Vydání populární akční adventury God of War na PC se pomalu blíží. Hra, která původně vyšla na PS4 v roce 2018, přinese na nové platformě spoustu vylepšení v podobě lepších stínů, odrazů, ambientní okluze, ale dočkáme se také podpory různých technologií jako DLSS a Reflex od Nvidie nebo FSR od AMD. Tohle všechno už víme nějakou dobu, nicméně dnes jsme se dočkali nového traileru a společně s ním také informací o hardwarových požadavcích.
Vývojáři je rozdělili na 5 kategorií, přičemž ty minimální určitě splní většina hráčů. Stačí si připravit grafickou kartu Nvidia GTX 960 nebo AMD R9 290, k tomu Intel i5-2500K či AMD Ryzen 3 1200 a 8 GB RAM. V takovém případě se však můsíte smířit s dnes již směšně nízkým rozlišením 720p při 30 FPS, a to vše s nízkými detaily.
Na opačné straně spektra se nachází nastavení ultra (4K rozlišení, 60 FPS a maximální detaily). To už si budete muset připravit kartu Nvidia RTX 3080, případně AMD RX 6800 XT, a jako procesor Intel i9-9900K nebo AMD Ryzen 9 3950X. Co se týče kapacity RAM, tak už je doporučen dvojnásobek, tedy 16 GB.
Zlatou střední cestou jsou paradoxně požadavky s názvem „vysoké“. Ty počítají s rozlišením Full HD při 60 FPS a detaily nastavenými na „původní“ (zřejmě kvalita jako na PS4 verzi hry). K tomu budete potřebovat grafickou kartu Nvidia GTX 1070 nebo AMD RX 5600 XT, procesor Intel i7-4770K či AMD Ryzen 7 2700 a stejně jako u minimálních nároků si vystačíte s 8 GB RAM.
Pokud jde o velikost hry, tak ta rozhodně není malá, z disku si ukousne až 70 GB. Vývojáři navíc doporučují SSD, z čehož se pomalu stává standard. Podrobnou tabulku naleznete výše.
God of War na PC vychází 14. ledna 2022. K dispozici bude na Steamu a EGS.
Watch the all-new God of War PC Features Trailer and get excited to go #RTXOn with NVIDIA DLSS and Reflex on January 14th, 2022.
Recommended Specs & More –> https://t.co/0EzLX8an9E pic.twitter.com/O3ZE6uI2VE
— NVIDIA GeForce (@NVIDIAGeForce) December 8, 2021
tohle je zrovna hra kterou nechapu proc davaj na PC, gow je idealni na gamepadu, proc nedaj na PC tLOU 1 a 2, to ma bejt PC hra a ne tohle
A co ti brání připojit si controller k PC? Nic.
Spokojených, že se hry dočkají na pc s pořádnou grafikou a snad optimalizací ????
Když vidim ty HW :-D…Uznejte už jen paměti na grafikách na ultra třeba..katastrofa, Nvidie 10gb/AMD 16gb !?! U procesoru to podobné.
Jen 60fps?, vyděl bych to klidně 4K na 120fps ne? Když už..To by při takové mašině mohla dát.
Já se vidim na ultra/high ve 2K mezi 50-60fps.
Rozhodně lepší než ve 30fps..(Možná stíny na střední, ulehčí to nárokum a detaily se moc neprojevý.)
Jestli bude optimalizovaná tak parádně jako Horizon zero dawn, tak super !!!!
HZD sem měl krásný pocit jak frčela ve 2K na vysoké/ultra detaily, jestli se čas na to ukáže zahraju a rád znova..
Jinak ty H.nároky bych vůbec neřešil, de tu hlavně o to jak hra bude optimalizovaná, jestli bude vlastnit Denuvo, jestli optavdu bude třeba ssd, aby nedocházelo k poklesům fps… Snad se taky nezobrazí odklad ! Už aby byl ten leden.
Je tam DLSS, takže by to v klidu mohlo jet na 1440p 144Hz.
Nevím, mě ty HW nároky přijdou normální. 1440p s vysokým nastavení a RTX 2070 sedí. Tak nějak jsem hrál i Horizon Zero Dawn. Možná ty procesory jsou trochu mimo, ale to tak někdy bývá.
Ta 1070 mi tam taky sedí pro 1080p hraní. Před pár lety jsem používal 980 = 1060 a na fullHD hraní to tehdy bylo akorát.
Kdo schvaluje tyhle specifikace to by mě fakt zajímalo.
