Oficiální inzerát EA a Bioware na pozici „Technical Director“ pro připravované pokračování série Mass Effect zmínil kromě jiného jako jednu z podmínek znalost Unreal Engine 4. To by naznačovalo, že studio zvažuje nebo již dokonce používá tuto technologii pro vývoj vysoce očekávaného pokračování sci-fi ságy.
Znamenalo to by to zásadní změnu oproti minulosti, kdy byli Bioware donuceni využívat „interní“ Frostbite engine technologii stejně jako prakticky všechna studia, pracující na velkých hrách pro EA. Frostbite sice mimořádně skvěle funguje pro určitý typ her (FPS střílečky) ale v případě RPG her Mass Effect: Andromeda či Anthem vedlo jeho použití k mnoha technickým problémům a nedostatkům.
Přitom původní Mass Effect trilogie celá vznikla právě na Unreal Engine (třetí generaci). Zvěsti o návratu k Unrealu potvrdil také známý herní novinář Jeff Grub, ačkoliv podle něj rozhodování o výběru technologie ještě stále není definitivní. Držme si tedy palce, ať tvůrci opravdu dostanou zelenou k využití jednoznačně robustnější a spolehlivější technologie.
Frostbite prostě patří k Battlefieldu,max. k Battlefrontu, DICE to stvořilo pro své hry ,jen EA prostě zavelela,že to bude mít každá jejich hra a posrala to 👍
Změna by hodně prospěla ale hodně
Přála bych jim tu změnu. Už jen pro to, jak hrůzostrašně BW vývojáři popisovali práci s Frosbitem na hře, na kterou není stavěn.
A doufám, že nový ME bude zaměřený zase trochu víc militaristicky, než Andromeda. Sedlo mi to ke combatu víc.
Myslím, že největší výhodou UE4 (oproti Frostbite) je relativně snadná portovatelnost projektů na Switch a nebo dokonce i na mobily. A na to management slyší.
Bude stejnak odpad Andromeda měla best grafiku z MF i když to byl frostbite ale i tak to byl odpad Anthem taky odpad nové Multiplayer dragon age ? odpad
Na Dragon Age mi nesahej! Kde jsi přišel na to, že to bude multiplayer? Dávno dávno už to nemá být multiplayer hra.
Ono to není jen o grafice, ale také o funkcích nebo třeba animacích (včetně těch obličejových).
Tak zrovna obličejové animace je něco , co frosbite teda fakt neumí ono i fyzika tomu enginu děla problém nemluvě o optimalizací.
jj neumí,žij ve snu dál 👍 https://youtu.be/uWvpd234bl0?t=46
Ano, všichni jsme naštvaní z toho, co se s BW stalo… ale musí se nechat, že se tam teď dějí velké změny, které po dlouhé době znějí na papíře dobře – DA4 finálně odbouchnuto jako čistě SP hra, ME4 nejspíš na UE, relativně dostačující čas na vývoj (obecně). Osobně sem zvědavá, i když ze mě skoro všechna víra opadla po Anthemu a Andromedě. Moc nadějí ve velkolepý návrat jim nedávám, ale pokud to dokáží a recenze uživatelů i kritiků dopadnou dobře, tak proč ne? Proč je hned zatracovat?
Ať klidně použijí původní Quake Engine, jen ať to není Frostbite
Unreal je nejlepší engine. Pokud se ale nevrátí alespoň něco z originality a tvůrčích schopností starýho Bioware (jakože tomu moc nevěřím), tak je to stejně jedno. Něvěřim, že by ještě někdy udělali něco alespoň z poloviny tak dobrýho jako je ME trilogie. Ne dokud budou nabírat lidi podle gender a diversity kvot, nikoliv dle schopností.
