Mezi hráči nepopulární protipirátská ochrana Denuvo už nechrání remake první Mafie s přídomkem Definitive Edition (recenze), který vyšel v září loňského roku. Denuvo bylo ze hry odstraněno v poslední aktualizaci, což dokládají reakce hráčů na Redditu a informace na webu SteamDB.
Ochrana byla prolomena necelý měsíc po vydání hry, takže už delší dobu postrádala smysl. Není to ostatně poprvé, kdy vydavatel po nějakém čase Denuvo ze své hry odstranil. Stejný osud nedávno potkal tituly jako Mass Effect Legendary Edition nebo Marvel’s Avengers.
Mafia: Definitive Edition je k dispozici v Xzone.
Jako původní Mafii jsem nehrál, ale tenhle remake se mi hodně líbil a taky mě dost bavil. Myslím, si že utratit za tuhle hru prachy není ani líto, protože je to krásná hra s českým a dobrým dabingem.
„Jako původní Mafii jsem nehrál.“ To je škoda protože tenhle „remake“ někdo přepsal podle svého… a nevystihuje to vizy původní hry z roku 2002.
Lol , to víš že jo ….
Ta hra je obsáhlejší a lepší jak original .
Sára a Tomova rodina má v příběhu větší důležitost .
Vše je stejný jen je to víc prohloubený .
Jediný co se mi nelíbí je první mise a ty jejich zkratky kde enemaci fakt trapné do vseho bourají …. Plus lehkost závodu ale jinak si nemůžu stěžovat , mafie je stále herní klenot . Ale trojku dotoho nepočítám to je největší otres co mohl kdo vydat .
Jinak parada …
Jaké LoL?
Pointa Mafe z roku 2002 je hodně vzdálená od pointy z „remaku“.
Tady to máš od toho nejpovolanějšího…
https://youtu.be/U32yisxUIdQ?t=1032
Podle mě je tam pointa úplně ta samá, jen se Vávra urazil že vyškrtli jeho dětinský hlášky. Pointa je daná tím dějem a ne jednou hláškou na konci na kterou si dovolili šáhnout. Pan nejpovolanější je jen uražený. Pouinta je tam ta samá, původní mafii jsem dohrál snad 15x, remake zatím jen jednou, ale větička “Přátelství je sračka…” přeci nemusí být vyřčena. O tom ta hra je, a je o tom i remake.
Obsáhlejší je, ale ke konci mi hra děsně uspěchaná, jakoby už nebyl čas tam vše dostat. Ta honička na začátku hru byla děsně trapná no a do té hry se moc nehodila. Jinak na klasickou obtížnost ten závod zas tak lehkej nebyl.
Já původní Mafii hrál a druhý díl jsem si také postupně zamiloval. Ten český dabing mě přesvědčil ke koupi hry. Přece jen se hry dneska s českým dabingem nedělají (a to ani ty české), tak jsem měl jasno a koupě rozhodně nelituji.
Za to jsem docela rád. Tyhle ochrany považuji již za přežitek.
Přežitek to v očích vydavatelů není. Protože je velký rozdíl, jestli máš prodeje celý měsíc (tedy aspoň ten mrzký měsíc), protože se hra nepodařila prolomit nebo když tam nemáš žádnou „ochranu“, okamžitě se objeví ke scizení na warezu (prakticky současně s vydáním) a utečou ti příjmy. Kdybys podnikal, tak bys to chápal. Napsalo se toho o tom stohy textu. Dnes vydavatelům vydělávají právě ty kruciální první dny a týdny, než se to prolomí (a pak slevy). Je to smutný, ale je to tak. A to píšu jako člověk, který také nemá Denuvo rád. Na druhou stranu: nebudou prodeje/zisky = nebudou třeba další díly oblíbené hry. Takže to chce k tomu přistupovat trochu s rozumem.
Stačí vzpomenout v poslední době na českou adventuru Someday You’ll Return. Ta byla velmi vyzdvihována, dokonce si jí skoro každý pochvaloval. Měla parádní Xzone edici. jenže vývojáři se pak v rozhovoru vyjádřili, že měli doslova NULOVÉ prodeje. Hra se IHNED (snad ještě v den vydání) objevila ke stažení a bylo hotovo… Naprosto prodělečný projekt, ne kterém roky dřeli. To je vděk českých hráčů Kdyby tam měli měsíc neprolomenou ochranu, rozhodně by si na nějaký peníz přišli. Takže asi tak.
A ted druha strana. Vsechny hry na GOGu jsou bez ochrany. Vcetne prodejniho hitu Zaklinac 3 a jeho DLC. Zakaznici GOGu o tom vedi a presto si ty hry kupuji, ci dokonce predobjednavaji. Tento otevreny a ferovy pristup se podle meho nazoru projevil i behem nestastne situace s Cyberpunkem 2077, kdy mnozi hraci za ferovy pristup CD Projektu byli ochotni odpustit i problemy s novou hrou a prehlednout nektere nesplnene sliby. Lide si delali predobjednavky a pritom jim stacilo pockat si na to, az nekdo nekam da nechranenou verzi. Take diky tomuto pristupu CDP nebyla u mnoha hracu ani pochyba, ze na problemovem CP77 budou autori dale pracovat a vylepsovat ho. Dokonce i s bezplatnymi DLC jako tomu bylo u Zaklinace 3. Zaklinac 3 i CP77 si na sebe vydelali i bez ochrany a i s problemovym vydanim.
