Central & Eastern European Game Awards (zkráceně CEEGA) jsou relativně novou iniciativou, která si dává za úkol oceňovat ty nejzajímavější videoherní projekty v této geografické oblasti, v níž se nachází přes 1 000 tvůrčích celků, ve kterých se nalézá přes 30 000 lidí.
V minulosti se pak uskutečnily už tři ročníky, kdy v každém z nich jsme měli zastoupenou i výraznou tuzemskou stopu.
A letošek není v žádném případě výjimkou, kdy o přízeň celkově bojují čtyři „naše“ tituly.
Nominace pro jednotlivé kategorie jsou takovéto:
Nejlepší hra:
- Cyberpunk 2077 – CD Projekt RED, Polsko
- Ghostrunner – One More Level, Polsko
- Factorio – Wube Software Ltd., Česká republika
- The Sinking City – Frogwares, Ukrajina
Nejlepší mobilní hra:
- Card Hog – SnoutUp Games – Litva
- The Witcher: Monster Slayer – Spokko, Polsko
- Cats in Time – Pine Studio, Chorvatsko
- Bricky Boy – Moorland Games, Litva
Vizuál:
- Papetura – Petums, Polsko
- Tukoni – Oksana Bula, Alexej Furman, Alexej Sysojev – Ukrajina
- Unbound: Worlds Apart – Alien Pixel Studios, Rumunsko
- Cyberpunk 2077 – CD Projekt RED, Polsko
Zvuk:
- Unbound: Worlds Apart – Alien Pixel Studios, Rumunsko
- Cyberpunk 2077 – CD Projekt RED, Polsko
- Aquanox: Deep Descent – Digital Arrow, Srbsko
- Mafia: Definitivní edice – Hangar13, Česká republika
Design:
- Factorio – Wube Software Ltd., Česká republika
- Ghostrunner – One More Level, Polsko
- Cyberpunk 2077 – CD Projekt RED, Polsko
- YesterMorrow – Bitmap Galaxy, Slovensko
Vyprávění:
- Mafia: Definitivní edice – Hangar13, Česká republika
- The Medium – Bloober Team, Polsko
- Cyberpunk 2077 – CD Projekt RED, Polsko
- Hobo: Tough Life – Perun Creative, Česká republika
Technologie:
- The Medium – Bloober Team, Polsko
- Outriders – People Can Fly, Polsko
- Aquanox: Deep Descent – Digital Arrow, Srbsko
- Factorio – Wube Software Ltd., Česká republika
Skrytý drahokam:
- Tohu – Fireart Games, Polsko
- Papetura – Petums, Polsko
- Tukoni – Oksana Bula, Alexej Furman, Alexej Sysojev – Ukrajina
- Hadr – Ateliér Duchů, Česká republika
Ke slavnostnímu vyhlášení dojde 22. října v polské Poznani, kdy se paralelně ještě uskuteční Game Industry Conference a Poznaň Game Arena.
Porota je následně složena ze 21 členů (novináři a profesionálové z videoherního průmyslu), kteří pochází z 10 různých zemí.
Zvuk mafie? Mně naopak několikrát dabing přišel v nějakých částech (možná v těch předapobaných částech) ten dabing takový naboostěný, nebo jak to popsat, že kolikrát neseděl ten zvuk. Jednu chvíli byl pěkně čistý a pak zničehonic takový špinavý zvuk
tak to je u jednicky teda nepamatuju a dohral sem ji cca pred 2 mesici .
ale u dvojky to byla tragedie , vito rikal to same dokola a dotoho mu tam mluvil joe se stejnym bugem , placali jedno pres druhe apod .
Nemluvím konkrétně o tom, že by se něco mělo opakovat, ale o kvalitu dabingu, kdy v několika místech z čistého hladu zničehonic je takovej najetej, nevím jak to popsat, jakoby ten dabér mluvil blízko u mikrofonu a nikdo si toho nevšiml
Všiml, jenže nejde o chybu samotného dabingu, nýbrž o implementaci ze strany audio oddělení Hangar 13. Ale tak jako tak se to týká všech jazykových verzí, čili museli leccos také slyšet. Ale předpokládám, že se spíš zaměřili na samotný sound design.
Jak je definována a geograficky vymezená „Střední Evropa“? Patří tam i Rakousko a Německo, jejichž hlavní města jsou víc na východ než západní hranice ČR? Oříšek…
„Střední Evropa“ je podle mě takový zvláštní výraz, který zbytek světa příliš nezná a nepoužívá. Evropa je většinou buďto východní nebo západní, jejíž hranice kdysi vytyčila železná opona.
Hangar13 jsou češi?
Mají v Praze a Brně vývojářské studio.
takže, pokud americká firma , dostane studio v Česku, tak se hra počítá jako česká?
Hru vyvíjeli čeští vývojáři v Česku, tak to očividně organizátorům na kvalifikaci stačilo.
Že to zaplatili Američané jim nepřišlo jako důvod k diskvalifikaci.
pokud se to takhle v herním průmyslu bere, tak ok.
Univerzálně zřejmě ne, ale zrovna pro tuto soutěž to organizátoři rozhodli takto.
rozumím
Myslím, že ten, kdo tu hru platil, je irelevantní. To by potom budoucí hry od Warhorse a těch nových českých studií (Ashborne Games, Ingame Studio) také nebyly české, protože jsou tato studia závislé na cizím kapitálu.