Americké studio Hangar 13, které má pobočky také v Praze a Brně, mělo ještě do loňského roku na kontě jediný titul v podobě nechvalně proslulé Mafie III. Především čeští fanoušci této populární série ze hry rozhodně radost neměli, protože se od prvních dvou dílů výrazně odklonila. Přesto si studio dokázalo reputaci trochu napravit loňským remakem první hry, který dostal název Mafia: Definitive Edition a sklidil pozitivní ohlasy u kritiků i samotných hráčů. Už nějakou dobu ale neoficiální cestou víme, že Hangar 13 pracoval také na úplně nové značce. A minulý čas zde nauvádím jenom náhodou.
Včera večer jsme se nejprve přímo od Take-Two ve finančních výsledcích dozvěděli, že došlo ke zrušení vývoje hry, která stála 53 milionů dolarů. Následně ale přišel s dalšími informacemi známý novinář Jason Schreier. Podle jeho zdrojů šlo o projekt s kódovým označením Volt, na němž pracovalo právě studio Hangar 13. Ve vývoji byl v různých podobách už od roku 2017. Podle dřívějších úniků mělo jít o open world sci-fi hru s nadpřirozenými prvky, popisována byla jako kombinace Cthulhu a Saints Row. Schreier tvrdí, že mělo jít o online hru se superhrdiny. Zarážející je, že podle Schreiera se o zrušení projektu někteří vývojáři dozvěděli až z jeho článku.
NEWS: Take-Two/2K has canceled a new game from Hangar 13, code-named Volt, which has been in development in various forms since 2017, sources tell Bloomberg. Today's earnings suggest that the project cost $53 million. Not yet clear if there will be layoffs https://t.co/qnJkrIOnKg
— Jason Schreier (@jasonschreier) November 3, 2021
Budoucnost samotného studia je poměrně nejistá, zaměstnanci se prý mají sejít dnes, aby situaci probrali. Zatím není jasné, jestli dojde k propouštění. Nevypadá to ale, že by měl Hangar 13 ve vývoji ještě nějaký jiný projekt, alespoň ne v pokročilejší fázi. Jisté je podle Schreiera minimálně to, že ve studiu nevzniká Mafia IV, spekulace o ní prý nikdy nebyly pravdivé, ačkoli zde byly určité rané pokusy o její vytvoření na přelomu let 2016 a 2017, ale ty velmi rychle skončily.
Volt was a new IP – rumors of Hangar 13 making a Mafia 4 were always false, aside from their early attempts in 2016-2017 (read this article for more: https://t.co/AzNQVoM2FF)
— Jason Schreier (@jasonschreier) November 3, 2021
To je fakt prokletý studio (nebo zkrátka jen neschopný management?) už od dob Mafie 2. Tou to začalo a po odkoupení Američanama to zjevně pokračuje už x let.
Tak alespoň že nedělali na nové Mafii a nezahodili ji.
Kdyby na ni ale dělali, mohla být už 4 roky ve vývoji.! Prostě od tohoto studia většina čekala Mafii4, která to konečně vezme za správný konec a poučí se ze 3 dílu.
Bude zázrak, jestli Take2 dá zelenou nějaké drahé (a že by byla drahá!) single-player story-driven open-world hře. Tyhle hry moc nevydělají. A i ten výdělek je krajně nejistý (Mafia 3). Hry s prvky multiplayeru je to, co velcí vydavatelé nutně potřebují produkovat, protože je tam šance zaplatit investice, provoz a hlavně rozvoj. Nedávná zpráva o prodejnosti Tales of Arise potvrdila jak geometrickou řadou klesají prodeje SP her v čase. MP mají long-tale. Single-player hry za 100+ milionů dolarů si může (a i to je sporné, viz. zprávy o MP hře od Naughty Dog) dovolit jen platform holder, kterému se investice vrátí v prodeji konzolí a služeb.
P.S.: Můj tip je, že Novato to má zpečetěné. Brno si nechají, protože je levnější. Anglii asi taky, aby tam mohli být manažeři, kterým se do Brna nechce a můžou si lebedit v Brightonu.
Mě by zajímalo, kdo ty multiplayerové hry bude hrát, když všichni budou dělat jak přes kopírák pořád ty stejně vypadající multiplayerovky? Já už mám sice přes 30, takže toho času na hraní není tolik, ale řekněte mi třeba vy mladší, kolik multiplayerových titulů stíháte dlouhodobě hrát? Jasně, ze začátku třeba spousta lidí při launchi vyzkouší kde co, ale postupem času stejně většině tilulům hráčská základna rapidně klesne a zlatým dolem se stane jen pár vyvolených her, které si tu svou základnu udrží. Možná se pletu, ale já tam ten stoprocentní profit v přeorientování se pouze na multiplayer nevidím.