Treba nema vedeni vuli vyporadat se pak s nasledky naboru podle schopnosti. Dost mozna, ze nabirat lidi podle schopnosti se dnes „na zapade“ odvazi uz jen nova studia, ktera netusi presne do ceho jdou a co je na socialnich sitich ceka, ale ta zavedena uz to vi a neodvazi se to udelat.
https://www.idnes.cz/hry/magazin/raccoon-logic-studio-fotografie-bili-muzi-jason-schreier.A210812_104705_bw-magazin_oma
Komedie, co k tomu říct. Škoda, že tam opravdu berou tyto věci skoro až šíleně vážně.
Ono se to uz objevuje i v CR. Zahranicni vedeni IT korporace, ve ktere pracuji, si dalo cil do roku 2030 dosahnout kvotu zamestnancu 50/50 muzi/zeny. Ceske personalni oddeleni si udelalo pruzkum a zjistili, ze v CR neni rocne ani dost absolventek z oboru, abychom tu kvotu zvladli naplnit. Asi si dokazete predstavit, co to znamena, kdyz se ta kvota bude muset splnit.
Tak se u půlky chlapů napíše, že se identifikují jako černé lesby a je to.
Budete brát ženskou, kterou pracák poslal na 3 měsíční rekvalifikační kurz s tím, že se určitě v IT chytne. Už jsem o takovém případě slyšel…
Já si nemůžu pomoc, ale ti co neustále křičí po diverzitě jsou za mě lidi, kteří nevědí co se sebou a celkově se životem, tak se musí srát do všech lidí a společností z celého světa. Rádoby hrdinové, kteří ale se svými názory nedojdou dál než za hranice sociálních médií. Já třeba rád sleduju a odebírám na YT kanály ohledně herního odvětví a 3D modelování a prostě většina jsou bílí muži. Co si budeme, žen v IT/herní brandži je prostě míň. Vystudoval jsem střední školu na ajťáka, v mé třídě bylo 30 kluků, žádná holka. Další rok v prvním ročníku byl poměr kluků vuči holkám tak 90/10. Prostě nemají zájem. A dále z mých sledovaných, snad jen jeden je černoch. Tady si netroufám říct proč jich je míň (bavíme se o profesionální úrovni, která mě baví), ale zkrátka a dobře se nebudu dívat na „slabší“ obsah jenom proto abych uspokojil nějaké tydýty na internetu.
A pomůže to něčemu? Bioware je už úplně marnej.
Myslím, že přesně tohle si potvrdíme na DA4/ME4.
Bylo by to fajn, ale spíš očekávám fail, poslední hry od Bioware fakt bída a 90% článků o Bioware je, že je oputil nějakej klíčovej vývojář.
No, na unreal 5 by měli přejít všichni vývojáři her.
POkud by to jelo na páté generaci, tak by to byly grafické orgie. No, uvidíme… Tohle je tak plán na rok 2025-2030
Trochu mě se** oznamování her, který jsou sotva ve vývoji s předpokladaným datem vydání deset let po teaseru.
A pak se ozvou hráči, kteří si stěžují, že autoři nic neoznamují, že se asi flákají, kdyby jen potvrdili, že dělají na jejich oblíbené hře. No a pak si vyber, co je nejlepší. Třeba já čekám, že Warhorse oznámí nové Kingdom Come. Všichni víme, že na něm MOŽNÁ dělají, ale stačí od nich zmínka, že je to pravda. Pak se ale ozvou druzí hráči, diví se, že proč to oznamují tak brzy, když to vyjde až za pár let. Holt nezavděčíš se …
Keď už ale niekto niečo oznamuje tak by sa nemalo jednať o projekt,ktorý začali včera a dnes víťazoslávne oznámime že na ňom pracujeme.
Souhlas, zvlášť u různých sérií musí být vývojáři neustále bombardováni dotazy, jestli je série mrtvá, nebo jestli se na ní ještě dělá.
Nezapomínejme, že často nejde ani tak o oznámení pro hráče, jako pro akcionáře.
„Neprodávejte naše akcie, za pár let vydáme další díl té skvěle prodávané série.“
Pochopitelné, osobně to tvrdím z pohledu hladového konzumenta. 😛