Na dnešní PlayStation Showcase se bez většího překvapení objevil také nedávno oznámený remake hry Alan Wake z roku 2010. Screenshoty už unikly před pár hodinami, ale na akci jsme viděli první trailer a rovnou také datum vydání.
Jak už dříve uniklo, hra vyjde 5. října letošního roku, tedy za necelý měsíc. Míří na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series, přičemž na konzole od Sony se podívá vůbec poprvé. Na obou konzolích bude dostupný upgrade na next-gen verzi zdarma. Pro PC hráče připomínám, že titul vydává společnost Epic Games a oznámená exkluzivita na Epic Games Store tak může být trvalá.
Aktualizace:
Předobjednávky už byly spuštěny a najdete je na oficiálních stránkách hry, kde se můžete podívat i na podrobnější porovnání s originálem. Oficiální cenovka je 659 Kč.
V FAQ pak ještě Remedy prozrazují spoustu dalších detailů. Titul bude obsahovat obě DLC (The Signal a The Writer) a nově i komentář od Sama Lakea. Oznámeno bylo také to, jak hra poběží na jednotlivých konzolích. Seznam je následující:
- PlayStation 4 – 1080p (rozlišení, ve kterém se hra renderuje)/ 1080p (cílové rozlišení)/ 30fps
- PlayStation 4 Pro (Performance Mode) – 1080p / 1080p / 60fps
- PlayStation 4 Pro (Quality Mode) – 1296p / 2160p (4K) / 30fps / 4 x MSAA
- Xbox One – 900p / 900p / 30fps
- Xbox One X (Performance Mode) – 1080p / 1080p / 60fps
- Xbox One X (Quality Mode) – 1440p / 2160p (4K) / 30fps / 4 x MSAA
- PlayStation 5 – 1440p / 2160p (4K) / 60fps / 4X MSAA
- Xbox Series X – 1440p / 2160p (4K) / 60fps / 4 X MSAA
- Xbox Series S – 1080p / 1080p / 60fps
- PC – 4K / bez limitu
Na PS5 se hráči mohou těšit také na podporu ovladače DualSense v podobě haptické odezvy a adaptivních triggerů. Například při použití baterky se bude intenzita zvyšovat podle toho, jak silně budeme spoušť mačkat.
Hráči na PC si ale také přijdou na své, majitelé RTX karet mohou očekávat podporu DLSS. Ray tracing ale nečekejte, a to ani na konzolích. Vývojáři říkají, že implementace by byla příliš náročná, ale i tak se máme po grafické stránce na co těšit.
PC hráče potěší také hardwarové nároky, které jsou poměrně nízké, ostatně posuďte sami:
Minimální
CPU: i5-3340 nebo ekvivalent
GPU: Nvidia GeForce GTX 960 nebo AMD ekvivalent. 2GB VRAM.
RAM: 8 GB or higher
OS: Win 10 64-bit
Doporučené
CPU: i7-3770 nebo ekvivalent
GPU: Nvidia GeForce GTX 1060 nebo AMD ekvivalent. 4GB VRAM
RAM: 16 GB
OS: Win 10 64-bit
Nakonec už jen doplním, že Remedy na remasteru spolupracují se studiem d3t, které má na kontě nechvalně proslulý remaster Mafie 2. Alan Wake Remastered však zatím vypadá mnohem lépe.
Tyhle remastery nových her jsou pěkně směšné skoro až drzé. Kdyby se to jmenovalo normálně Alan Wake bez dalších cool kravin, tak ani nepípnu ( jednoduché převedení hry na další platformu bez větších změn ). Píšou, že je to remaster přitom podle ukázky se po vizuální stránce nezměnilo nic ( co na tom také měnit, když hra vypadá i po 11 letech parádně ). Když to budu porovnávat s PC verzí, ale kdo by dobrovolně hrál na něčem jiném? Přesto jedna změna se pochopitelně udála jak je „dobrým“ zvykem. A to brutální nárůst papírových HW nároků. Už původní hra byla dost náročná, ale dohrál jsem jí plynule ve WinXP+DX9 a Athlon 64 X2 2,1GHz a Radeon HD 4670 ( a CPU měl ještě rezervu ) v 1680×945 na nějaké nízké/střední nastavení a 40FPS. A mít tenkrát hardware na úrovni PS4, tak hraju baj voko ve 4K 45FPS střední a oni tady na chudáky konzolisty teď zkouší něco jako 1080p 30FPS. A teď mi tvůrci tvrdí, že musím mít DX12 systém a CPU/GPU cca 6x/15x výkonnější. Aha, tak to určitě. Nikdo, kdo je trochu při smyslech si toto na PC nekoupí pokud už má původní verzi. A pokud tohle má být náhrada staré verze třeba na Steamu, tak upřímně říkám, že kdybych hru už neměl ze Steamu zálohovanou ( a kdyžtak bych jí ještě trochu pomohl „drmfree“ crackem, pokud by už nešla z klientu spustit ), tak si jí stáhnu celou z ulozto. Tohle bych opravdu nechtěl ani zadarmo. Jinak je to ale fantastická hra. Pro mě osobně je éra PS2+ her po vizuální stránce dostačující bez nutnosti remasterů. Stačí jen nativní rozlišení+AF filtrování textur a hry jsou v pohodě koukatelné. Kdyby tak radši tvůrci investovali svojí energii na hry z devadesátek…
Remedy na remasteru spolupracují se studiem d3t… Tady se někdo zbláznil.
Jsem zvědavý jak to bude s češtinou na Epicu uvedená není.
Pokud si pamatuji, tak kdysi byla na Steamu také čeština pro původní hru a postupem času (asi po patchích) úplně zmizela, nechci mystifikovat. Americas Nightmares jí ale i na Epicu má, tak teď jsem zmatený.