že nahrávání trvá jen pár vteřin Pro konzolisty je to fakt novej vesmír
Něco na tom bude, ale dle mých zkušeností ty hry cíleně vyvíjené přímo pro nové konzole využívají SSD mnohdy lépe/účinněji, než tradiční hry na PC, vybaveném běžným SSD diskem.
Je to i novej vesmír pro tebe jako pcčkáře protože do nedávna nebyli hry optimalizovaný na disky co se dnes používájí v konzolích. Takže si taky užij novej vesmír až si to pořádný ssdéčko koupíš
Spíš až výjde něco, co to SSD bude umět využít. Do té doby se nekoná žádný wow efekt a je jedno, jaké SSD máte.
BTW, SSD disky mám už hodně dlouho a to jak klasické SATA, tak NVME s rychlostmi 3.5GB/s a rozdíl v „reálném světě“ je nula nula nic.
Jestli jsi viděl načítání her na nových konzolí, tak musíš uznat, že tam optimalizace prostě je (dokonce neaktualizovaný KCD se na PS5 načte skoro okamžitě).
Zatímco na PC optimalizace pro SSD prostě nejsou, jak ukazuje třeba test z kanálu HWU. Na hry stačí mít i „obyč“ SATA III SSD, kde je rozdíl mezi top modely minimální, až na úrovni chyby měření. S trochou nadsázky (vlastně i bez ní) se dá říct, že pokud nemáš noname SSD z Aliexpressu, tak jsi v pohodě a nemusíš kupovat předražené modely za x tisíc (byť i noname SSD je trochu rychlejší, než HDD 7200 RPM).
Ale jako taky jsem se při uvedení nových konzolí bavil, jak to pro konzolisty znamenalo něco až neuvěřitelného, co mělo běžné PC cca od roku 2013. Ale poté, co jsem viděl bleskurychlé načítání her, tak smích jaksi přešel.
Jsem rád, že cílem vývojářů nebylo vytvoření toho „největšího otevřeného světa, jaký jsme ve hrách kdy viděli,“ ale zaměřili se spíš na jeho hustotu. Velikost mapy v prvním díle byla pro mě tak akorát, takže o něco málo větší mapa v pokračování by mohla být super.
A vysvetli nam take konecne, co se to stalo Aloy v obliceji??
Přibrala během toho, co byly zavřené fitka.