O záhadné hře Abandoned ani po několika měsících od vydání prvního traileru a pár dnech po spuštění PS5 aplikace stále nic nevíme. Kolem titulu se neustále točí stovky konspirací ohledně toho, že jde o nový Silent Hill, Metal Gear, nový projekt Hidea Kodžimy nebo dokonce všechno dohromady. Včera se ale na webu NME objevil rozhovor s šéfem Blue Box Games Studios Hasanem Kahramanem, který hned na začátku opět teorie vyvrací a nyní dokonce tvrdí, že ani nejde o hororovou hru.
„Abandoned je střílečka/survival hra. Má prvky hororu, ale není to vyloženě hororová hra. Není to Silent Hill, jak si lidi myslí,“ říká Kahraman.
Ryan Leston, který šéfa studia Blue Box vyzpovídal dokonce tvrdí, že má detaily o příběhu Abandoned i o tom, jak se hraje, ale Hasan ho požádal, aby je nesdílel. Z PS Blogu víme jen to, že hlavním hrdinou bude Jason Longfield, který se probudí v podivném lese.
Kahraman dále vysvětluje, že měla být hra původně open world, ale nakonec ji udělali lineární, aby nemuseli obětovat „vysoce kvalitní grafiku“. Vývojáři se zaměřili na novou mechaniku, která zapříčiní, že vše, co se děje, má dopad na hlavního hrdinu. Když budete sprintovat, Jasonovi dojde dech, což ovlivní jeho přesnost při míření. Pokud je vystrašený, bude nervózní, což ovlivní způsob, jakým budeme hrát.
„Způsob, jakým prozkoumáváte, jakým se zraňujete, hra se zkrátka hraje úplně jiným způsobem,“ tvrdí Kahraman. „Toho jsme docílili pomocí high-end motion capture. Děláme si motion capture sami a na základě animačních dat vytváříme systémy pro hru. Myslím, že tahle mechanika je něco opravdu úžasného. To, co zatím máme, není připraveno pro veřejnost, ale jakmile to bude více vyladěné, určitě ukážeme nějaké záběry. Proto jsem z Abandoned tolik nadšený, protože to je něco nového.“
Redaktor se ho mimo jiné zeptal na poměrně logickou otázku, a to jestli má s projektem něco společného Hideo Kodžima. Hasan odpověděl jasně: „Ne. Ne, absolutně ne.“
Dál ale dodává, že Kodžima situace příliš nepomohl:
„Před pár dny zveřejnil Hideo Kodžima na Twitteru fotku figury sebe samotného, kerá stojí na modré krabici a byl opravdu vágní. Proto si spousta lidí myslela, že pracoval na naší Realtime Experience (aplikace na PS5, pozn. red.). To bylo po odkladu a řekl ‚Chci upravit několik snímků v traileru, ale zůstaňte klidní‘. Myslím, že to byl jeho způsob, jak zvládnout tu šílenost, nechat všechny klidnými, ale jinak s Kodžimou nijak nespolupracujeme.“
Nutno dodat, že Hasanovo vyjádření je opravdu zmatené a vlastně není moc jasné, co tím vůbec myslel.
Launch trailer. I was tweaking a few frames and I played around with it a lot and it might have changed my impression. Let's keep it cool. 🌈🦀🐟🐬🐋🦈☔️🌱👻🌪💀⛱👶👍 pic.twitter.com/FlbmQ7N4zn
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) August 11, 2021
Dále se redaktor ptal na samotnou aplikaci. „Byla to opravdu velká pohroma,“ přiznává Kahraman. „Lidi jsou opravdu zklamaní.“
A není se čemu divit. Teaser, jenž do aplikace konečně dorazil minulý pátek, obsahoval pouze záběry, které už Blue Box Game Studios dříve sdílely na svém Twitteru.
„Jednoduše jsme museli odstranit z úvodního teaseru některé záběry a věděl jsem, že není dobrý nápad dávat tam záběry z našeho Twitteru, protože jsou to vyloženě jenom čtyři vteřiny záběrů a moc to neodhaluje. Ale potřebovali jsme to udělat, protože lidi chtěli patch, že jo? To byla naše priorita, prostě vydat patch, protože obsah budeme postupně přidávat,“ říká Kahraman na konto zklamání fanoušků.