Co se tyce Someday you’ll return, tam neslo o prolomeni ochrany vydane verze. Problemem byl unik nehotove testovaci verze, ktera obsahovala bugy. Podle slov vyvojaru to vypadalo, jako kdyby je chtel nekdo umyslne poskodit. Nemam zkusenosti s tou uniklou verzi, ale jsou i takovi lide, kteri si stahuji „neoficialni verze“ za ucelem vyzkouseni a kdyz se jim libi, tak si hru koupi. Pokud ale hrali uniklou zabugovanou verzi, pravdepodobne v domeni, ze takto vypada vydana verze, mohl to byt duvod proc si tu hru pak nekoupili. Samozreme, ne vsichni s timto pristupem si stahuji takove verze, aby si je pripadne koupili, ale nejake procento takovych lidi je.
Tak ci onak, vas prispevek nelze bezvyhradne prijmout a priklad, ktery jste uvedl, se netykal prolomeni ochrany vydane hry nebo vydani hry bez ochrany. Byl to specificky pripad, za kterym podle autoru hry byl neci zly umysl.
No, nikde jsem nenarazil na čísla z trojky, ale třeba u Zaklínače 2 v jednom rozhovoru odhadovali, že zatímco prodali (v době vydání článku) kolem 1 milionu kopií, piráti jich za tu stejnou dobu stáhli kolem 4,5 milionů. Takže jejich hry se kradou o sto šest taky, jen se tu sešla hra s dobrými prodeji a zároveň bez ochrany.
Someday You’ll Return byl na netu v preview verzi, čili to pustil nějaký novinář. Dokonce se tvůrce rozčiloval v rozhovoru na Vortexu.
Blbost, záleží na kvalitě hry. CD projekt RED vydává bez ochrany a trhají prodejní rekordy.
Do protipirátské ochrany investují nejvíce tvůrci jako Ubisoft nebo Activision, jelikož jejich sračky si spousta hráčů kupovat nechce.
Nehledě na to, že si většina pirátů úplně klidně ten měsíc, dva počká.
Zkonzolifikovaná sra*ka…
Aha!
Víš o tom, že i první Mafia vyšla na konzole? Nebo lépe, všechny Mafie vyšly na konzole.
Po měsíci prolomená a až po roce odstraněná. Docela by mě zajímalo jestli s nimi měli smlouvu že si jí musí ten rok držet a platit protože proč si jinak držet něco co nefunguje a komunitu to jen štve.
Redaktor / redakce si článek opraví, DOOM Eternal stále Denuvo má a ještě douho tam bude.
Myslel jsem, že ho odstranili už v minulém roce?
To bol Denuvo anticheat na multiplayer, nie protipiratska ochrana proti kopirovaniu, dve rozne veci. Na Steam stranke Doom Eternal (DRM třetích stran: Denuvo), nic sa neodstranovalo.
Můj omyl, děkuji za upozornění. Opraveno v článku
Samotný Eternal se dá sehnat ehm.. jinde. DLC už ne. Mám pocit, že to bylo z důvodu chyby ze strany ID softwaru, kde zapomněli denuvo zprovoznit.
Ano, při vydání valila hry Doom Eternal byl nějaký čas dostupný exe bez Denuva. A co je ta „cracklá“ verze co je na warezu.
DENUVO CENA:
126,000-140,000 Euros for the first 12 months, an additional 60,000€ flat fee in case the game sees more than 500,000 activations in 30 days
takže 5 míčů jen za to, že nebude instacracknutá hra…. to si fakt můžou dovolit jen big aaa …
jo slavné Denuvo… kde jsou ty časy, kdy se ho piráti báli…
když začínali tak se plno lidí bálo, že je konec pirátění … včetně mě (a to je co říct protože já se na zemi nebojím ničeho, jediný strach mám z vesmíru (next level fear))
dnes už je jen pro smích … a aby pozlobilo poctivé platící hráče …
Napsal přiznaný zloděj, který krade hry i když si je dnes může dovolit koupit doslova každá socka…
Jasny dovolit si je muze „kazda socka“, ale ne kazda socka ma nervy na to, aby vyplaclo x penez za testovaci pre-alpha build a pak cekal az se to snad nekdy fixne, nebo bude pridan obsah (jestli vubec nekdy), ktery byl slibovan davno predem
Inu, každý si krádež videoher nějak odůvodní a tenhle konkrétní důvod „pirátění“ už je naprostou klasikou 😉
Remake u mě běžel solidně a vypadal hezky, ale schválně ho zkusím zapnout, jestli si všimnu jakéhokoliv rozdílu ve výkonu.