Platforma Epic Games Store se snaží na PC prorazit už od konce roku 2018, kdy byl launcher oficiálně spuštěn. Společnost Epic Games chtěla dominantnímu Steamu konkurovat poměrně rázným způsobem, a to především exkluzivitami, které se nesetkaly s příliš kladnou odezvou ze strany hráčů. V době vydání navíc launcher neobsahoval ani některé základní funkce, to ale samozřejmě firma postupně dohání a prostřednictvím updatů požadované věci přidává. A jedna z takových aktualizací přijde už brzy.
Dnes jsme se totiž dozvěděli, že už příští týden dorazí do EGS achievementy, dlouho požadovaná funkce, která je dostupná prakticky na všech konkurečních platformách. Společnost Epic Games v tiskové zprávě uvádí, že na systému spolupracovala s herními vývojáři asi rok. Po dlouhé přípravě se tedy konečně dočkáme, ale pozor, zatím pouze ve vybraných titulech, kterými jsou Rocket League, Hades, Pillars of Eternity, Kena: Bridge of Spirits, Zombie Army 4 a Alan Wake Remastered. Podpora trofejí pro další hry má dorazit ještě v průběhu letošního roku.
Celý systém je napojený na zkušenostní body, které dostanete podle toho, jak vzácný daný achievement je:
- Bronzový = 5–45 XP
- Stříbrná = 50–95 XP
- Zlatý = 100–200 XP
- Platinový = 250 XP
Seznam achievementů pak samozřejmě najdete v záložce dané hry, váš postup ve sbírání naleznete také ve své knihovně.
Epic Games už nakonec pouze dodávají, že ještě letos se dočkáme nových sociálních funkcí a odměn pro hráče.
Fórum už funguje nebo to plánují až na rok 2030? Jen ze zvědavosti.
To, že Epic dává hry zadarmo je super ale nechápu, proč mu trvá tak dlouho tam přidat klíčový prvky, když chce být konkurencí pro Steam. Proč tam doteď není možnost se podívat co má váš kámoš za hry v knihovně, chat nebo mě štve, že jsou hry ve vlastní knihovně černobílý.
Mně spíše vadí, že v jejich klientu nelze mít hry v knihovně v úzkých přehledných řádcích, jak tomu bylo kdysi na Steamu. Ale i tam to zrušili a v knihovně je nepřehledný mumraj úvodních obrázků her (stejně jako na Uplay, Origin). Pro někoho, kdo má her 20, budiž. Kdo jich má 1020, je to peklo se v tom rychle orientovat.
Ten „excelovský formát“ bez jakékoliv grafiky mi byl mnohem, mnohem milejší. Ale nedá se nic dělat, že – leda použít nějaký „nad-engine“ nebo vlastní řešení spouštění her.
Na Steamu to zobrazení jde přepnout. Mě se hry řadí do seznamu v řádcích a ještě jsem si je roztřídil do vlastních kategorií podle žánrů.
na Steamu to jde přepínat to rozvržení a jak píše kolega, můžeš si hry ještě roztřídit do vlastních kategorií 😉👍
příliš málo, příliš pozdě …
Pamatuji si doby, kdy jsem žil pro STEAM achievementy. Bez nich to zkrátka není ono – dohrajete hru, ale nemáte to čím prokázat. Za mě krok dobrým směrem, ale že si dávají načas…
Ideální je napsat si to do CV, Jméno, Pracovní zkušenosti, Herní zkušenosti….
tak steam profil v podstatě takovej herni CV je
…pro někoho i „whole-life“ CV
Pro mě jako čtyřicátníka je sbírání achievementu těžko pochopitelné, ale zajímá mě proč to lidé dělají. Nehrajete přeci tu hru pro zábavu? Komu to chcete prokázat? A proč? Hrajete hru i když už vás nebaví jen aby jste získal achievement? To pak je ale práce a ne zábava ne? A navíc vás za to nikdo neplatí. Nebo se to dá proměnit na nejakou hodnotu? (peníze, slevu, vybavení ve hře, … ) Díky za info
Já mám po třicítce a taky sbírám achievementy. Nijak horlivě, jen když mě jeho dosažení baví. Spousta z nich ti dokáže prodloužit zábavu nebo tě navede na jiný styl průchodu hrou, o kterém bys třeba bez achievementu nevěděl. U multiplayerovek díky tomu třeba vyzkoušíš jinou zbraň z arzenálu či postavu.
