Aktualizace:
Společnost Tripwire Interactive oznámila, že nesouhlasí s názorem Johna Gibsona, který nyní ve své funkci končí. Firmu prozatím povede dosavadní viceprezident Alan Wilson.
A statement regarding recent events.
Tripwire Official Site: https://t.co/Vgyx0jMLBb pic.twitter.com/rmKp105EIg
— Tripwire Interactive (@TripwireInt) September 7, 2021
Původní článek:
Ačkoli kauzy týkající se politiky nepíšeme zrovna rádi, jsou součástí herního průmyslu a před pár dny se rozjela další. John Gibson, šéf společnosti Tripwire Interactive, která má na kontě hry jako Killing Floor, Red Orchestra či Maneater, zveřejnil na Twitteru svůj pohled na přijetí nového texaského zákona, jenž ženám zakazuje možnost potratit. Ve svém tweetu říká, že je hrdý na americký nejvyšší soud, který zákon potvrdil, a cítil potřebu říct podělit se o svůj názor, přestože se k politice většinou moc nevyjadřuje.
Proud of #USSupremeCourt affirming the Texas law banning abortion for babies with a heartbeat. As an entertainer I don’t get political often. Yet with so many vocal peers on the other side of this issue, I felt it was important to go on the record as a pro-life game developer.
— John Gibson (@RammJaeger) September 4, 2021
Nutno říct, že jde o názor velmi kontroverzní a reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Gibsona zkritizoval Cory Barlog (game director God of War z roku 2018), Mitch Dyer (scénárista, který se podílel na vývoji Star Wars: Squadrons či Gotham Knights), autor série Gears of War Cliff Bleszinski a spoustu dalších.
jesus fuck, man. really? you are all about this fucked texas bounty law that pushes us closer to some kind of Gilead dystopian religious state?
really???
I mean what the fuck, man. seriously, how can anyone be proud of claiming dominion over a woman’s personal freedoms?
— cory barlog 🖖 (@corybarlog) September 5, 2021
U kritiky to ale neskončilo, k celé situaci se vyjádřila také společnost Shipwright, která s Tripwire dlouhodobě spolupracovala. A ano, je na místě mluvit v minulém čase, studio Shipwright totiž na Twitteru vydalo prohlášení, ve kterém tvrdí, že nechtějí s Tripwire pod tímto vedením dál spolupracovat a okamžitě začínají rušit všechny existující kontrakty.
— Shipwright Studios (@shipwrightstdio) September 5, 2021
Následně přišlo také vyjádření od vývojářů hry Chivalry 2, kterou Tripwire vydává. Přístup Torn Banner Studios už ale nebyl tak agresivní a pouze konstatovali, že s názorem Gibsona nesouhlasí.
„Nesdílíme názor, který v tweetu vyjádřil prezident Tripwire, vydavatele Chivalry 2. Náš tým nesdílí tento pohled a ani jej nereflektujeme v našich hrách. Ono tvrzení stojí proti tomu, jak nahlížíme na práva žen.“
We do not share the opinion expressed in a recent tweet by the president of Tripwire, publisher of Chivalry 2. This perspective is not shared by our team, nor is it reflected in the games we create. The statement stands in opposition to what we believe about women’s rights.
— Torn Banner Studios (@TornBanner) September 6, 2021
Zatím není jasné, jestli se celá kauza vyvine nějak dál, ale rozhodně uškodila na pověsti celé společnosti Tripwire. Hráči už v komentářích pod příspěvkem od Gibsona dokonce začínají přemýšlet, jakým způsobem nyní Tripwire bojkotovat. Spousta z nich se rozhodla, že si všechny hry od této společnosti odinstaluje a bude ignorovat jejich nadcházející tituly.
„Nutno říct, že jde o názor velmi kontroverzní …“
Opravdu je to nutné říct, vážený autore této zprávy? Tyhle slovní obraty dělají ze zprávy takový nepřiznaný komentář k celé situaci a vnucují pohled autora na věc.
