Nedávno vydané MMORPG New World (naše recenze zde) od Amazon Game Studios aktuálně sužuje ekonomická krize v podobě deflace (zvýšení kupní síly měny nebo také pokles cenové hladiny zboží v dané ekonomice). To má za následek extrémní pokles hodnoty materiálů, zbraní a vybavení, díky čemuž je jeden ze stavebních kamenů hry značně otřesen. Například hráči, kteří se rozhodli být sběrači surovin či craftery, nyní čelí nemalé výzvě. Přijít ke zlatu – hlavní měně ve hře, není nijak lehké. Když k tomu přičteme vysoké týdenní nájmy za dům a drahé opravy, malér je na světě.
Není totiž problém na aukci sehnat nové vybavení s požadovanými atributy za cenu menší, než stojí samotná oprava již vlastněných itemů. Hráči tak postupně přecházejí k výměnnému obchodu. Situace se horší s přibývajícím počtem lidí na maximální úrovni, jelikož gathering a crafting jsou nedílnou součástí endgame smyčky, kterou New World nabízí. Jak se tvůrci a hráči s deflací vypořádají ukáže jen čas. S postupným odlivem zájemců by mohlo dojít k úbytku množství nabízeného zboží a tím pádem k nárůstu jeho ceny. Podrobněji se problémem zabývá youtuber YongYea ve videu níže.
„How’s New world? Really fun – up to lvl 30, then you realize you’re doing the same things again and again and again and again and…again. Like New World is really fun, up until you work out what it’s doing and then you realize ‚aaaah‘- that’s the problem. It’s literally just the same thing again and again and again forever. That is the big issue.“
wow.. jaké zjištění.. po preview před rokem, betách atd.. :))) prostě je to od začátku engame..
Problém je pouze v tom že není způsob jak dostat gear z oběhu. Bohužel Amazon při kopírování Albion Online vynechal všechny nejdůležitější mechaniky aby měli víc casual hráčů.
Hraju teprve pár dní, takže k tomuhle jsem se zatím nedostal. Ale vzhledem k tomu, že nedělám nic jiného, než že grindím profese a craftím, tak je to trochu špatná zpráva. Tohle měla být náhrada za Runescape, tak snad se to nějak vyřeší.
Je to špatné a podprůměrné MMORPG , akorát ztráta času craftingem. Grafika a souboje jsou fajn, ale dalších několik věcí nic moc. Pokud už něco kvůli grafice, tak radši Black Desert a pokud kvalitu, tak Final Fantasy XIV Online. Hrál jsem plno MMORPG a tohle mě snad bavilo skoro nejméně.
Mě to bavilo hodně, ale pouze prvních 150 hodin. Aktuálně nemám chuť hru zapínat. Není to špatné MMORPG, ale endgame je bohužel velice slabý. A ty bugy…Poměrem cena/počet nahraných hodin si ale stále stojím za hodnocením v recenzi.
„Není to špatné MMORPG“
„pouze prvních 150 hodin“
Choose one.
Jezisi kriste, dobre MMORPG definuje to, ze u nej clovek stravi tisice hodin. Ne 150. IMHO si protirecis.
Bavil jsem se. Za 1000 Kč pohoda. MMOček jsem hrál nespočet. New World má super základ, ale je nedoladěný. Snad to AGS vychytají a já se rád vrátím utopit klidně dalších 5k hodin Navíc, MMORPG může být zábavné, ale endgame to může potopit. A jak jinak to zjistit, než dosáhnout maximální úrovně (těch 150 hodin). Tudíž cesta na šedesátku super, po šedesátce už tak moc ne. Ostatně to píši v recenzi.
New world bude mít za chvíli asi jiný problém než ekonomický.. Za prvních 20 dní releasu pomalu 35% populace hry pryč. V pátek večer sotva 370k(Což je pořád super, spíš mi jde o ten masivní odliv týden od týdnu). Ta masivní křivka na Steamdb je vcelku vtipná :). No jsem na to zvědavý
Popravdě mne hra baví na maximálním levelu čím dál tím méně. Bohužel.
Doufejme, že vývojáří počítali s tím, že hráči vše vymaxují tak brzy, a mají nějaký content update v rukávu. Ať už dungeony, aktivity, pvp, zkrátka něco, co člověk můžeš točit dokola a zlepšovat se.
Aktuálně je endgame o neustálém farmení elite zón na zvednutí gear score a farmení gatheringu/craftingu, což trvá neúnosně dlouho a není to profitující. Průser :/
A na zaklade ceho jsi teda psal recenzi, ktera naprosto neodpovida tvym soucasnym nazorum? Mam pocit, ze herniho „novinare“ opravdu dela kazdy, kdo ma otvor pro defekaci. Sorry jako, ale recenzovat MMORPG (!) na zaklade prvnich 150 hodin je opravdu diletantsvi.
A jak dlouho by to měl před recenzí hrát? Median odehraného času New World za poslední 2 týdny je necelých 30 hodin. To znamená, že denní median za poslední dva týdny je asi 2 hodiny. Na tu recenzi by potřeboval hrát 75 dní.
Chápu, že to asi budeš vnímat jinak, pokud můžeš hrát 8 hodin denně, ale pro průměrného hráče je 150 hodin na zhodnocení víc než dost.
150 hodin dobré zábavy mi přijde jako fér výkon za tu pořizovací cenu.
Je to tak. Kdyby byl herní model založený na koupi a měsíčních poplatcích, dalo by se o tom už polemizovat.
Z vašeho úhlu pohledu by recenze byla někdy v únoru. 160 hodin je na vyzkoušení toho, co New World aktuálně nabízí, zcela dostatečná doba.