Nikde jsem nepsal o stoprocentním profitu. Nikdo nemá záruku úspěchu. Ale vydavatelé vždy stojí před rozhodnutím do jakého projektu investovat 100+ milionů USD. Jestli do SP hry, kdy mají z minulosti jasná čísla, která ukazují, kolik prodají celkově podle prodejů z prvního týdne (spoiler: nic moc), nebo do MP hry u které ví, že když je to úspěch, tak je to MASÍVNÍ úspěch — služba, která se dá monetizovat po několik let, dá se s ní pracovat, rozvíjet ji. Investice s větší pravděpodobností potečou do toho druhého projektu.
P.S.: Ano, všichni výrobci se snaží ulovit zlatou rybku. Stačí se ale podívat na všemožné statistiky prodejů, že 90% všech tržeb dělá ani ne 10% těch nejúspěšnějších her. Všechny jsou MP, nebo mají MP část. Evidentně jim to stojí za to.
Neříkám, že tam ten stoprocentní profit vidíš ty. Spíš se divím, že ho tam vidí ta velká vydavatelství. Připadá mi, že v té snaze chytit zlatou rybku se kolikrát utopí mnohem více peněz, než kdyby místo toho sáhli po několika singleplayerových kapřících (snad dává to mé rybí přirovnání smysl )
Asi to bylo málo tuctový.
Tohle člověk fakt nepochopí, jenom tak vyhodí 4 roky času a 53 mega oknem. Kolik je tady takových scifi her s online prvky. Přitom kromě remaku Mafie 1 už hodně dlouho nevyšla hra s prostředí Mafie.
To nevyhodí „jenom tak“. Pro ně je to investice, když se investice přestane vyplácet, tak je pro ně lepší dát od toho ruce pryč a zabránit tak ještě větším ztrátám. Dokonce je v tom článku od Schreiera zmíněno, že ta hra zřejmě potřebovala ještě hodně času na dokončení.
Přitom je to tak jednoduché. Udělejte pořádnou Mafiánskou hru a lidi vám utrhají ruce. Ne, místo toho budeme dělat zase nějaké zpíčené scifi s ufouny.
Je to věc vkusu a preferencí. Já bych si to „zpičené“ scifi klidně nechal líbit.
Taky si myslím. A ještě dodám, že by bylo dobré, kdyby se ta hra odehrávala maximálně od 20. do 50. let minulého století. Luxusní kvádra, klobouky, thompsony a staré káry patří ke hře Mafia spíše než kalachy, RPGčka a rychlé Gran Torina.
Ty nové herní sci-fi mě už také celkem míjí, protože už mi to připadá jako vyvařený žánr.
Online hra se superhrdiny a mix Cthulhu a Saints Row. Brr, jsem rád, že došlo ke zrušení. Cthulhu hry a knihy mám moc rád, ale tenhle dort od pejska a kočičky mě děsil. Jen tím špatným způsobem. Teď mají volné ruce ke spekulované Mafii 4 z prostředí města Saint Fortuna včetně Lost Heaven. Má se rozprostírat mezi lety 1940 – 1980. Což zní hodně dobře, ale uvidíme, jsou to jen spekulace. Někdo tvrdí, že nebyly pravdivé, někdo se toho zastává, ale pravda je, že remake jedničky byl hodně velký úspěch, tak bych Hangar 13 nechal dělat, to co umí dobře (třetí díl byl experiment, který tak úplně nevyšel, ale i mistr tesař se někdy utne).
Volné ruce… Mno, taky můžou být třeba nezaměstnaní….
Oni sami řekli, že spekulace o mafii jsou nepravdivý. Jediný co je pravda že se pracovalo na konceptech mezi rokem 2016-17, takže to vypadá že jsou chlapci bez práce, ale třeba se k těm konceptům vrátěj.
Je to smůla, když už se do toho dalo tolik peněz a času. Byť mi ten popis „open world sci-fi hru s nadpřirozenými prvky, popisována byla jako kombinace Cthulhu a Saints Row“ přišel jako kombinace náhodných slov a žánrů, třeba by to někoho chytlo.
Takže to bylo v podstatě Infamous…