Více než po deseti letech dnes Ubisoft opustil Dan Hay. Ten v uplynulé dekádě svou práci spojil se sérií Far Cry. Nejprve se z pozice producenta podílel na vývoji Far Cry 3. U pozdějších dílů v podobě Far Cry 4, Far Cry 5 i vedlejších dílů jako Blood Dragon, Primal a New Dawn už na vývoj dohlížel z pozice výkonného producenta.
„Po více než deseti letech v Ubisoftu Dan Hay oznámil, že se vydává na novou kapitolu svého profesního života a 12. listopadu odchází,“ uvedl Ubisoft ve svém prohlášení.
Dále vedení společnost svému dlouholetému producentovi poděkovalo za jeho přínos sérii Far Cry i celému Ubisoftu. Samotný Hay své možné další kroky zatím nekomentoval. Tým zodpovědný za Far Cry zatím povede Sandra Warren z pobočky v Montrealu.
Podle informací Jeffa Grubba z magazínu Venturebeat pomáhal Hay v poslední době s chystaných příštím Far Cry, které má údajně stavět na live-service modelu. Ubisoft v červenci letošního roku po různých únicích potvrdil, že bude na live-service platformě postaven příští Assassin’s Creed s interním názvem Infinity. Hra by se tak po vydání s postupem měsíců a let měla postupně rozrůstat o nové hrdiny, příběhy a zasazení.
Podobný osud zřejmě čeká i sérii Far Cry, která se minulý měsíc dočkala nového dílu.
Tahle série stejně jako celý Ubisoft jde raketovou rychlostí do hajzlu. Ubohý konec jedné kdysi nadějné firmy.
Mě je to nakonec jedno i kdyby třeba celá série úplně skončila. U mého oblíbeného Assassina mám tolik dílů, které si s klidem po těch letech zahraji znova (a to jsem se ještě nedostal k Valhalle), jelikož jsem příběh za to dobu zapomněl a rozhodně vím, že to bude stejně dobrý zážitek jako před lety. On spíš bude lepší než ty Ubisoftí pokusy poslední doby.
Vždyť teď vyšel 6 díl a oni už teď plánují že další díl bude live-service ?! Běžte už fakt do prdele s tímhle modelem který 90% studií používá jak výmluvu pro nedodělané hry při vydání.
Jestli chcete live-service hru tak musí mít dost obsahu ať se dá hrát ještě měsíce po vydání. A ne jak dnes že se za týden v ní nedá co dělat.
Wowko se dalo hrát roky než přišly první datadisky.
Total War Warhmmer i přesto jak neskutečně dráhá hra to je dostává nová rozšíření každý půl rok, která prodlužují herní dobu o stovky hodin. Navíc to má i modovou podporu.
A pak tady máme srandy jako Anthem který měl být hrou na 10 let a rok po vydání nebyla ve hře žádná změna, nehledě na to jak neskutečně zabugovaný to bylo.
Kdyz jsme u těch odchodů, tak se naopak do Ubisoftu vrátil Darby McDevitt, scénárista AC po 3/4 roku.
A před několika díly Far Cry opustila kvalita a smysl
Já nevím co v tom Ubi dělají? To nevidí, že se vším co v poslední době příjdou jim hráči říkají, že je to špatně a že by možná měli změnit přístup? Když si to vemu, Ubi dělá opak toho co hráči chtějí. Live service AC, teď Far Cry, z Ghost Recon se udělalo battle royal. Ale to, že hráči chtějí už dlouho pokračování Splinter Cell (byť se o tom začíná mluvit), Beyond Good and Evil 2, kam se ten poděl? I skoro to vypadá, že Ubi sdílí názor s EA, které řeklo že singleplayer hry jsou v podstatě mrtvé.
Já to vidím tak, že teď změní formulku, ale zase ji napasují na všechny hry. čest vyjímkám, některé hry od Ubi jsou fakt fajn (Anno, Rayman), ale zároveň to jsou hry, které prostě neždímají. A je to znát…
ukonceni lokalizaci jsem tak nejak zkousnul, opakovani tech samych mechanik (vlastne na to budem jeste radi vzpominat) v nasledujicich dilech taky, ale live servis uz je moc i na me
Life-service-no-thankyou konec příběhu
Když chtějí hráči výraznou změnu v sérii, tak to znamená, že chceme konečně překopat tu šablonu a opravdu výrazně změnit herní mechaniky. Ne že chceme změnit obchodní model na tenhle odpad.
Live-service = insta no buy (myšleno u SP her)
To má Ubi nějakou úchylku ničit své herní série?
„Live-service hra“ cesta do pekel!!!
Alea iacta est… Tohle bude těžký pád na hubu.
Upřímně jsem zvědavej co ty live-service hry budou vůbec zač. Jestli to bude prostě další FC do kterého budou dělat jen dlc mise a skiny tak to bude dost lame.
Jinak osobně považuju Ubi za firmu co pro mě dávno umřela. Jejich hry jsou nemastné neslané a k tomu pořád to samé. Hádám zlaté časy Prince of Persia.