Podle mě to nutně velmi kontroverzní názor není, a to s tímto názorem nesouhlasím. Přeci jen z toho důvodu, že má někdo na něco jiný názor (nota bene John Gibson nenapsal nic nezákonného), hned nejde o kontroverzi. A rovněž se dle mého nejedná o důvod, aby mu (potažmo Tripwire) smluvní partneři div nevyhlásili válku.
Kontroverzní je maximálně to, že někdo někoho perzekuuje na základě jeho názoru, který je podpořen výrokem soudu v „demokratické“ zemi.
Politické názory jsou věcí hodně osobní – skoro až intimní – a mě od malička učili, že je lepší si je nechat pro sebe a nediskutovat je s cizími a někdy i s příbuznými.
Osobní příspěvky na Twitteru jsou zas častokrát o tom ventilovat názory (hlavně se stejně smýšlející většinou) kvůli snaze zalíbit se a získat chválu, dál agitovat nebo se agresivně hádat s někým, kdo má jiný názor.
Ale ten člověk má právo se vyjádřit. První dodatek ústavy USA. Divím se, že není nějaká wrongful termination žaloba, za vyhazov za nevhodné – nevhodné pro zaměstnavatele – ne však striktně „nekorektní“ názory, ale asi by to neobstálo. Teď ho sežerou, i když to s prací nemá co dělat; bohužel není první, není poslední – pamatuju si na člena týmu, co dělal na Hogwarts Legacy… Hrabat špínu v minulosti, opravdová rešerše provedená špínou z Twitteru, jeden přecitlivělej jednorožec (nebo sněhová vločka) vedle druhého.
Cancel culture, urinalisti a slacktivismus, aneb Moderní příspěvek západu médiím.
Logicky vzato, když říkáte že potraty jsou vražda, ok, ukončit něčí život je vražda, ale když potraty povolíte, neměli by lidi potom mít právo dát eutanazii na své dítě?
Otázkou je jak to pán bere, protože jen řekl souhlas a pořádně nic neodůvodnil a to bych řekl že je špatně.
I když obecně nemám rád děti tak bych potraty nezakazoval ale trestal. Od doby co člověku bije srdce tak je jeho zastavení vražda a tak by se k ní mělo přistupovat. Samozřejmě je ale nutné myslet na výjimky jak zdravotní tak legální. Když dítě nebude životaschopné nebo ohrožuje život matky, popřípadě šlo o znásilnění, incest a pod. Ale pokud roztáhla nohy dobrovolně a ten týpek stejně dobrovolně shodil trenky tak je jasné že to že se jim dítě prostě nehodí – není důvod k vraždě člověka. Narození ani rodný list člověka nedělá. U nás je běžná lhůta 12 týdnů. Docela by mě zajímala kritéria pro tohle stanovení délky. V téhle době už plod vypadá jako 5cm velký člověk, orgány jsou vyvinuté, můžete vidět prsty, tlukot srdce jde zachytit na ultrazvuku – od téhle doby prakticky už jen roste. Osobně mám dost Darwinistický přístup k lidem a zastávám názor že Homo sapiens je jen druh a člověka z něj dělá až vzdělání (což je samozřejmě to stejné ale denně na ulici potkám spoustu lidí kterým bych člověk rozhodně neříkal – a ne není to otázka rasy). Ale když se člověk v době legální pro potrat prakticky neliší od toho který má měsíc do narození tak proč není ta doba delší. Jasně že už je velký a má relativně „pevné“ kosti takže by byla fuška ho vyšťourat ale pořád to není o nic víc člověk než jím byl ve 12 týdnu. Nic z toho ale nemění fakt že v zemi svobody nemůžete mít vlastní názor a volně ho prezentovat.
Ale kdo se tomu diví. Tam je taková svoboda že vás na týden vyloučí ze školy za špatné tričko, pokud máte příbuzné v jiné zemi tak vás odposlouchávají – třeba cenzurují skype když zmíníte jméno Floyd s vysvětlením že šíříte nepravdivé informace, prohledají vám dům když jste v práci nebo musíte vysvětlovat proč vaše dítě odmítlo každodenní sektářskou přísahu vlajce spojených států před zahájením vyučování. 
Hodnotis to z pozice nekoho, kdo si muze dovolit vecer na diskotece vylejt koule a pak jit bezsatrostne dal… Cili tvuj nazor neni relevantní.