Stále tvrdí, že za problémy mohly problémy mohly problémy s enginem:
„Možná je to proto, že používáme Unreal Engine 5, který je v předběžném přístupu a není doporučený pro projekt jako je tento. Ale stejně jsme ho použili, protože potřebujeme funkce, které má.“
Are you Ready? pic.twitter.com/4oI5FjgDFE
— BLUE BOX Game Studios (@BBGameStudios) August 10, 2021
Vývojáři už ale připravují nový obsah, konkrétně cinematic trailer a hratelný prolog.
„Cinematic trailer bude opravdu brzy… jako, opravdu brzy,“ oznámil Kahraman. „Nejprve jsme ho chtěli vydat na Gamescomu, ale uvidíme, jestli to dokážeme. Gamescom je asi za týden? Nechceme dělat ty stejné chyby, nechceme oznamovat datum a pak zase nestíhat. Protože jestli to pokazíme, tak si myslím, že už to bude pokažené navždy. Chceme ujasnit, že zatím neoznámíme datum, ale cinematic trailer vyjde opravdu brzy. Hratelný prolog vyjde krátce po cinematic traileru. Ale opět, nechceme oznamovat datum. Jedna věc, kterou jsem se naučil, je, že nemám oznamovat něco příliš brzy, protože potom nebudete stíhat. Ale bude to brzy, ano.“
Kahraman se promluvil také o spekulacích, že by Abandoned byl nový Metal Gear. „Ta páska přes oko. Všichni to hned spojili se Solid Snakem. Ale já byl jako ‚Lidi si myslí, že to je Silent Hill, takže nedává smysl, aby to spojovali se Snakem‘. Musím přiznat, že jsem udělal velkou chybu. Ale už s tím nic neudělám, je moc pozdě. Jakmile je to venku, tak je to venku.“
Údajně jde o podobu hlavního záporáka celé hry, který byl vytvořen v MetaHuman.
„Důvod, proč je rozmazaný, je, že jsme chtěli lidi překvapit, nechtěli jsme toho prozradit moc. Ale lidi to nepochopili, takže odteď už nic rozmazávat nebudeme.“
Toto vyjádření působí opravdu zvláštně. Hráči si kladou otázku, proč by vůbec vývojáři obrázek rozmazávali, když postavu neznáme a i kdyby rozmazaná nebyla, tak nám nic neřekne.
Are you ready? We are! pic.twitter.com/dQJwjot99S
— BLUE BOX Game Studios (@BBGameStudios) July 27, 2021
Kahraman se vyjádřil i k tomu, že lidi studio Blue Box často označují za podvodníky. Už v minulosti totiž mělo několik rozpracovaných projektů, které nikdy nedokončilo.
„Členové Blue Box týmu a také freelanceři, se kterými pracujeme, nechtějí odhalit své tváře,“ tvrdí Hasan. „Není moc zábavné, když jste označováni jako podvodníci, že jo? Takže ano, to je důvod, proč lidi nechějí ukazovat své obličeje nebo veřejně oznámit, že pracují na Abandoned.“
Za podvodníky je ale hráči začali označovat až v posledních dnech, a vyjádření Kahramana tedy nevysvětluje, proč ostatní zaměstnance nepředstavil dřív.
Nakonec ještě dodal, že se momentálně necítí moc dobře:
„Nemůžu spát, nemůžu jíst. Nejvíc mě štve, že nás lidi označují jako podvodníky. To je velká věc, která mě opravdu, opravdu trápí. Protože to není můj záměr, víte?“
Touto větou rozhovor končí a dozvídáme se už jen to, že Abandoned má vyjít v příštím roce (dříve byla řeč o 4. kvartálu letošního roku). Jestli nám odpovědi na všechny otázky přinese Gamescom, to se dozvíme příští týden.
Tohle je výmluva jak 🐷 😁😁😁
„Jednoduše jsme museli odstranit z úvodního teaseru některé záběry a věděl jsem, že není dobrý nápad dávat tam záběry z našeho Twitteru, protože jsou to vyloženě jenom čtyři vteřiny záběrů a moc to neodhaluje. Ale potřebovali jsme to udělat, protože lidi chtěli patch, že jo? To byla naše priorita, prostě vydat patch, protože obsah budeme postupně přidávat,“ říká Kahraman na konto zklamání fanoušků.
Fanoušci ale nechtěli patch, chtěli vědět co je to za hru a jak vypadá a to se také celosvětově očekávalo proto to zklamání.
Nicméně nejprve Kahraman tvrdil, že pracují na hře, která bude survival horor v open worldu, nyní o pár měsíců později tvrdí, že dělají lineární survival, který není hororová hra. Tvl. tohle je prostě mega fraška. Je jasné, že tohle studio nemůže dělat pořádnou hru, když ani nedokáže nahrát včas do aplikace trailer, a poté ho oseká, čímž vlastně nic neukáže. Řekl bych, že to jsou amatérští podvodníci.
