Fanoušci fantasy série Dragon Age od společnosti BioWare jsou určitě zvědaví na chystaný nový díl, který se vyvíjí už několik let, přičemž jeho vydání je stále v nedohlednu, takže si zatím musíme vystačit s různými střípky informací či teaserem, který byl uveřejněn v minulém roce na Game Awards.
Každopádně pokud jste stále doufali, že hra dorazí i na PlayStation 4 či Xbox One, tak pravděpodobně máte smůlu, jelikož podle aktualizovaného profilu jednoho bývalého vedoucího designu, Daniela Nordlandera, to vypadá, že je hra chystána pouze pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
Tuto informaci následně potvrdily i zdroje Jeffa Grubba pro Venture Beat, který taktéž spekuluje nad tím, že se jedná o první krok EA k zanechání starších konzolí za sebou, kdy vývoj na takovýto starší hardware může představovat různé komplikace, přičemž jako příklad uvádí třeba Battlefield 2042. A v době, kdy nové Dragon Age vyjde, by mělo být obecenstvo next-gen konzolí dostatečně velké pro takto drahý a rozlehlý titul.
Každopádně mrzelo by vás, kdyby toto nové RPG nedorazilo na starší konzole?
toje dobře aspoň to bude pořadně optimalizovane na PC
Takhle to úplně nefunguje. Stále dělají na 3 platformy.
EDIT: Vlastně 4 (XSS).
Nechci znít jako zmetek ale jsem za to rád, měly by se soustředit na novou generaci konzolí a staré už nechat za sebou. Chápu to sám jsem vlastník PS4 ale už brzo bude doma PS5.
S očekávaným vydáním 2023-24 se není čemu divit. Vždyť to vyjde v polovině life-cyklu aktuální generace konzolí. Je to jedině dobře. Stačí, že se budou muset mučit s Frostbitem a museli 3x restartovat vývoj… ještě tak starosti se starým HW.
Je to škoda, protože jsem četl, že u nového Mass Effectu se EA chce vrátit k UE, konkrétně 5 samozřejmě. Frostbite se mi prostě k open-world RPG nehodí, ale u DA4 asi už změna na jiný engine nebude. Jinak souhlas s Nitramem, s novými konzolemi by se mělo ukončit dělání her na předchozí generaci, jen to ty hry kazí.
Ona ta změna už hlavě není možná. Tedy pokud by nerestartovali vývoj ještě počtvrté To by byl asi poslední hřebíček do morálky týmu. Ale tak nezačínají úplně od píky (to si prošli s DAI), tak snad to ještě aspoň jednou ten engine ustojí. Pak snad výjde ME na Unrealu a EA povolí.