Méně než měsíc nás dělí od jednoho z největších svátků všech videoherních nadšenců. Udílení cen The Game Awards je naplánované na 9. prosinec a nedávno byly zveřejněny nominace v jednotlivých kategoriích. O cenu v té vůbec nejhlavnější, Hra roku 2021, bude bojovat celkem šest her, a to Deathloop (Arkane Studios/Bethesda), It Takes Two (Hazelight Studios/Electronic Arts), Metroid Dread (Mercury Steam/Nintendo), Psychonauts 2 (Double Fine/Xbox Game Studios), Ratchet & Clank: Rift Apart (Insomniac Games/Sony Interactive Entertainment) a Resident Evil Village (Capcom).
Jenže právě zde nastává problém, kdy spousta hráčů výběr kritizuje, především pak kvůli Forze Horizon 5. Ta sice byla vybrána ve třech kategoriích (Inovace v oblasti přístupnosti, Nejlepší audio design a Nejlepší sportovní hra), ale nebyla zařazena do hlavní kategorie, ačkoliv se v současnosti jedná o nejlépe hodnocenou hru na Metacritic.
Forza Horizon 5 has universal praise and cruising to 10 million players in 10 days
Meanwhile….."The Game Awards" pic.twitter.com/jtyDHmUARH
— Stallion (@Stallion83) November 17, 2021
A kritikou nešetří ani některá média. Například takový magazín Windows Central a jeho redaktor Jez Corden. Ten upozorňuje na to, že se The Game Awards více přibližuje podobě herních konferencí, jako je například E3. Samotná show se podle něj pro mnohé stala pořadem o herních novinkách a její moderátor a tvůrce Geoff Keighley přitahuje k výdělkům stále více marketingových očí.
Vynechání Forzy Horizon 5, jakožto hlavního kandidáta na Hru roku, označuje za obrovskou chybu. „Forza Horizon 5 možná není filmovou slzopudnou hrou, ale nominaci si nezaslouží o nic méně. Jedná se o hru, která se v současné době těší pozici na vrcholu Metacritic, které průměruje hodnocení stovek různých recenzních webů a youtube kanálů. Jedná se o hru, kterou pravděpodobně v průběhu života uvidí více hráčů než všechny současné nominace dohromady. Proč by měla být Forza Horizon 5 diskreditována za to, že nemá silnou příběhovou kampaň? Celý smysl videoher spočívá v tom, že mohou být něčím víc než filmy. Mohou být interaktivnější,“ píše Corden v článku.
— 𝓐𝓭𝓻𝓲𝓪𝓷𝓪 ✿ the procrastinating pro (@Adriana_PeJ) November 17, 2021
Nespokojenost ohledně nezařazení Forzy Horizon 5 do hlavní kategorie The Game Awards dávají najevo taktéž hráči na Twitteru. Toho si všiml i samotný Geoff Keighley a upozornil na skutečnost, že se také blíží hlasování o ceně Player’s Choice.
Thoughts on #TheGameAwards nominees?
Biggest surprise?
Biggest snub?Remember we will have the Player's Voice category launching in a few weeks where YOU pick the winner 100% from over 20 games.
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) November 16, 2021
O tom, které hry budou nominovány do jednotlivých kategorií rozhoduje mezinárodní porota složená z více než 100 světových médií a influencerů, kteří byli vybráni na základě své historie spojené s hodnocením videoher. O samotném vítězi jednotlivých kategorií rozhoduje jak porota, tak fanoušci a hráči skrze oficiální web The Game Awards. Porotě se při hlasování přisuzuje 90 procentní váhu hlasů, zatímco hráčům pouze 10 procent.
Hra, která je pouze pro xbox si nominaci nezaslouží
Všechny hry z Xboxu jsou dostupné i na PC. Konzolové exkluzivity si každopádně nominace často zaslouží.
A TLOU2 vloni taky ne? Nebo to je jiný případ? -_-
psko není xbox. exkluzivita na konzoli, kterou skoro nikdo nemá, nemá šanci se umístit. switche se prodalo o polovinu víc kusů, než poslední dvou generací xboxu dohromady, psko je v obou generacích na dvojnásobku
OK. Díky za biased názor. A to vysvětlení, chef kiss. Teď zpátky do ohrádky.