To je boží telenovela! Tohle by nevymysleli ani na nově! Jinak můj názor je, že to je banda totálně neschopných lidí, co nejsou schopní cokoliv dotáhnout do konce. Buď to nebo je pan Kahraman chorobný lhář, mystifikátor a slibotechnix
A k tomu spojení s mistrem Kodžimou… Asi takhle: na Kodžimu je to až příliš vidlácký a nepromyšlený. Mistr má mnohem vychytanější a promyšlenější taktiku jak zaujmout. Tohle je na Kodžimu příliš humpolácké a VELMI pochybuji, že by se jej jako Japonce nedotýkalo, že si jej polovina herního světa bere do huby jakožto podvodníka. Z této hurá akce, až moc trčí sláma z bot a celé se to nádherně sype jako domeček z karet. Podle mě se Kodžima velmi dobře baví a schválně si na to ještě přisazuje Osobně jsem si tohle fiasko s Hideem přestal zcela spojovat potom, co předvedli minulý týden.
Těším se na další díl. Je to přesně jako telenovely. 378 dílů, ale děj se posune v asi 5 Přesně případ těchto netáhel!
mne se furt nechce verit, ze sony verifikuje random vidlackou parbicku….
to je na me moc velka hra, uplny scifi
[spoiler title=“ https://twitter.com/HideoKyoshi/status/1427663344182259712/photo/1 „]
Tohle už je i na mě moc
Přesně jak říká Fletcher Hill, tohle jak nebude Silent Hill. Tak blue box je jen banda ubožáků. Není možné aby se tohle stalo náhodou, to je až moc náhod.
Jestli je pravda to, co pořád Kahraman tvrdí, pak jsou to jen ubožáci. A proč? Protože do světa pouštějí nepřeberné množství různých náznaků a odkazů ohledně Silent Hill, MGS a Hidea Kojimy.
Když vezmu jen samotného kahramana, tak…
– jeho příjmení je v překladu z turečtiny do japonštiny Hideo
– obrázek na pozadí jeho twitterového účtu ukazuje ostrov, který se nazývá Kojima Island
– iniciály jeho jména H.K. jsou stejné jako u Hidea Kojimy
a mohl bych pokračovat spoustou dalších podobných narážek
Náhoda? Těžko…
No. externi studia… jednou z nich je treba dekogon, coz jsou v podstate assety ze storu…. A timto vse zaclo. Muze mit tak maly studio tolik „externich spolupracujicich studii“? Ale tak Kojima pod skrini, za skrini, za oknem a pod vanou On si k tomu neco rad neprimo prida, pac je rad, ze se o nem mluvi. O tom zadna
Chvíli sem věřil tomu že by opravdu mohlo jít o další kojimův džouk, ale teď už se přiklánim k tomu že to je spíš neschopný studio, který mělo nápad na skvělej marketing, kterej se jak už bylo řečeno vymknul z rukou
Btw kojima celou dobu jen tweetuje o launch traileru na svůj directors cut kterej sám edituje, tak nevim co z toho lidi dělaj.
Na jednu stranu dostala hra pozornost, kterou by v životě sama nezískala.
Na druhou stranu nevím, kdo si ji koupí, když nesplní ničí očekávání. Média, spekulanti a CEO studia projekt předem pohřbili.
Tak nejvic ocekavaji Kojimovi fanatici. Ale jak oznami co Kojima kuti s Microsoftem, tak jim daji pokoj s tou zhrzenosti a visibilita jim zustane. Navic jak to bude protahovat, hodne horkych hlav vychladne.
Ja len nechápem, čím ľudia rozmýšľajú, keď si myslia, že ide o nový Silent Hill či MGS na ktorom robí dokonca Kodžima… Akože oni si neuvedomujú, že on na tie značky nemá absolútne žiadne práva?
Tak možné je vše si myslím. Sice odchod z Konami probíhal hodně špatně a vztahy pod bodem nula. Ale třeba se mu Konami omluvilo a přemluvilo ho ke spolupráci nějakým způsobem + ještě se mu omluví veřejně třeba. Nebo značku v tichosti prodali například Sony. Nebo opravdu je to špatný vtip a hype, který se vymkl Blue Box studiu
Nevybavuju si z historie jediný případ, kdy by funkční a stále relativně velmi bohatý vydavatel prodal svou herní IP jinému vydavateli.