To že za to dostaneš ocenění, je jen taková třešnička na dortu. Hra tím uzná, že jsi challenge splnil, podobně jako když po dohrání hry naskočí závěrečný titulky nebo tě po výhře ve volejbale poplácaj spoluhráči po ramenou
Kromě toho se ti za ně leveluje Steam profil a dostáváš body, který jdou v těch větších slevových akcích použít k nákupu slevovýho kuponu a nějakých kosmetických kravinek.
Já už jsem taky docela starý a achievementy nesbírám, i když se někdy po dohrání hry podívám, jakéže tam byly, abych seznal, jak moc contentu jsem třeba ze hry vyzobal nebo co zásadního jsem třeba minul…
Někdy mají ingame achievementy smysl. Například v Jewel Match Solitaire hrách od Suricate Software se za achivementy ve hře získavají herní zlaťáky, použitelné k nákupu vylepšení přímo ve hře.
Podle mě mají smysl i přímo bez ingame odměny. Pro hráče jako motivace k projetí všeho, co hra nabízí nebo jako end-game výzva, pokud dohráli příběh, ale herní náplň se jim ještě nepřejedla. Vývojářům může posloužit jako zdroj informací – jakým způsobem hru hráči nejčastěji hráli, kolik jich dohrálo příběh, kolik třeba hrálo jen multiplayer…
Ja ajchy zbieram u hier, ktoré ma bavia. Niekedy ma ten ajch „prinúti“ skúsiť hra hru iným spôsobom, ktorý bežne nevyužívam, inokedy mi ukáže techniku, ktorá mi príde zložitá a vďaka ajchu si dám tú námahu ju skúsiť. A potom sú ajchy za vyššiu obtiažnosť (bežne hrávam normal), ktoré mi dajú istý pocit uspokojenia, že som to dal a zároveň slúžia ako spomienka na ten prechod.
Na druhej strane zbieram iba ajchy, ktoré viem urobiť bez toho aby som sa samotrýznil. Zabiť 40 000 protivníkov v Space Marine (t.j. asi 16x prejsť singláč) fakt nemusím.
Je to stejné jako přímo ve hrách: U hráče jde o vyvolávání pocitu uspokojení ze splněného úkolu. Působí se na stejné části mozku jako drogy. Lidský druh, stejně jako jiná společenská zvířata (ale nejenom), to tak mají v mozku vyvinuté. Evidentně jim to dalo evoluční výhodu proti jedincům, kteří motivující pocit blaha v takové míře nepociťují. Systém achievements/trophies je jen rozšířením a hlavně zviditelněním toho, co je uvnitř her.
Tohle prostě nepochopím
Hru hraju kvůli sobě, ne kvůli komukoliv jinému. A abych se musel někomu „chlubit“, že jsem například 1000x píchl nožíkem do zombana nebo ušel 10km pozpátku?
Jo, ale není mi -náct ani -cet…
proč třebaněkdo sbírá víčka od piva? podtácky? plechovky? atd. achivementy jsou v podstatě to samé jen to nezabírá místo
Tak achievementy typu „Ujdi 10km“ skouží nejčastěji jako takový fun fact při hraní. Běžně nemám ponětí kolik ve hře najezdím/nachodím, takhle jsem při jeho získání překvapen kolik už jsem v herním světě urazil.
Už to umí košík? Celý ten obchod je spíše jako vtip. Her tam mám mraky, ale klienta jsem ještě nikdy neinstaloval Měli by to zavřít, jestli chtějí pokračovat stejným tempem.
kosik je uz roky na unreal marketplacu. Ze storu je zamerne oddelanej.
Tak on Epic sází hlavně na ty měsíční hry zdarma, proto nemusí nikam spěchat i s tak „běžnými“ mechanikami. S tímhle ale konkurencí Steamu nikdy nebude. Místo toho aby přišli s něčím inovativním jen v podstatě berou hry ze Steamu k sobě (ať už na čas nebo napořád, uvidíme jak na tom bude Alan Wake). Sice je hezký, že poskytují peníze firmě, ale kdo ví kolik těch peněz se do toho vývoje vloží.
Tak jako reálnou konkurencí už jsou, ale slabší než Steam, a dotahují docela pomalu..