To víš že jo, ty Sony ovečko
HRA PRO DETI
V jiném roce by si nominaci nezasloužila ale vzhledem k tomu jaká je to letos bída by tam klidně být mohla. V podstatě jediná věc co letos vyšla a stojí za zahrání je Resident Evil a i ten má nulový potenciál na druhý průchod. V případě že máte partnerku nebo partnera tak rozhodně – It Takes Two.
Co to lidi v poslední době pořád mají s tou znovuhratelností? To těch her snad vychází tak málo, že musejí mít potenciál na druhý průchod? Já to u takových příběhově zaměřených her rozhodně nevyžaduju a osobně bych spočítal na prstech jedné ruky hry, které jsem si prošel vícekrát a to přitom velká část hráčů hry nedohrává kolikrát ani jednou.
Tak nejlepší jsou hry, kde necháš nejvíc hodin. Jelikož každá hra stojí 2k, tak je snad každý rád, když z toho vyždímá co nejvíc ne? Takže když pak máš Returnal a Ratcheta za 2k a buď to ani nedohraješ nebo to projdeš jednou a zahodíš, tak to není úplně cool. Jak říká kolega, It Takes Two jasná volba. Malé studio s originálním nápadem, normální cenou. bez technických problémů, na všechny platformy (kromě Switche myslím), 90 % na MTC, uživatelské hodnocení též parádní.
Znovu si zahrát dobrou hru třeba po roce, dvou nebo deseti a objevit něco čeho si člověk před tím nevšiml nebo na co zapomněl a porovnat to s aktuálním stavem herní scény tak to beru jako jeden z požitků hráče. Jelikož jsem v té době druhého hraní už starší a moudřejší tak pochopím nové narážky a reference, pousměju se nad tím jak špatně zestárly některé popkulturní odkazy, pobaví mě v dnešní době sněžných vloček „nekorektní“ humor, ocením technický pokrok a podobně.
Když to napíšeš takhle, tak to zní úplně jinak. Ale v takovém případě má potenciál na druhý průchod prakticky úplně každá hra, protože každý má trochu jiný vkus a za dobrou hru považuje třeba něco jiného než ty, takže pro někoho může mít letošní Resident Evil naopak velký potenciál pro druhý průchod.
To samozřejmě může. Je třeba si uvědomit že každý komentář je názor pisatele né neměnné slovo boží co platí pro všechny.
V tom je tu občas těžké se vyznat, protože spousta zde komentujících své názory právěže prezentuje jako slovo boží a ten tvůj první komentář mi tak trochu připadal
Spiš mě překvapuje, že v nominaci není Returnal. Chápu, že to nemusí být každému po chuti, ale v tomdle “suchém” roku, to byla jedna z mála parádních zaležitostí, jak provedením, zajímavým vypravěním příběhu, tak hlavně hratelností.
Forza Horizon 5 je nepochybně dobrá hra, avšak ne natolik, aby si zasloužila taková hodnocení, která od hráčů a herních žurnalistů dostává. Nehledě na fakt, že Game Awards je pro většinu hráčů nic pouhá a neříkající marketingová akce (za tohle opět schytám mínusy, se stává…) a nechápu, že se absencí Forzy v hlavní kategorii vůbec zabývají, vždyť je to jedno…
Myslím, že mám nahrálo dost hodin na to, abych dokázal jmenovat objektivní důvody, proč hra ve skutečnosti není taková, jak se z hodnocení může jevit (poznámka, hraju na PC prostřednictvím Game Passu v hodnotě 25 Kč v akci, plnou částku bych za tento nedodělek opravdu nedal):
AI – závody se odehrávají pokaždé stejně (vždy je to tak, že 1 – 2 AI jsou výrazně rychlejší, než ostatní boti s tím, že je hráč předjede většinou ve stejné části závodu s tím, že pokud neudělá výraznou chybu, tak má výhru zajištěnou. Zkrátka žádná variabilita a strach z prohry (s rewind systémem nelze prohrát).
Příběhové závody jsou nezajímavé a většinou i nudné, to samé platí o zbytečných dialozích postav včetně cutscén na počátku eventů, které působí nadbytečně a zdržují plynulost hry s tím, že jsou ke všemu nezajímavé (příběhy typu Papa Fernando a jeho Vocho opravdu nemusím poslouchat, pusťte mě místo kecání rovnou do akce). Tento aspekt je samozřejmě subjektivní.