Dopustil se svým výrokem trestného činu? Napsal svůj svobodný názor v zemi která sama sebe prezentuje jako ideál svobody včetně svobody slova? Tedy maník veřejně vyjádřil svůj pozitivní postoj ke schválenému zákonu a přijde o své zaměstnání? To jsem tu jediný který vnímá to pokrytectví a ubohost – ne jeho výrok – ale tím co následovalo???
Z Vortexu:
Na svém Twitteru vyjádřil podporu soudnímu rozhodnutí alespoň prozatím nezrušit zákon ve státě Texas, který zakazuje vykonání interrupce po 6 týdnech těhotenství. Zákon se opírá o to, že po této době je již možné monitorovat srdeční aktivitu vznikajícího plodu, kritika ovšem poukazuje na to, že ve zmiňovaných šesti týdnech ještě žena ani nemusí vědět, že vůbec otěhotněla. Ať ale bude finální rozhodnutí jakékoliv, Gibson se postavil na stranu aktuálního soudního verdiktu a v podstatě obratem se na něj, jeho společnost i studia, jejichž hry Tripwire Interactive vydává sesypala ostrá kritika.
Vsak o zaměstnání neprisel, pokud vim… Pouze s nim smluvni partner rozvazal spolupráci. Mozna to byla prehnana reakce, ale nekdo se tak rozhodl stejne svobodne, jako se svobodne dotycny vyblil na twitteru.
Tuším, že odstoupil z pozice CEO, ale stále zůstává spolumajitelem Tripwire.
Ja by som tú ženskú rovno odstrelil ako psa. Dve muchy jednou ranou či …
Pozor co říkáš, to ze jsi na internetu neznamená ze na tebe nikdo nepodá trestné oznámení. Pak uz nebudes takovej hrdina az to budes muset vysvětlovat na policii i kdyz víme ze to mělo být „vtipný“.
proč se muži míchají do ženských problémů ??
není to snad na ženských ??
to jako ve vládě plné chlapů zakážou potraty a ženy s tím musí žít?? xD
jsem misogyn jak vyšitej ale v tomhle podporuju ženské… je to čistě jejich rozhodnutí a chlap, kterej se do toho sere si asi musí honit ego nebo nevím … neskutečně pokrytecká společnost …
chápu, že se občas cítíme USELESS a musíme si mužství honit jinde ale tohle nechte babám …
„proč se muži míchají do ženských problémů ??“
Takže to míchání celkem chápu. BTW jinak jsem pro potraty podle předchozího zákonu.
No k dítěti je tak nějak potřeba i muž.
Je horší Gibsonův fosilní názor, nebo cancel culture? Torn Banner Studios to vyřešilo rozumně. Shipwright Studios za soukromý názor jednoho pošetilce trestá celou společnost se spoustou zaměstnanců, kterým možná takové rozvázáni spolupráce může docela uškodit, komplet bez jejich přičinění.
Nepřijde mi správné označit veřejné vyjádření šéfa společnosti jako soukromý názor jednoho pošetilce.
Když je to na jeho soukromém profilu, je to jeho soukromý názor. Kdyby k tomu využil firemní profil, zaslouží si vyhazov bez pardonu.
Ve chvíli, kdy jsi v takové pozici jako on, tak nic jako soukromý profil už neexistuje a obzvlášť dnes, kdy se ti může vymstít i několik let starý vtip. Dotyčný byl evidentně idiot nebo už ho práce nebavila, protože si nedovedu vysvětlit, že by někdo aspoň s trochou rozumem dnes tohle veřejně hodil do placu.
Jeho twitter bio = „President – Tripwire Interactive“
Prezentuje se tedy jako šéf společnosti, ne jako soukromá osoba. Navíc má možnost nastavit si účet jako soukromý, potom by veřejnost neviděla jeho příspěvky.
Co je tohle za kravinu?
Napíšu si na sockách, kde pracuju a už je to veřejný profil? To je hodně zvrácený myšlení.