Ubisoft chce očividně pohřbít všechny svoje značky, vidí jak se dobře prodávají poslední singl díly AC i FC (ať už má člověk jakýkoliv názor, čísla jsou dobrá) a oni od toho chtějí upustit. Za mě nejsou Ubisoft hry něco, k čemu bych se měl pravidelně vracet nebo co bych vydržel hrát dlouho. Jednou vše zahraju a stačí mi to. Neumím si představit, že budou kouskovat příběh a opravdu pravidelně vydávat nový obsah, vlastně ještě dřív, než se lidi začnou nudit a odcházet pryč. Nakonec z toho bude zase prázdný svět, kde se nebude stíhat přidávat pořád nový obsah, kvůli čemu budou lidi odcházet a noví hráči nemusí zase přijít kvůli rozjetému příběhu, který se navíc může pravidelně měnit. Špatná volba tak jako tak.
Jeste jste nezminil, podle mne, ty nejvetsi nevyhody:
– nemoznost modovani; ne ze by serie FC byla vyhlasena svymi kvalitnimi mody, ale preci jen, pokud to bude live service, jsou uzivatelske mody temer vyloucene (maximalne by byly jen kosmetickeho razu, zadna uprava hratelnosti, obsahu a podobne)
– mam hodinku casu, jdu si po delsi dobe zahrat …; lup ho, pul hodiny se bude stahovat a instalovat patch
– jedu o vikendu na chatu bez internetu a beru s sebou notebook, abych si v pripade destiveho pocasi zahral … aha, tak ne, bez internetu si nezahraji.
– „Drahy zakazniku, velmi si vazime toho, ze jste si zakoupil licenci na nas produkt a ze si neustale kupujete dalsi dodatecny obsah. Bohuzel, po 5 letech od vydani uz o hru neni dostatecny zajem a omezime nektere online funkce. Za dalsi rok vypneme servery uplne. Dekujeme za vasi duveru a podporu, zustante nam tak verny, jako dosud.“
Pod to se podepíšu 👍
– taky znemožnění češtiny od fandů nebo alespoň větší problémy, jako se stalo zrovna u Valhally, to souvisí s tím modováním.
tak to jsou pěkné boomer kecy…
první a čtvrtý bod budiž …
ale druhej a třetí jsou naprosto nesmyslné boomer kecy…
hlavně to jak „jedu o víkendu na chatu bez netu“ – tak přesně tento scénář se nikdy nestane… to je názor jak z roku 2005 … jako by každej druhej čech měl chatu někde uprostřed lesa… přitom mladí češi jsou rádi že vůbec seženou 1+1 … xDDD natož chatu…
uvedu tě do reality: žádnej mladej člověk nejezdí o víkendech na chatu si zapařit…
tahle situace nastane max 1x do roka kdy nemáte prachy na dovolenou tak jedete kamsi na Šumavu do chatky … CHATKY VLASTNÍ JEN DŮCHODCI !!! žádnej pařan nejezdí na chatu !!!
a pokud to je casual hráč tak si bere do ruky maximálně tak switch… ale že bych si na chatě vytáhl svoje herní periferie a 2 dny tam pařil Ubisoft live service hry ?? prostě nepravděpodobné boomer kecy… vsadím se, že tohle nikoho v Ubi nenapadlo… vysrat se na live servis kvůli chatkám xDDD
já se naopak těším, že Ubi udělá razantní krok a třeba tímto naopak dosáhnou ztracených kvalit … vždyť ty jejich singly stojí poslední roky za houby !! to chcete další roky podobné singly ??
další roky budete nadávat na Ubi ?? já teda ne… já je v tomto podporuju a třeba to vyjde…
Uz podruhe vas jaryncip prosim, abyste nemanipuloval.
Proc by lide jezdili nutne pouze na sve vlastni chaty? Vlastneni chaty neni podminkou pro traveni volneho casu na chate. Staci, aby chatu mel jen jeden ze skupiny. (Nehlede na to, ze se da eventualne pronajmout.) V mych socialnich kruzich je obzvlaste v posledni dobe (posledni 2 roky) jezdeni skupinove na chatu celkem popularni proto, ze byly (a zase budou) „lockdowny“ a spousta verejnych mist byla zavrena (nebo silne omezena) a tohle je skvely zpusob socializace.
Dalsi vase manipulace je podsouvani, ze bych snad tvrdil, ze lide jezdi na chatu hrat video-hry. Ja jsem vyslovne ve svem prispevku uvedl, ze svuj priklad minim jako nahradni program pro nepriznive pocasi. Pokud by chtel clovek planovane hrat celou dobu hry, tak to nemusi nikam jezdit, to rovnou muze zustat doma. (Vyjimkou budiz soukrome LAN-party.)
Ze chaty vlastni pouze duchodci je tak ocividna lez, ze tomu pravdepodobne ani vy sam neverite, ale uvedl jste to mozna proto, abyste pri svem manipulovani napsal alespon nejaky pseudoargument.
Navic to byl pouze ilustrativni priklad, ktery reprezentuje obecne „mista bez internetu“. Podobne bylo u mych prikladu ilustrativni pulhodinove stahovani a instalovani patche, nebo omezeni sluzby po prave peti letech. Podobne jako misto bez internetu nemusi byt nutne chata, stahovani updatu nemusi trvat prave pul hodiny a preruseni live service nemusi byt prave po peti letech.
Jeste by mne zajimalo, jaka je vase definice slova „boomer“ a co proti nim mate? Prave starsi hraci byvaji casteji temi, kteri si kupuji drazsi limitovane edice a mohou si dovolit ruzne specialni doplnky ke sve oblibene hre.
Pokud mi odpovite, velmi vas prosim, aby to alespon tentokrat bylo bez manipulovani.