Neustálé odpojování od serverů je fakt otravné a pokaždé musím 2x – 3x (někdy se to nepodaří vůbec) opakovat připojení pro úspěšné navázání kontaktu se servery. Díky tomu někdy nejde spustit event, ke kterému jsem přijel autem ve freeroam modu. Myslím, že se jedná o největší nedostatek této hry.
Nespočet bugů je taktéž realitou Forzy Horizon 5. Člověk si ve freeroam modu v klidu provádí triky do chvíle, kdy plně rozjeté auto v jedné sekundě zničehonic zastaví na 0 km/h a hráč ztratí progress. Také se mi výjimečně stává, že se „zblázní“ UI a musím restartovat hru. Je možné, že se to týká výše uvedeným odpojováním, tak či onak je to bug, který nelze ignorovat, protože přímo zasahuje do gameplaye.
Nevím, jestli je to bug, ale v některých příběhových cutscénách (např. u „misí“ kde se vydáváte za herce) se stává, že dialogy postav neodpovídají jejich animací (a neotevírají ani ústy). Spíš si ale myslím, že to nedodělali (o to větší důvod je tam vůbec nezahrnovat).
Otravné a přerušující UI – Opět si v klidu jezdíte a provádíte triky s tím, že když vás nezastaví bug, tak vás zastaví hra samotná. Stává se mi, že mám skoro 1 mega bodů a hra se randomly rozhodně mi zobrazit obrazovku s festivaly. Samozřejmě se stane to, že po zrušení této nabídky se mi vynuluje skore, protože reasons. Stejný problém se vyskytuje v eventech rozmístěných v otevřeném světě, kdy vašim úkolem je nasbírat 1 až 3 hvězdičky za různé akce (rychlost, drifty, skoky atp). Pokud se v dolní části nachází okno, že máte možnost zatočit s kolem štěstí či že jste dosáhli žebříčku (nebo jak to je) a zároveň jste začali nějaký ten event, tak se body (případně rychlost nebo počet metrů ve vzduchu) nezačnou po jeho začátku počítat. Musíte laskavě počkat, až UI zmizí a poté teprve začít událost. Fakt nechápu (děje se to ale jenom v případě některých oznámení v dolní obrazovce).
S otravností hry souvisí i Horizon Event (ten růžový kruh). Někdy se mi stává, že projíždím tou růžovou oblastí se záměrem jí pouze projet, avšak časovač startu eventu se zrovna dokončí a hra si myslí, že se toho chcete zúčastnit (ne opravdu nechci, když stejně v půlce eventu část hráčů od toho uteče a pak jste na to sami a tedy se to nedá splnit) s tím, že se přes celý monitor ukáže „Připravte se ke startu“. Proč to neudělali tak, že se událost musí potvrdit nebo tak něco, aby nedocházelo k takovým nechtěným věcem?
Polofunkční konzolové UI tomu taky nepomáhá a prokousat se takovou nabídkou vlastněných vozů kolečkem myši je mnohdy za trest (někdy menu na scrolling nereaguje a nebo naopak to poskočí moc) a je lepší používat šipky. Ono obecně menu hry a UI jako takové se blbě ovládá (jak kdy, zkrátka není konzistentní).
Kdybych byl přísný a zaplatil za to „plnou palbu“, tak bych se dokázal bavit i o tom, že se v podstatě jedná o copy-paste předchozího dílu a místy zvláštní fyziky (takový malý kámen vás dokáže zcela zastavit a jedná se o největšího „enemáka“ freeroam režimu) a nekonzistence v rámci zničitelných objektů (jedna dřevěná struktura jde zničit, druhá podobná už ne? nebo plně vzrostlé palmy jdou projet, ale normální listnaté stromy s menším vzrůstem už jaksi ne). Tyhle skutečnosti ale dokážu v pohodě přehlédnout (jakožto uživatel Game Passu).
