Inzertní PR článek.
Microsoft nedávno představil dosud největší nabídku her pro Xbox. Řada obsahuje 30 exkluzivních titulů, kterými se snaží posílit svou herní knihovnu, aby přilákal více předplatitelů své herní služby Xbox Game Pass.
Od softwarového giganta, který v posledním desetiletí stál ve stínu dominantního postavení PlayStation od Sony, je to poměrně očekávaný krok, aby také ne, když prodejnost konzole PlayStation 4 překonávala prodeje konzole Xbox One v poměru více než dva ku jedné.
Microsoft strávil posledních několik let akvizicemi herních studií, aby se vyrovnal Sony a dokázal vydávat více herních titulů z vlastní dílny. Ačkoli není jisté, zda tyto kroky povedou k tomu, že Xbox řady X/S předčí v prodejnosti PlayStation 5, Microsoft má minimálně slušnou šanci dosahovat srovnatelné ziskovosti z herního průmyslu vzhledem k obrovskému náskoku, který má Xbox Game Pass před předplacenou službou PlayStation Now od Sony.
Microsoft těží z nedávných akvizic
Očekávalo se, že Microsoft rozšíří svůj seznam her poté, co loni za 7,5 miliardy dolarů získal společnost ZeniMax Media, která provozuje jedno z nejlepších herních studií – Bethesda Softworks – studio, které stojí za herními trháky The Elder Scrolls a Fallout. Následně Microsoft kromě oblíbených herních titulů, jako je nové Halo Infinite a Forza Horizon 5, které jsou již dlouho stálicemi Xboxu, oznámil uvedení několika dalších titulů, které v příštím roce jistě vzbudí zájem hráčů.
Redfall, nová multiplayerová střílečka, a RPG Starfield, které spatří světlo světa koncem roku 2022, pocházejí od týmů herního studia Bethesda. Přidání tohoto studia k Xbox Game Studios bude mít pro předplatitelskou službu Game Pass nepochybně velkou váhu. Podepíše se tato akvizice pozitivně také na růstu ceny akcií Microsoft?
Herní divize společnosti Microsoft vykázala v prvním čtvrtletí letošního roku meziroční nárůst tržeb o 50 % a v devítiměsíčním období končícím v březnu tvořila 9,6 % celkového podnikání Microsoftu.
Microsoft má nyní 23 herních studií – o devět více než PlayStation. Není však jisté, zda překonání Sony v počtu studií, a tedy umožnění Xboxu potenciálně vydávat více her, pomůže Microsoftu porazit Sony v prodeji konzolí. Ve válce konzolí čeká Microsoft těžký boj. PlayStation má u zákazníků stále velký zvuk.
Podle prvních prodejních čísel PlayStation 5 s velkým náskokem překonává Xbox řady X/S. Odhaduje se, že Sony prodalo do konce roku 2020 4,2 milionu kusů konzole PlayStation 5 oproti 2,8 milionu kusů konzole Xbox Series X/S. Microsoft nezveřejňuje výši prodejních čísel, ale v květnu jeho japonský konkurent uvedl, že prodal v letošním roce již 7,8 milionu kusů PS5.
Investoři tak hodnotí vyhlídky akcií Sony velmi pozitivně – za poslední rok akcie vzrostly o 32 %. Herní průmysl se na zisku japonské společnosti podílí z 35 % a má pro ni mnohem větší hodnotu než Xbox pro Microsoft. Sony přitom vykázalo v roce 2020 43% nárůst zisku ze segmentu her a síťových služeb.
Microsoft si cení více předplatitelů než prodeje hardwaru
Zdá se však, že Microsoft neměří svůj úspěch v oblasti konzolí Xbox na základě jejich prodejů. Generální ředitel Satya Nadella nahlíží na Xbox stejně jako na zbytek podnikání společnosti. Xbox se mění ve všudypřítomnou platformu, kde hráči mohou přistupovat ke hrám na různých zařízeních, aniž by vlastnili konzoli. Zatímco Sony stále klade důraz na celkový počet prodaných kusů konzole PS5, Microsoft se chlubí růstem počtu předplatitelů.
Služba PlayStation Now od Sony, která uživatelům umožňuje hrát vybrané tituly na konzoli a PC za 10 dolarů měsíčně, měla na konci roku 2020 3,2 milionu předplatitelů – o 1,4 milionu více než na konci roku 2019. Game Pass od Xboxu umožňující uživatelům hrát hry kromě konzolí a počítačů se systémem Windows také na zařízeních se systémem Android měl na konci roku 2020 přes 18 milionů předplatitelů – růst o 3 miliony předplatitelů během pouhých 3 měsíců. S podobným tempem růstu je Xbox Game Pass na cestě k tomu, aby měl na konci letošního roku přibližně 30 milionů předplatitelů.
