Odhalení podivné PS5 exkluzivní hry s pracovním označením Abandoned, o níž jsme vás detailně informovali v samostatném článku, bylo opět odloženo. K původnímu vydání PS5 aplikace, skrze kterou měla být hra představena, mělo dojít již dnes, přičemž veškeré odpočty směřovali na 16.00, kdy pravidelně probíhají aktualizace PlayStation Store. Přesně v tento čas byl ale namísto aplikace vydán níže uvedený Twitterový příspěvek, v němž se údajný režisér hry Hasan Kahraman omlouvá za odklad a uvádí důvody, které k němu vedly.
Překlad videoklipu:
Ahoj všichni.
Jsem Hasan Kahraman z BLUE BOX Game Studios, režisér hry Abandoned. Poslední týdny pro nás byly velmi stresující a celý tým je velmi unavený. Doufali jsme, že dnes vydáme aplikaci pro PlayStation 5 a vím, že spousta z Vás na ní čeká, za což bych Vám chtěl moc poděkovat. I tak jsem se ale rozhodl vydání aplikace odložit na srpen, což je měsíc, ve kterém bude vydán i první trailer. Chceme, aby Vaše první dojmy ze hry byly pozitivní a nyní ještě aplikace v takovém stavu není – zkrátka chceme, aby aplikace dostála naším vlastním očekáváním. Také tu jsou bugy, které se objevily na poslední chvíli a se kterými se musíme vypořádat a lokalizace také není úplně dokončena…
Takže tolik k tomu. Doufám, že to všichni pochopíte, omlouvám se za to a ještě jednou děkuji za Vaší podporu.
An update from Hasan: pic.twitter.com/vpFN81YDXL
— BLUE BOX Game Studios (@BBGameStudios) June 25, 2021
Pakliže tedy k odhalení hry skutečně dojde, bude zajímavé sledovat podobu finální hry, se kterou jsou dle příspěvků na Twitteru vývojáři velmi spokojeni.
Ani falešný teaser, nešťastný marketing a odklad aplikace, která měla být hotová již v úterý o několik týdnů, však neznačí konec této horské dráhy podivností. Hasan Kahraman, respektive BLUE BOX Game Studios sice nestihli vydat aplikaci pro Abandoned, ale místo toho nyní na PlayStation Store oznámili zcela jinou hru.
Jde se o titul THE HAUNTING: Blood Water Curse, který vyjde v předběžném přístupu (což je samo o sobě na PS Store velmi nevídaná věc) a jedná se o PlayStation verzi stejnojmenné hry, která vyšla na Steamu již koncem minulého roku. Jen ji pro změnu vydalo jiné a neznámé studio CREATEQ Interactive. Titul má spíše záporná hodnocení a nyní jej již není možné zakoupit, neboť vývojáři tuto možnost pozastavili do doby, než vyjde významná aktualizace, která již bude připomínat finální verzi hry. Opustit předběžný přístup by následně hra měla v říjnu, tedy přibližně dva měsíce po odhalení Abandoned.
I THE HAUNTING: Blood Water Curse, je hororovým titulem. Jeho popis se ale dle popisku vývojářů liší.
Sarah Finemanová je novinářka, která při pátrání po svém bratrovi Joshovi navštíví les Red Water Woods. V naději, že tam bratra najde, zjistí, že v lese straší duchové, a narazí na okultisty, kteří chtějí ji i jejího bratra obětovat, aby dokončili svůj rituál.
Na ukázku tohoto titulu se můžete podívat níže.
vsechno ukazuje na Kojimu. Od inicialu Hasana, pres modrou v nazvu az po dulezite data, kdyz je dobre zprehazite. Bych se toho nebal
Je to celý divný, ale odložit to po tom, co si udělali poměrně obrovskej dosah pomocí pár postů na twitteru už nedává vůbec smysl
Nechápu, jak je možný, že by si nejprve mysleli, že tu aplikaci zvládnou dodělat během pár dní. Pak po odkladu znova za pár dní, a nakonec potřebujou přes měsíc? Nějak mi to nejde na rozum.