Myslím, že jsem vyjmenoval všechno, na co jsem si za týden aktivního hraní všimnul. Samozřejmě, hra má mnoho plusů a obecně mě baví, ale mohla být daleko zábavnější, nebýt otravných prvků a různých podivných bugů s tím, že se v podstatě jedná o Mexiko DLC, než plnohodnotný díl (byť to osobně nepovažuju za nějaký problém).
Edit: Protože jsem puntičkář, zařadím ještě jeden neduh, na který jsem si vzpomněl. Hra má tendenci padat a PC hráče momentálně tíží grafický bug (LODy), díky kterému vzdálenější lesy vypadají jako z Operace Flashpoint. Včerejší patch nic nevyřešil (ani překážející kurzor myši).
Ačkoliv se u hry bavím tak, jako jsem se naposled bavil před dvěma lety u Eternála, tak se pod tohle podepisuju. Vypsal jsi všechny mé frustrace. Za sebe ještě přidávám problém se streamování textur. Myslel jsem, že je to mojí slabou i5 9400, ale jak jsem tak googlil, tak se to děje i lidem s i7 a i9, takže asi bude problém někde jinde.
Tak to samé je skoro se všemi PS exkluzivitami, taky přepálené jak kráva.
DEJVY
Tobě nějak leží v žaludku PS hry co?
Nerozumím těmhle přihlouplejm hejtům, at´ už jde o jakoukoli platformu.
Sám mám doma PC,PS I XKO a nemám problém ani s jedním.
Možná bys s tou objektivitou měl začít u sebe.
Mě patch opravil textury i kopečky a bugy s připojením už taky nemám, tak nevím, ale štvalo mě to neskutečně na začátku. Teď ta hra vypadá úplně jinak. AI mě rozčilovala nebo na jistém stupni obtížnosti je nebylo možné prostě předjet a zrychlovala neskutečně. Nechápu, když jsem ji snížil zase, tak to bylo vesměs stejné, ale dala se ke konci předjet a jakmile jsem je předjel, tak už ztratila motivaci a nejela jak předtím, tak to mě rozčilovalo taky dost, ale jel jsem pár závodů, tak nevím či je to opravené, ale vypadá to, že jo
nevím na co si Forza 5 hraje… Forzu jsem hrál 3 dny v kuse, dokončil festivaly, udělal jsem všechny příběhy a už nemám absolutně chuť to zapínat … jo forza dokáže vtáhnou ale fakt jen na pár dní … pak přichází frustrace… a absolutně tam není motivace opakovat závody nebo soupeřit s někým jiným… a AI je prostě bizarní …
a všichni se shodli na tom, že ve Forze nejméně baví závody a je to tak…
závody/okruhy na 3 kola jsou ve Forze to největší utrpení …
Forza je dobrá na sbírání cedulí, hledání starých aut a ve vyprávění bizarního příběhu …
sice bych Forzu viděl v nominaci mnohem radši než třeba It takes two ale na druhou stranu to je kopírka F4 takže si tohle zaslouží…
Nechápu proč by měla tato hra být v hlavní kategorii,když je to jen reskin čtvrtého dílu.Možná tak nominace za grafiku,ale jinak je to naprosto nudná pout´ová atrakce bez motivace.Někomu to tak vyhovuje,ale chybí výzva a vlastně i chut´ to hrát.
Presne tak, ta AI to pro me uplne zabiji, respektiva ta hra zadnou AI snad nema – vsechny zavody, co jsem jel, se odehravaly podle uplne stejnyho scenare. Na zacatku vsichni ujedou, pak je stredni faze zavodu, tzv pretahovana a nakonec tezka dominance, s tim, ze obcas nekdo pusti asi tajnej raketovej motor a brutalni rychlosti me dojede. A v momente kdy jedu zavod treba s 911 GT3 RS a hra proti me postavi treba Mazdu RX-7, ktera mi na tom zacatku stejne ujede, si clovek uvedomi, ze se vlastne nejedna o auta jako takovy, ale spis o skiny v podobe aut a hra by mela byt zarazena spis do nejaky jiny kategorie, nez kategorie zavodnich arkad. Neco jako kdyz je The Division loter shooter, tak tohle by mohlo byt looter racing…
A GOW, Horizon, GT 7 nejsou reskin předchozích dílů?