Sony má svou vlastní horrorovou značku – Siren. Navíc by pro ně nebyl problém zpropagovat úplně novou horrorovou hru, když by o to stáli.
Aby Sony koupilo práva na Silent Hill je možné jen kdyby Konami předložili finanční nabídku, „která se neodmítá“. Zbytečně drahé, když jsou majitelé monopolního obchodu pro cca 110 milionů uživatelů, na kterém dokážou prodat cokoliv.
MrMayhem Počkaj, počkaj… Konami aby sa ospravedlnilo Kodžimovi?? Tak zamestnanec opakovane míňa zdroje firmy nad stanovený rozpočet, sám nevie kedy dodá finálny produkt, neustále to odsúva kvôli chronickému perfekcionizmu a chodí si tam ako páv pýtať ďalšie a ďalšie peniaze na vývoj… A firma sa jemu má ospravedlniť? Niektorí to s tým idealizovaním si Kodžimu už kúsok preháňate….
Nejlepsi na MGS5 byli pocatecni narcisisticky subtitle:
Made by Kojima
Designed by Kojima
Invented by Kojima
Born from Kojima
…
uz tam chybelo jen Play by Kojima
Konami outsourcuje svoje značky, mluvili o tom samotní Konami. Mají být údajně dvě SH hry, jedna Silent Hill hra bude od Bloober Teamu (Medium) a druhá se zatím neví, kdo ji dělá, proto i ty spekulace s BlueBox a SH. Jak do toho spadá Kojima, když se rozešli s Konami ve zlem? No tak, že vztahy se mezi nimi vylepšili, dokonce se zpět sleduji na Twitteru (pro nás blbost, ale v jejich světě to je dost).
Pokud je to opravdu jen Indie hra tak to bude s prominutím průser. Už jen pro to jak pan Kahraman po celou dobu komunikoval na Twitteru s fanoušky. Tolik mlžení, narážek(na SH) a přehypovani vlastní hry jsem snad ještě neviděl. Například jeden z jeho posledních komentářů že se Abandoned bude moci rovnat hře RDR2. Samozřejmě v oblasti grafiky. Zdá se mi že si pan vývojář kope vlastní hrob. Takže ať si pak nestěžuje až ho fanoušci ukamenují.
Nevidím důvod, proč by se nemohla hra, která vyjde v roce 2022, graficky rovnat s hrou, která vyšla v roce 2018 na staré generaci konzolí. Unreal Engine 5 se zatím jeví jako docela schopný nástroj.
Jako neříkám, že bych to tvrzení Kahramanovi úplně věřil, ale zas až tak nereálné to taky není si myslím.
Docela bych se ho zeptal třeba na jeho jméno, které náhodou znamená v japonštině Kojima… proč má nebo měl na profilu obrázek ostrava Kojima? Jestli by odpověď byla něco ve smyslu „Náhodná shoda jmen“ a „Prostě se mi ten ostrov líbí“ by bylo tak fádní, že by jeden nechtěl věřit. Dále je jasný, že na otázku jestli pracuje s Kojimou po tom všem neřekne „No jo, děláme s ním“, i kdyby s ním pracoval. Ale dobrá, dejme tomu, že s Kojimou nedělá a v tom případě by měl ukázat to co už má skrze normální trailer, jelikož půlka herního světa očekává Kojimův počin a tudíž by měli zjistit jestli je o jejich hru po tom všem zájem.
Obávám se, že ty náznaky spojitostí s Kojimou byly záměr, který se ale vymknul z rukou.
Kojima ale také k tomu přisazuje. Pokud s tím nemá co dělat, tak si škodí sám sobě. A to, že Sony vzalo pod sebe někoho kdo má tolik zrušených projektů? A zároveň se chlubí, že to má být propracované a něco nového, což se nechce věřit, když nic předtím snad nedokončili.
Kojima klidně může mít něco společného se SH, aniž by to souviselo s BBGS.
Sony „pod sebe“ nikoho nevzala, pouze vydali jeden blog a podle mne toho teď litují.
Jeho jmeno neznamena Kojima, ale hïro nebo jak se to pise. Cinknout translator opakovanym hodnocenim prekladu a vlastnim navrhem neni tezky, zvlast kdyz se jedna o tak nestandartni vec. Navic stoji poslednich par let za…
Já si počkám na příští týden na show Keighleyho a uvidíme co se z toho vyklube. Furt je to až moc podezřelý a připomíná to Moby Dick Studio