Hra Senua’s Saga: Hellblade II byla sice oznámena už v prosinci roku 2019, ale vypadá to, že vývoj je stále v poměrně rané fázi a ještě si budeme muset poměrně dlouho počkat. Vývojáři ze studia Ninja Theory ve spolupráci s QLOC se ale rozhodli, že nám čekání zkrátí a připravili vylepšenou verzi prvního dílu, Hellblade: Senua’s Sacrifice.
Dostupná je zatím na konzolích Xbox Series X a S, v plánu je ale také update pro PC, který je momentálně v přípravě. Hráči na PS5 mají smůlu, studio už od roku 2018 vlastní Microsoft.
Next-gen upgrade do hry přinesl vyšší detaily, lepší zobrazovací vzdálenost, vyšší FPS a v neposlední řadě ray tracing. Na každé konzoli jsou k dispozici celkem 3 módy (výkon, rozlišení a ray tracing). Podrobnou tabulku naleznete níže. Je ale škoda, že vývojáři nepřipravovali žádný režim s ray tracingem a 60 FPS při nižším rozlišení, po kterém teď fanoušci volají. Kdo ví, třeba se ještě dodatečně dočkáme.
Update pro Xbox Series je k dispozici už nyní a stáhnout si jej mohou majitelé hry i předplatitelé služby Xbox Game Pass.
Mne prijde zajimave, ze v tabulce uvadeji Ninja Theory u XsX performance modu ve sloupecku „frame rate“ jako „120hz“, kdezto u vsech ostatnich rezimu uvadi hodnotu v fps. Mame to chapat tak, ze ve vsech ostatnich rezimech to bude skalopevna hodnota, kdezto v preformance rezimu se hra prepne na 120hz, ale realne pobezi s odemcenym frameratem okolo 80-90fps, kde pomuze ke hratelnosti jedine VRR obrazovka?
Škoda že PS5 nic
Jo, to si pamatuji DLSS slibovali hned jak hra vyšla (2018) a nikdy žádný update, tak snad se už dočkám.
Hellblade jsem zrovna nedávno dohrál a i na mé stařičké Ps4 hra vypadala parádně.
Co mě ale u Hellblade mile překvapilo, byla absence jakýchkoliv tutoriálů, waypointů a ukazatelů, jaké tlačítko je pro danou interakci potřeba stisknout. Hra sice neměla nijak komplikované ovládání, ale na rozdíl od většiny dnešní produkce to byl příjemný návrat do dob, kdy si člověk u hraní musel na všechno přijít sám
Pokračování bude asi jedna z mála her, které mi na Playstationu budou chybět.
Absolutne nechapu ty pochopitelne duvody proc nebude PS5 upgrade
Mě ta situace také mrzí, ale studio odkoupil Xbox, takže rozumím těm důvodům.
presne tato informace mohla byt v clanku pac ne kazdy vi kdo co koupil
dekuji za vyjasneni pochopitelnych duvodu
Je to už 3 roky starý nákup, ale je mi jasné, že ne každý se v tom musí orientovat. Informaci jsem do článku doplnil.
Už několik let pozoruji, že se z Hellblade:SS dělá větší hra než ve skutečnosti je.
Je určitě zajímavá, ale je to jen jednohubka na jedno odpoledne od (v té době) nezávislého malého studia.
Ve své době to byla naprosto revoluční hra po stránce performance capture a zvukového designu, která dalece překonala většinu AAA konkurence. Kromě toho má hra obrovskou hodnotu jakožto velmi účinná a zasvěcená studie traumat i zotavování z nich.
Ne všechna díla je možné objektivně hodnotit jen podle jejich délky.
P.S. To malé nezávislé studio dalo vzniknout třeba výpravnému PS trháku Heavenly Sword a lidé z něj se podíleli také na filmové trilogii Pán prstenů.
Tak tady budu muset krutě nesouhlasit.
Myslím že se vývojářům s Hellblade povedlo jejich vizi zrealizovat prakticky prefektně. Nenapadá mě žádná jiná hra, která by mě donutila pochopit co protagonista ve finále cítil stejně efektivně jako zrovna Hellblade.
Hry by měly být s vyvoálváním negativních emocí u hráčů velmi opatrné, protože se to může vymknout, ale tady to podle mě zvládli perfektně a já na hru budu vzpomínat ještě dlouho.
Tohle u mě pořád spolehlivě zvládne vyvolat husí kůži.
Ta báseň je skvělá. Existuje i lehce přebásněná do češtiny.
Doufám, že tak raný vývoj to zase není. Snad bychom se do dvou let mohli dočkat protože takto brzká oznámení následně přidávají větší očekávání. A taky se na to prostě těším.
Co si tak vybavuju tak v tom jejich posledním videu k pokračování bylo defacto řečeno že teprve v té době pořádně začínají s tvorbou. Takže bych to neviděl asi tak optimisticky. A popravdě se není co divit, když to chtějí mít v UE5 a ten teprve teďka pořádně leze ven.
To je skutečně raný vývoj, nedávno ještě nic pořádného ze hry vlastně neměli.
Více informací o dvojce mají tady.