Sony tak nadále dominuje v prodeji hardwaru, ale hvězdná nabídka 30 herních titulů společnosti Microsoft, z nichž 27 je určeno pro službu Game Pass, by mohla softwarového krále udržet v počtu předplatitelů daleko vpředu.
Dlouhodobé příležitosti v oblasti her vypadají pro obě společnosti jasně, protože se očekává, že do roku 2023 budou videohry hrát 3 miliardy lidí, což představuje přibližně 10% roční nárůst hráčů. Je však mnohem snazší přesvědčit potenciální hráče, aby vyzkoušeli cenově dostupnou předplatitelskou službu než vyhodit stovky dolarů (tisíce korun) za nový hardware, takže Microsoft bude mít pravděpodobně navrch.
Společnost Sony je v oblasti her nadále silou, se kterou se musí počítat, má spoustu exkluzivních titulů, které k PlayStation přitáhnou velké množství lidí. Microsoftu však v následujících letech pravděpodobně výrazně rychleji poroste základna předplatitelů – a opakovaných příjmů z předplatného.
prave proto jsem si poprve poridil konzoli, a to ps5 – kvuli tem par exkluzivitam… pokud nekdy microsoft prijde s kvalitativne srovnatelnyma exkluzivitama (pochybuju, myslim ze jim k tomu chybi prave ta filozofie, kterou ma sony), tak je vyda rovnou i na pc
Ptám se redakce jaký má tento článek smysl krom toho že má vyprovokovat console wars v komentech?
Proč tu radši místo toho není aspon zmínka(když už ne recenze) o Deaths Door která všude po světě sbírá dobré známky?
Jo to že nikde na českých webech není recenze na Deaths door, mě dost sere. Přitom na IGN to dostalo 9 a na metacriticu to mělo 87 nebo tak nějak. To se zase česká novinářská scéna vytáhla.
Hry pro recenze vybíráme kromě jiného také podle čtenářské ankety na začátku měsíce – o co čtenáři projeví zájem, to dostane prioritu i pro nás.
Pro Death´s Door na začátku měsíce hlasovalo 1% čtenářů.
Tak jetě aby ne když je to tu prakticky neofficiální PS fanklub pro ČR.
Na to jste přišel jak?
Polovina čtenářů Zingu jsou PC hráči…
Na mě to působí že v komentařích obecně převladají Sony fans(minimálně ty články na které se divám) Já osobně proti PS nic nemám ale jejich fans jsou prostě nejtoxičtější sekta na internetu a někdy se hold neudržím.viz. smazaný komentář.
Extrémisté se najdou v každé větší skupině, přesto mi nepřijde férové podle nich soudit tu skupinu jako celek.
Normální a zdravý přístup hráče by podle mého názoru měl být radost ze všech dobrých her, bez rozdílu platformy.
Jedná se o jasně označenou placenou inzerci, shrnující objektivně situaci na trhu.
Smysl článku, kromě shrnutí faktů, je nasměrovat potenciální zájemce o nákup akcií.
Death´s Door vypadá skvěle, nicméně není v našich silách psát okamžitě o všech hrách – denně nám takových tiskových zpráv i kódů na recenze chodí desítky. Snad se k ní brzo dostaneme.
Já se spíš divím, že jedna inzerce má otevřenou diskuzi, zatímco jiné inzerce nemají možnost komentářů, není lepší to u inzerce vypnout nebo zapnout u všech? 🤔
Ono je to obecně zvláštní, u některých inzercí Xzone je diskuze a u některých ne. Asi je to podle toho, jak moc je to ošemetné téma.
Zrovna Xzone má myslím všechny inzertní články s otevřenou diskuzí?
Určitě neměl, xkrát jsem chtěl přidat komentář a nešlo to. Ale už je to tak rok zpátky co jsem to zkoušel naposled, takže nevím jak to máte teď.
Nastavení komentářů u inzerce řešíme individuálně dle zadání inzerenta.
Ok,díky za info,aspoň jsem zas o něco moudřejší 😀
je to inzerce,nahoře to je napsáno.