Pokud je tvůj účet a tvé příspěvky veřejné, tak je to potom veřejný profil. Kdyby ten komentář někdo vynesl ze soukromé konverzace nebo z příspěvku, který je „jen pro přátele/sledující“, tak by to potom bylo něco jiného.
Co jiného je podle tebe „veřejný profil“?
TW nic jako veřejný profil nemá.
Ty zřejmě nevíš, jak internet/sociální sítě fungují.
Ty zřejmě jo, když spojuješ internet a socky dohromady. A to je ještě každá socka funguje úplně jinak. Jakýkoliv výrok, který ti nezůstane v hlavě je automaticky veřejný. Rozdíl je jenom v dosahu.
Poněkud nechápu tvé uvažování. Nejdřív je to zvrácené myšlení a teď je všechno automaticky veřejné. Tak je ten profil a příspěvky veřejný nebo ne?
Já nevím, proč vlastně ještě lidé na takových pozicích zveřejňují svoje názory na sociálních sítích. Pokaždé se jim to akorát pěkně vymstí.
Většina těch lidí, co má potřebu ventilovat své kontroverzní názory, by udělala líp, kdyby si smazala účty na všech sociálních sítích. V dnešní podivné době se neodpouští, pokud nemáte ten „správný“ názor. A v zábavním průmyslu to platí dvojnásob.
Je mi to putna, teď orchestru budu hrát dál.
Dneska se zbytečně tahá do herního průmyslu tolik „kravin“ i kvůli blbém vyjádření. Lidi jsou hrozně přecitlivělí, přitom jinde ve světě si řežou hlavy hlava nehlava.
Na druhou stranu, když nějaká mladá dcerka porodí „nechtěné“ dítě, může ho dát hned k adopci párům, které takové štěstí nemají a můžou poskytnout dítěti víc než biologicky rodič.
Kdyby to bylo tak jednoduchy…
Zjednodušil jsem to. Manželka v tomhle dělá, každopádně tomu dítěti jsou náhradní rodiče schopní dát „modré z nebes“, pokud se roky snaží o potomka s je tohle jediná šance. Ale to už se odbočuje daleko od her. Řekl bych nešťastné vyjádření, každopádně pár let zpátky by kvůli tomu nikdo velice nevyvaděl.
Ne všichni, byla spousta případů kde si dítě osvojili jen z důvodů finanční podpory státu a je hloupost prostě říct, že všichni náhradní rodiče dají dítěti i modré z nebe. Ovšem i kdyby ano, co pak taková žena, co byla znásilněna a je nucena si takto případné dítě nechat? Ve chvíli kdy tohle zákon ženě vnucuje, je to podle mě osobně špatně ale třeba jsou tam nějaké výjimky, netuším. Ale i tak ne všechny případy budou děcka co ulítla protože nepoužila ochranu a sami teď čekají děcka, co pak třeba páry, co už mají dvě nebo tři děti a víc si prostě nemohou dovolit, finančně by to nezvládli, a prostě se stalo? Nelze na to pohlížet tak jednoduše, není to podle mě věc, kterou by měl rozhodovat stát za ženu.
Jako jinak chlap je idiot, pokud tohle zveřejní a myslel si, že to projde bez reakce.
Ano, myslet si, ze zijeme ve svobodne spolecnosti je dnes opravdu znacne idiotske.
Je, protože všichni vidíme jak málo stačí aby lidem praskaly cévky v oku a zrovna jakou tohle vyvolá lavinu, se dalo opravdu předvídat, Takže za vyhazov a to všechno okolo, může jen jeho blbost.
A nebo taky blbost těch ostatních, ostrakizátorů, co nedokážou unést jiný (a přitom taky mainstreamový, minimálně v USA) názor.
Asi tak. To že jen podpořil něco co je zákonem schváleno, neznamená že se něčím provinil vůči ostatním. V dnešní době se přikláním spíš k toku, že co není mainstream to je špatné! Nechápu proč se ti lidé co s tím nesouhlasí neprotestují proti těm co to odklepli. Každopádně dnes hrozně populární jít někomu kdo je ve vysoké funkci, jenom proto aby kvůli názoru skončil. (Bohužel nikdo nemá kachní žaludek jak Andrejko třeba)