Vývojáři ze studia EA Motive nás lákali na dnešní stream, ve kterém slibovali první záběry z brzké verze hry. Nejde sice o žádný pořádný gameplay, ale to jsme ani nečekali. Navíc jsme toho ze hry nakonec viděli poměrně hodně.
Přestože jde o brzký build, už teď vypadá po vizuální stránce velmi dobře. Níže se můžete podívat na porovnání s původní hrou.
Po krátkém průchodu chodbou jsme se dočkali také ukázky nepřátel a střelby. Autoři mluvili především o destrukci částí jejich těl. Asi všichni si ze série Dead Space pamatujeme létající končetiny, ale studio Motive chce tuto mechaniku ještě vylepšit. Z nepřátel tentokrát nebudou odpadávat pouze končetiny, ale i kousky masa, což slouží jako ukazatel jejich zdraví. Některé zbraně jsou lepší v ustřelování končetin a některé zase právě na odstraňování masa.
Zde si můžete prohlédnout detailní model Necromorpha.
Dále jsme viděli pasáž v nulové gravitaci, o které vývojáři mluvili už dřív. Lákají především na to, že budeme moct používat trysky na otáčení, aby bylo vše přehlednější. Jde o mechaniku z druhého dílu, která v původní jedničce nebyla.
Tolik k ukázkám ze hry, ale u toho vývojáři neskončili. Ve streamu totiž nebyli sami a povídali si s dvěma fanoušky série, kteří se jich ptali na různé otázky a dozvěděli jsme se poměrně velkou porci informací.
Tou nejdůležitější je fakt, že Isaac Clarke bude mít na rozdíl od původní hry dabing a hlas mu propůjčí Gunner Wright, který postavu daboval v druhém i třetím díle. Autoři však upřesňují, že Isaac bude mluvit pouze, pokud na něho někdo promluví, případně v situacích, kde by bylo divné, kdyby nic neříkal. Když ale budete procházet temnou chodbou, nebude mluvit vůbec, aby to nekazikalo zážitek.
Isaac has something to say. #DeadSpace pic.twitter.com/csOKT6ZCYV
— Dead Space (@deadspace) August 31, 2021
Řeč byla také o vývoji a celkové vizi. Vývojáři řekli, že na hře pracují skoro rok, ale dosud se nacházeli v předprodukční fázi, teprve nyní přechází do plné produkce. Jejich cílem je stavět na originálu, ale vylepšit ho tam, kde je to potřeba. Příběh zůstane v základu stejný, ale bude rozšířen a měli bychom se dočkat většího napojení na další díly. Zároveň nám opět připomněli, že titul nebude obsahovat žádné mikrotransakce.
To jsou nejdůležitější informace z prvního dev streamu (je velice pravděpodobné, že jich bude víc). Pokud se ale chcete podívat na celý stream, můžete tak učinit zde. Jestli vás zajímají pouze záběry ze hry, poslouží vám i video níže.
Dead Space míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series. Datum vydání stále neznáme.
Nová „Dead Space“ vypadá z prvních záběru velmi pěkně a věřím, že si tahle videohra může najít cestu k milionům nadšených hráčů. Především těch milionů, kteří tenhle titul nikdy v minulosti nehráli, včetně mě. Těším se 🙂
Nějak mě to nenadchlo, vypada to spis jak remaster, ono vlastně co upravit v hratelnosti kdyz original stále funguje, ale když hodně vymakaj gunplay, gore a ragdoll tak to bude určitě super.
Ok, zatím vše co jsem slyšel mi docela vyhovuje. Absence dabingu v prvním díle byla záměr, ale byly chvíle, kdy to zkrátka bylo divné. Pokud bude mluvit jako ve dvojce nebo i méně, bude to fajn.
Dead space je jedna z tech serii kterou jsem strasne hrat chtel ale z toho umisteni postavy jak zakrejvala levou tretinu obrazovky se mi delalo šoufl… jestli tohle v remaku pořešej tak budu nadšenej.
Mislim rok vydání 2023 na hře bude ještě hodně práce ale jinak se těším
Tak mysli znovu.
Hodně práce je i na tvém pravopisu
To je možné, jenže já to mám lékařsky podložené.
Jelikož jsi nepochopil, že nereaguje na tebe, ale na ten úplně první příspěvek, tak už tě ani ten papír nezachrání. + jsi ještě slepej, protože se to odsazuje podle toho, na koho reaguješ.
V mobilní verzi webu se bohužel odsadí jen první reakce. Každá další reakce je už pak na stejné úrovni. Taky pak kolikrát hádám, kdo na koho reaguje
A i tady se to odsadí jen dvakrát, takže teoreticky jsou tu teď tři kandidáti, na které bych mohl reagovat.
Odsazení do tří úrovní máme nastaveno schválně, protože s více to pak už vypadá velmi divně (příspěvky začnou být vyšší než širší).
To naprosto chápu. Jsou jedny stránky, které navštěvuju, kde se reakce odsazují prakticky donekonečna a pak se třeba stává, že na jednom řádku je už jen jedno slovo a to je pak opravdu nečitelné. Ale tady by se to dalo vyřešit třeba tím, že před příspěvkem v reakci by se objevilo i jméno toho, na koho reaguji.