Aktualizace:
Den po zveřejnění videa od Digital Foundry redakci kontaktovali vývojáři z Capcomu a řekli, že plánují update, který má problémy vyřešit:
„Tým vytváří patch, který odstraní výkonnostní problémy na PC. Měl by být k dispozici už brzy. Zanedlouho poskytneme více informací.“
Původní článek:
Osmý díl Resident Evil Village si vede skvěle. Boduje u fanoušků i kritiků a na kontě už má něco přes 4,5 milionů prodaných kopií. Jenže ne všechno je takto růžové.
Zatímco konzolové verze této hry jsou velmi dobře optimalizované, na PC už to tak dobré není. I na silných sestavách se hráčům stává, že při zabití nepřítele či jen vystřelení ze zbraně dojde k nepříjemnému záseku. V jedné části, kde se objeví dcera a hmyz kolem ní, dokonce padají FPS. Nejde jen o nějaký menší propad, snímky za sekundu se klidně dostanou na čtvrtinovou hodnotu. Ve videu od Digital Foundry můžeme vidět, že ze zhruba 120 FPS se rychle stane pouhých 30.
A proč vůbec Rich Leadbetter z Digital Foundry hru testoval znova? Objevila se totiž craknutá verze a jak se brzy ukázalo, beží líp než originál s DRM ochranou. Nejsou zde ani záseky při výstřelu, ani propady FPS při setkání s hmyzem. Nastala tak poměrně zvláštní situace, kdy mají hráči, kteří si hru stáhnou, lepší zážitek než ti, již si ji koupili. I když se to také nedá říct obecně, protože v cracknuté verzi údajně chybí některé animace. I tak ale zůstává záhadou, proč Capcom tyto zásadní nedostatky stále neopravil.
No hurá, aspon zpetna odezva, ja uz planoval jak na druhy dohrani hru upiratim
Klasika, kolik black screenů už jsem vyřešil stáhnutím cracku ani nespočítám.
Podle mě to mají kupující vždy horší ( hry, filmy, hudba ). Pochopitelně až na pár vyjímek, jako je GOG a Google Play Music ( dokud ho nezrušili ). Já si sice kupuji originály po stovkách, ale když to chci pak používat, tak buď si stáhnu crack nebo rovnou „drm free “ z ulozto. Na klienty běžící v pozadí při hraní nejsem zvědavý a navíc jednou přijde čas, kdy mi nebude 8GB RAM stačit a vypnutí všech zbytečností v pozadí mi umožní si vůbec zahrát. A třeba filmy z iTunes a Google Play nejdou v mém KMP přehrát a byl bych zase závislý na nějaké pochybné aplikaci nebo na streamingu a internetu. Horší to mají ti herní tvůrci, kteří dají nějakou „neprolomitelnou“ ochranu a přitom není crack. Protože když není crack, tak není nákup. To dá rozum. Třeba u „The Crew 2“ mě to mrzí, ale já za to nemůžu… A ještě hráči platí za některé ochrany ve hrách vyšší spotřebou elektřiny ( a případně vyšší hlučností nebo teoreticky snížením životnosti komponentů ), protože příkladů, kdy samotná ochrana brutálně zvyšuje nároky na CPU byla v minulosti spousta
Tak už vyšla i oprava animací. Shame on you, CAPCOM.
Toto je sle chyba hlavne nas, zakazniku, co si to presto s tim drm koupime. Tim totiz davane najevo, ze s drm souhlasime. Pokud by se stalo, ze si hru s drm nikdo nekoupi, tak si to hodne rychle rozmysli. To se ale asi nikdy nestane…
Vsak ja tvrdim furt, ze hraci jsou snad nejhloupejsi druh zakaznika…
Mam jen ten pocit, nebo je autor opravdu prekvapeny, ze tomu tak je? Tento jev lze pozorovat uz nejake to desetileti. Je to mnohem komplexnejsi a rozhodne reseni nespociva v „oprave chyby ve hre“.
Nevim, jaka konkretne je pouzita DRM ochrana v tomto pripade, ale jsou i takove ochrany, ktere v podstate spusti hru ve svem vlastnim virtualnim prostredi, cili de facto, na hracove stroji spusti nejprve virtualni stroj a teprve v nem spusti hru. Ze to ma dopad na vykon je samozrejme.
Automaticke povazovani zakazniku za piraty je z meho pohledu velmi vulgarni jednani a proto kupuji hry zasadne jen na GOGu, kde jsou vsechny hry bez DRM ochrany. Kupuji si na GOGu ty hry i presto, ze pro mne neni problem stahnout si odnekud presne ty verze, ktere se prodavaji na GOGu.
Hra obsahuje DRM přímo od Capcomu v kombinaci s Denuvem verze 11. Jako nejjednodušší způsob opravy se jeví odstranění ochrany samotným Capcomem. Po prolomení DRM (zejména Denuva) se k tomuto kroku v poslední době uchyluje řada vývojářů/vydavatelů.
Souhlasim, ze to by byl velmi rozumny krok. Dokonce bych se primlouval, aby tam zadne DRM vubec nedodavali uz na zacatku. GOG nazorne ukazal nejen na Zaklinaci 3, ktery by opravdu komercne uspesny, ze je to, prestoze tomu mnozi budou odmitat uverit, dost dobre mozna cesta.
Pristupovat k zakaznikovi s tim, ze je s vetsi pradepodobnosti pirat, nez ze neni, vypovida o tom, ze je zde neco zasadne spatne. Tohle totiz neni nic, co by vypadalo jako ukazatel dobreho vztahu zucastnenych stran. V dobrem vztahu hraje duvera nemalou roli.
Ale pokud je to s duverou ze strany vydavatele her tak spatne, co treba kompromis? Vydat hru s DRM a po nejake dobe, treba po pul roce, odstranit DRM bez ohledu na cokoliv?
Crapcom nedostatky neopravil, protože to nejde. Když to člověk přečte pořádně, tak zjistí, že to dělá DRM implementované v DRM. Prasárna první třidy.
Tak tohle snad dneska nikoho nepřekvapuje.
Takový to, když piráti mají lepší produkt, než platící uživatelé
Ale mě to stále překvapuje že se to musí řešit, ten problém je tu dvacet let nejméně.
Jednoduché špatně implementovaná / optimalizovaná DRM.
Capcom to může opravit jen tak že DRM odstraní a to tak brzo neudělá.
Přesně tak. Ti, kteří hodlají hru upirátit, tak učiní bez ohledu na tom, zda produkt má DRM či nikoliv. Akorát to otravuje platící uživatelé v podobě zbytečně nižšího výkonu. A myslím, že absence ochrany ničemu nevadí. Zájemci si hru koupí tak i tak.
Smysl DRM jsem nikdy nepochopil. Warez komunita si stejně najde cestu.
Kupuji hry jenom v akcích. I toto je jeden z důvodů…
Už za dob securomu jsem měl vždy pocit že já platící zakazník jsem nejspíš ten problém…