Je to skoro až neskutečné, ale strategická série Sid Meier’s Civilization aktuálně slaví nádherné 30. výročí.
To znamená, že její pouť odstartovala už v roce 1991, kdy vyšel úplně první díl, jenž se dočkal skutečně pěkného úspěchu, díky němuž formoval i různé další strategické následovníky. Od té doby však už vyšlo několik dalších zářezů, které sérii vždy nějakým směrem posunuly.
Aktuálně pak poslední Civilization VI dostala speciální Anthology edici, v níž naleznete základní hru, rozšíření Rise and Fall a Gathering Storm, různá menší DLC a New Frontiers Pass.
Nicméně autoři k této příležitosti vydali speciální ukázku, která nabízí krátký průřez historií, ale především děkuje fanouškům, kteří se v podstatě nejvíce zapříčinili o to, že bylo možné těchto krásných 30 let se sérií prožít.
For 30 years you’ve raised cities, built wonders, and rewritten history a million times over. Civilization simply wouldn't be the best strategy series of all time without its players. All hail YOU the Great!
📰: https://t.co/ebvHwujYQZ pic.twitter.com/MlPg9pqln1
— Sid Meier's Civilization (@CivGame) September 30, 2021
A jelikož jsou tyto oslavy právě především o fanoušcích, tak by nás samotné zajímalo, jaký vztah máte k sérii vy, případně jaký byl váš prvotní zážitek s ní.
Jaký vztah máte k sérii vy, případně jaký byl váš prvotní zážitek s ní?
Osobně jsem třeba zažil svůj prvotní kontakt se sérií až s jejím pátým dílem, jenž mne ale ve své době nesmírně chytil a s kamarády jsme v něm nechali poměrně pěkné množství času (a stále ho upřednostňuji před šestkou).
CIV je nezdolný!
Bohužel podpora hry na konzolích stojí za vyliž kapsu. Cca 14 měsíců zpět jsem dostal kouzelnou zprávu od vývojářů, že „nefunkční MP v CIV 6 je známý problém a bude neprodleně napraven“. Ani po výměně konzole a internetu se nemůžu připojit do cizí hry nebo oni ke mě.
Hraju Civ od prvního dílu. Vím, je to smutné😀. Po Civ 1 jsem nejvíc času trávil u třetího dílu.
Pětka byla nejlepší
Humankind to poráží, a jestli ještě neporáží, tak brzy porazí.
Jo, Humankind je jiná liga. Od vydání jsem už CIV nespustil.
Poráží v čem? Humankind přináší do segmentu 4X tahovek novou, svěží hratelnost, podobně jako svého času Call To Power. Není třeba se divit jistému okouzlení, podobně jako když manželku doplní mladší, neokoukaná milenka Ale na prokázání toho, že s ni budu mít v budoucnosti stejné, nebo lepší zážitky, jako se svojí třicet let starou láskou, je ještě strašně brzy…
Joo… těch nespočet nahraných hodin, těch zaspání do školy… teď do práce jenom kvůli tomu, že jsem nebyl schopen říci, že poslední tah a konec. Ano, CIV miluji a do jisté míry je Humankind trochu odlišný. Ale zatím to vypadá, že nová hra přinesla to, co mi vždy v CIV chybělo. Humankind není bez chyb, ale AI je údernější, umí používat jednotky a jen tak se nevzdá, když je v úzkých. Mluvím teď výhradně o posledním díle, kdy boj s AI je zpočátku výzvou, ale později to někdy vzdává a nevyrábí další jednotky. To ani nemluvím o diplomacii, kdy jsou vůdci velmi labilní. Samozřejmě, v poslední roce vyšly menší updaty… ale je tristní, že AI umí používat letadla až po tolika letech. Pak tu máme správu měst. V Humankind téměř nezažívám to nekonečné klikání, zatímco v CIV VI s každým tahem přichází přehršel notifikací a nutností navolit, co se bude dít v každém městě. Výzkum to samé – nelze nastavit opakování. Nechápu to, pětka v tomto byla přece jenom lepší. V CIV se mi vždy líbila ta přesnost mého území, jak krásně má města a má nakoupená políčka vytváří na mapě opravdový stát. To mi v Humankind chybí. Na druhou stranu Humankind přichází s districty, které město přirozeně zvětšují. Těch věcí je plno. Samozřejmě budu nadále sledovat budoucí díl Civilizace a věřím, že přijde s něčím novým a třeba konečně udělá něco s AI. Momentálně jsem nahrál v posledních dílech tolik hodin, že už hraji docela automatizovaně. Stejný problém jsem zažíval třeba u RTS Rise of Nations. Tu hru hraji od dětství, a vždy porazím veškeré AI, hra pro mě není výzvou. Něco podobného zažívám i u Civilizace, proto jsem teď nadšenější z Humankind, v mých očích je to něco, co mi dokáže nandat na prdel. P.S. Možná v Humankind vidím naději také proto, že studio naslouchá hráčům. Firaxis se v poslední době také snaží, ale na hře se to příliš neodráží.