Vývojáři z ukrajinského studia Frogwares se opět ozvali, namísto klasického traileru nám teď ale přiblížili, jak vznikají cutscény pro jejich chystanou hru Sherlock Holmes Chapter One. A byť se to na první pohled nemusí zdát, v přibližně pětiminutovém videu se dozvíte, že si autoři s filmečky opravdu pohráli.
Tým, který měl cutscény na starosti, vytvořil pravidla pro všechny scény, například jak by měly být rozděleny. Velký důraz byl kladen i na přirozený oční kontakt a stíny na obličejích postav. Vývojáři si hodně hráli také s kamerou, cinematic artist Anton Kovalskyi to ukazuje na scéně, kde Sherlock vede rozhovor s jinou postavou. Úhel kamery se mění podle toho, kdo má zrovna navrch.
Důležitou roli budou hrát emoce. V jedné scéně se Sherlock pohádá se svým přítelem Jonem a my před nimi vidíme strom, jehož větev je rozděluje, aby situace více vynikla. Zároveň jsou ale oba uvnitř prostoru, který je ohraničen většimi větvemi, což má zase znamenat, že z hádky nemůžou jen tak utéct. Jde o jeden z mnoha případů, kde se vývojáři inspirovali filmovým průmyslem. V jiné scéně má zase Jon panický záchvat a kamera se postupně otáčí, což naznačuje, jak se svět v Jonově hlavě vymyká kontrole.
Přestože ve hře najdeme mnoho emotivních a vážných momentů, chybět nebudou ani komediální prvky. Cinematic artist Nikita Bohdanov ve videu říká, že pojali Sherlockovu postavu trochu jinak, než jak ji vidí většina lidí. Podle něj totiž není pouze chladný a vypočítavý, ale také velmi extravagantní a dokáže ze všeho udělat „divadelní představení“.
„Některé z našich případů jsou drsné a kruté, ale spousta z nich je zábavných, téměř až naivních, protože Sherlock má po boku svého kamaráda z dětství. Jejich hřiště už vyspělo, ale jejich chování ještě ne,“ říká Bohdanov.
V komediálně pojatých scénách je samozřejmě důležitá také hudba, což můžeme vidět u scény z prvních minut hraní, v níž Sherlock vchází do místnosti, ve které probíhá bitka. Vývojáři se při tvorbě této konkrétní scény inspirovali filmem Amelie.
Nakonec jen dodám, že Sherlock Holmes Chapter One vychází 16. listopadu na PC, PlayStation 5 a Xbox Series. Verze na minulou generaci konzolí dorazí o něco později, ale přesné datum zatím neznáme.
Frogwares se díl od dílu zlepšují co se týče největší slabiny jejich her, technického zpracování.
O kvalitě příběhu, postavách a scénaři nepochybuju, to je jejich silná stránka.
Jasná koupě.
No to jo vypada to hezky , ale ja bych spise byl pro nove zabery ze hry samotne. Jinak si myslim, ze pujde jit kdekoliv krom interieru a pujde tam jit spise az bude mit clovek sanci se prevleci, resit pripad. Skoda, ze neni takovej zajem jako byl treba o Forzu 5…..
Jako, ano, vypadá to hezky. Určitě mají cit pro pěknou kompozici a záběr. Líbí se mi i svobodnější zasazení, kde bude pravděpodobně k dispozici ke zkoumání celý ostrov. Na jeho objevování se těším. Ale zatím fakt nevím, co si mám myslet o Sherlockovi samotném. Ten, řekněme, emo extravagant-outfit, přetékající letmo do gay vyznění mi prostě k Sherlockovi nesedí. A to vlastně ani v kontextu ostatních Holmes games od Frogwares, kde byl Sherlock totálně odlišný… No, uvidíme.