Přestávám pomalu doufat v cokoliv zajímavého, celé to působí jako podvod.
Ono je taky možné, že se zalekli toho hypu, který kolem toho média vytvořila a cokoliv menšího než Silent Hill a Kodžima by bylo zklamání, tak to představení odložili na srpen doufajíc, že se situace trochu uklidní a očekávání budou střídmější.
Ale to oznámení druhé hry v předběžném přístupu je každopádně podivné.
Podle různých spekulací ta podoba Hasana Kahramana ani není skutečná, ale jde o muže vytvořeného CGI animací. Nic netvrdím, ale na Twitter videu, zmiňovaném v tomto článku, vypadá opravdu poněkud netradičně.
Celé to zabili, ze začátku jsem byl zvědavý, teď už je mi to fakt jedno… Pokud nedokážou ani hru oznámit, moc šancí nedávám ani hře samotné…
Jako, tohle už je fraška, kde má pocit že spíš z hráčů dělají blbce. Je mi jedno jestli je to sám Kojima nebo opravdu jen nějaký Hasan ale pokud chtěli tohle divadlo, měli si všechno předem připravit a pak se do těhle hrátek pustit.
Jak že se to jmenuje Siren: Blood Curse? Ne vlastně THE HAUNTING: Blood Water Curse, my bad… 😋
Já pořád věřím, že to je indie hra od malého studia. Podle mě je tento odklad způsoben tím šíleným hypem a teoriích o Silent Hillu. Vývojáři dostali strach a nechtějí udělat špatný první dojem. Nic víc bych v tom nehledal.
Ze začátku to působilo tajemně a budilo to zvědavost. Ale už to začíná být trapné a zvědavost mne opouští. Navíc představa, jak místo soustředění se na hru řeší měsíce nějakou aplikaci a její problémy… to nebudí důvěru.
Nepochopim takovy sasky, ktery si furt na neco hrajou. Maj to ukazat hned a ne pres nejakou aplikaci, jen chcou bejt zajimavy.
Já spíš nechápu to lhaní ohledně stavu aplikace. Před týdnem řeknou, že je to problém s lokalizací a najednou to odkládají na srpen, protože aplikace není v dobrém stavu.
Studio, které lže i o stavu pitomé aplikace ve mně nebudí důvěru.
Pokud se jim v té aplikaci na poslední chvíli objevily nějaké bugy, o kterých se předtím nevědělo, jak říkají, tak odklad byl jediná rozumná volba. Tenhleten herní projekt je už ale herními médii tak nezdravě přehypovaný, že jsou téměř jistě předurčeni k neúspěchu, pokud by se z toho teda nakonec vážně nevyklubal ten Kodžima a Silent Hill, čemuž příliš nevěřím.
Tak z toho videa to nezní jako problémy na poslední chvíli. Spíš to zní, že tu aplikaci prostě nestihli dodělat nebo nejsou spokojeni se stavem. V tom případě ale nemělo vůbec smysl vymlouvat se na problémy s lokalizací.
Hodnotím pouze z toho přeloženého přepisu. Na samotné video jsem nekoukal. Nechci si tu hrát na nějakého programátora, ale vzpomínám si, jak jsme se před nějakými 15-ti lety na střední tak trochu učili tvorbu webových stránek a taky všechno do poslední chvíle vypadalo naprosto v pořádku, ale poté, co se stránky nahrály na internet, tak byly celé rozbité a musel jsem je celé předělávat, takže věřím, že se klidně mohly problémy v té jejich aplikaci objevit na poslední chvíli.
A pokud ji jednoduše nestihli? No řekl bych, že něco takového se v životě už asi stalo úplně každému z nás, že si něco naplánoval a pak nestíhal. Jasně, že všichni bychom byli nejradši, kdyby všechno vycházelo na čas a v perfektním stavu, ale myslím, že takový odklad je rozumné řešení, pokud to není v perfektním stavu.
To stejne jsem nechapal u CDPR, nekonecne lhani o stavu jejich her. To je proste marketing.