Je sice pravdou, že je jednodušší nalákat předplatitele než kupce hardwaru, ale stejně tak je jednoduché ho ztratit, když vlastně musí jen kliknout na unsubscribe
Proti unsubsribe existuje jediný spolehlivý recept: dobře naplánovaný rozvrh lákadel.
Dřív jsem třeba předplatil Netflix na očekávaný seriál a pak ho zase zrušil, ale teď už ho nestíhám rušit, protože každý měsíc tam má premiéru nějaký seriál nebo film, který chci vidět.
Když Xbox dokáže zaplnit každý měsíc dobrými hrami, nemusí se bát rušení předplatného.
Sony pro mne zůstane relevantní, dokud budou podporovat a vyvíjet PS VR. Exkluzivity jsou fajn (GoW a Bloodborne), ale kvůli pár hrám bych celou konzoli nekupoval.
prej pár her LOL God of war , uncharted . Tlou , resistence , bloodborne , infamous , ghoust of tsushima , spider man , Horizon , a další desítky co na xbox nikdy nebudou je pár her ale ok ( jediná hra co závidím Xbox je Forza ale to je tak všechno ) gears of war jsou total odpad poslední 2 díly a jiná extra super hra na xbox o žádné nevím
Jenže to je ten problém,her je dostatek ,ale to že si koupíš konzoli neznamená hned,že musíš hrát vše co na ní vyjde,z těch her co jsi tu vyjmenoval jsem hrál jen TLOU a Uncharted,ten GoW bych taky zkusil,ale zbytek her je pro mě nogo,protože mě nezajímají.Já třeba PSko kupoval hlavně kvůli NHL, protože na PC prostě není,ty exkluzivity jsou pro mě bonusem.Ale pokud bych si vždy měl vybrat k PC konzoli, tak je to PS, protože Xbox je mi v tomhle sympatičtější a dává mi možnost si zahrát jeho hry na PC,zatímco Sony stále jede svou ohledně exkluzivit 😉Díky tomu,ale že NHL vypadá posledních pár let pořád stejně,tak nemám chuť kupovat další PS,aspoň do té doby,dokud nebude v NHL pořádná změna,která by mě donutila jít do konzole. Co se týká toho,že někdo nemá herní PC,tak není problém mít doma dvě konzole za cenu jednoho PC 😀
Ano, Sony těch her nemá málo a v budoucnu přibudou, ale třeba Resistance nebo Infamous, tyhle kousky už na PS5 třeba ani nezahrajeme, pokud nevyjde remaster. Což mě osobně mrzí protože Infamous vypadá vcelku zábavně.
Kdo je zadavatel tohoto článku?
Pravděpodobně česká odnož xboxu
Finex.cz, stačí kliknout na jeden z odkazů v článku
Obě mají před sebou slibnou budoucnost, řekl bych
Sony teď hlavně nesmí usnout na vavřínech. Ještě před lety vedlo v Sony v kdečem, ale Microsoft začíná pomalu, ale jistě dotahovat. Jediné co mě na Sony láká jsou jejich exkluzivní hry, ale co se služeb týče, tam Microsoft boduje. Ale zase chválím Sony, že se rozhodla pustit pár svých her na PC. Osobně doufám, že Microsoft nebude mít své hry exkluzivně na trvalo, ale za nějaký čas se podívají na i na PS a Sony by postupně mohlo udělat něco podobného. Byť GoW nebo TLOU asi jen tak nepustí, maximálně až bude série ukončena.
S herními konzolemi to v minulosti opravdu bylo hodně cyklické, když byl někdo příliš úspěšný příliš dlouho, většinou na to nakonec začal hřešit takovým způsobem, že ho konkurence zase předběhla.
Bylo by ale super, kdyby všichni zmoudřeli a prostě se vydali dlouhodobě cíleně odlišnými cestami, v zájmu pestřejší nabídky pro stále se rozšiřující hráčskou obec. Což do nějaké míry vypadá, že potenciál existuje (PlayStation jako prémiové trháky pro náročně, Xbox jako nejdostupnější a nejširší nabídka pro běžné hráče a Nintendo jako naprosto bezkonkurenční rodinná platforma). Řeším samozřejmě jen konzole, kde politiku dané platformy určuje jediná firma.
v Ideálním světě by se měli spojit,každý by přispěl svým dílem do hráčů -Xbox by vydal silný HW,PS zase gamepad a hry a hráči by byli šťastní a trhali by jim ruce 😂ale bohužel se tohle nestane,aspoň ne za naších životů 😂
V šedesáti se už pomalu můžete těšit 😂😂😂😂