Těžko říct když ty hry ještě nevyšli, ale ty určitě soudíš podle ukázek
GT je každý díl stejnej, ale zase tu budou všichni tleskat, jak je to výborná hra a GOTY. GOW už bude též 5 díl pořád toho samého. Horizon dejme tomu, to je druhý díl teprve. Nevím co omezenec Parasit očekával od závodní hry. Střílení? RPG prvky? Chtělo by to trošku objektivnosti.
Však má pravdu. Posun proti FH4 žádný. Graficky je to krásny, soundtrack parádní, ale jinak nic extra. Příjde mi to ještě arkádovější ( po 30 minutách hraní jsem hledal v nastavení jestli tam není někde zapnutá dvounásobná rychlost hry, pak jsem zvykl ), bugů tam taky není málo, AI neexistuje, závody jsou v podstatě nascriptovaný, ten bordel ikonek na mapě je únavný, příběhy postrádají nápaditost a po čase začínají být nudný až otravný, je toho spousta. Jsem zvědavý co předvede nový Motorsport. Srovnaní s GT7 je absolutně mimo mísu, u toho mám mám aspoň jistotu, že tam budu hrát kariéru a budu závodit. Horizon se může srovnávat tak maximálně s The Crew 2
Crew 2 má lepší vizuální úpravu vozidel a má jich dokonce víc. Mapa je lepší a výběr disciplín je taky větší. Zvuky jsou lepší v Crew 2 a každý kdo tvrdí že ne je hluchý. Akorát to nevypadá tak dobře a nemá to tak povedený jízdní model a není zde tunning výkonu auta.
Crew 2 má přes 400 aut, Forza Horizon 520. Asi by to chtělo si ověřit bláboly než je někam postneš. Zvuky jak u čeho, někde má lepší Crew, někdě Forza. Sami lidi na PS říkají, že The Crew 2 je odpad a že chtějí Forzu Horizon. Takže jedna zmatená vlaštovka jaro nedělá.
Forza kde je každé auto asi 5x pomalu beze změny a vizuálně upravovat jde možná tak 100 vozidel zatímco v Crew 2 jde uplně každé vozidlo na 50 způsobů. Zvuky aut má Crew 2 lepší, ale to člověk neví když v životě neslyšel jinou sračku jako Octávku fčipu. Pskařům stačí pěkná grafika a jsou happy
S tím GT7 jsi to poslal všechny své argumenty do koše. GT 7 bude též reskin GT Sport. Jen to nebude arkáda jako v případě FH, ale bude to simulátor. Ale pořád jezdíš dokola na stejných okruzích ve stejných autech, jen to bude trošku víc nablejskané. Ve FH je rozhodně větší prostor pro inovace a vylepšení. AI neexistuje? Musíš si zvýšit úroveň a nehrát to na turistu. Překvapivě je akrkáda víc arkádovější, kdo by to čekal. Není to TLOU aby to mělo příběh. S The Crew 2 se to nedá srovnávat, Forza je o kilometry daleko. The Crew je pro dřeváky co si nejsou schopný pořídit platformu na Forzu.
Každopádně nikdo normální nečeká, že GT 7 nebo Forza nebudou podobné minulým dílům. Co chcete jako u závodních her měnit? V principu je GT každým dílem jen v hezčím kabátku s více auty, nic víc.
Chápu co tím chceš říct. Udělat revoluci v závodní hře je prakticky nemožné, protože pořád to jsou „jen“ závody. A když se člověk podívá střízlivě na GT7 tak je to v podstatě mix GT4 a Sportu. Od GT7 očekávám hlavně perfektní využití ovladače, lepší fyziku, nové okruhy atd. Čeho se určitě nedočkám tak jsou pořádné zvuky aut, tam stále počítám s vysavači. A u té Forzy rozhodně nemám nastavenou obtížnost na turisty
DEJVY
Omlouvám se ,že ti není po chuti můj názor, pro intelektuální reky jako ty je toto barevné kasíno bez špetky motivace ta nejlepší závodní hra.
Co jsem tak koukal na nominace pro PC hry, na to že bych se osobně označil za aktivního „gamera“ jsem z nich hrál tak jednu.
Tolik za mě k Game Awards 2021…
Aneb Forza Horizon 6: slzo-močopudný srdcervoucí příběh zaručen!