Ultra 4K a potřebujete na to ty nejdražší CPU. K čemu ? Na tu 3080/3090 ve 4K bude stačit i takovej ryzen 2600, ale u oznámení HW hry Days Gone to bylo nějak podobný. Tady jde aspoň vidět, jak celej slavnej ,,Gaming´´ jde totálně do kytek.
Halo Infinite graficky taky nevypadá nějak extra dobře ani špatně, ale náročný to je jak prase. Kdy se už konečně dočkáme Unreal Engine 5 nebo nějaké pokrokové hry s lepší destrukcí prostředí, particle efekty, odrazy ? Poslední 2 roky fakt mi příjde a začínám tomu dost věřit, že ty nároky her se uměle jenom navyšujou, aby lidé z toho měli takový ten pocit náročnosti z nové hry, ale aby to graficky tomu odpovídalo, tak to ne.
Věřím, že z God of War budu po grafické stránce nadšenej a pokud bude grafika top, tak optimalizace bude zase naprd a takhle se to děje furt dokola.
Buď je hra náročná a graficky hnus.
Grafickej průměr, ale chodí to dobře.
A nebo podprůměr a chodí to ještě mizerněji.
Asi tady budu šaška, ale takovej Battlefield 3 za mě i dnes po grafické a technické stránce šoupne do kapsy, kteroukoliv hru. Grafika hry furt pěkná a destrukce prostředí taková, která i po po 10 letech je v dnešních hrách nevídaná.
Tady někdo něco odfláknul. S vážnou tváří říkají, že PS4, která má dejme tomu poloviční výkon než minimální požadavky hru utáhne v 1080p? Ve skutečnosti ta tabulka jen prošla náhodným generátororem komponentů. Protože říkají, že na stejných grafikách ( 290X a 570 ) hra jeden den poběží v 1080p ( original ) a druhý den v 720p ( low ). O CPU se radši nezmiňuji… Vlastně ta hra je papírově náročnější než Cyberpunk 2077. A nepodporuje moje Win7. Ale co tak koukám do minulosti, tak Sony v tom má trochu bordel a sami se v tom nevyznají. Jako minimum a doporučeno u dřívějších her mají +- stejná GPU. Ale co bylo dříve doporučeno je teď minimem. Asi nextgen?
Porty i emulátory mají prakticky vždycky vyšší nároky. Horizon Zero Dawn na PC má velice podobné požadavky – minimální GTX780/R9 290 a doporučené GTX1060/RX580 (Days Gone má úplně stejné jako HZD). Optimalizace je holt výhoda uniformního hardwaru.
Vyšší nároky ano, ale v případě úplného „minima“ je rozdíl v násobcích oproti původní PS4 ( papírově 4x ). Takže to bude přes emulátor? . Opravuji poslední 2 věty u původního příspěvku – na Steamu je uvedené jen „minimum“ a „recommended“ a ten zbytek je nový bonus, který u dřívějších her zřejmě neuváděli. Takže jak píšeš, nároky jsou +- stejné. Ale stejně jsou požadavky úplně mimo, když se dá u dřívějších portů na GPU typu 290X hrát ne v 720p 30FPS low, ale 4K 30FPS low. 720p zvládne i iGPU
Je to úplně jednoduché, platí stejný princip jak na iPhonech třeba, vše bude běžet lépe na zařízení, které nemá tisíc variaci HW jako Android. Je mnohem lehčí dělat optimalizaci na HW, který je prostě stejný a nemusíš ani furt měnit nastavení grafiky. Každý PC má odlišnou konfiguraci, což se fakt pak blbě optimalizuje a jde se spíše cestou aby to fungovalo všem tak nějak normálně.
Ale konzole už jsou v základu převlečené PC. Takže bych očekával minimální nároky alespoň vzdáleně podobné možnostem PS4 a vše navíc je otázka nějakých dodatečných úprav a optimalizací a u těch chápu, že se s tím asi nebudou moc patlat. Co více bych mohl od portu potřebovat, než dobré ovládání přizpůsobené PC a nepadání hry a ideálně i větší možnosti v úpravě grafiky ( třeba i směrem dolů ). Vysoké HW nároky se stejně časem vyřeší samy. Spíš to na mě působí jako jistota pro Sony. I když hra bude třeba fungovat v 720p i na Intel UHD 770 v 20FPS, tak to radši pořádně napálí aby si lidi nemohli stěžovat, proč jim to nejde, když minimální požadavky splňují. Dělá to tak kde kdo a nelíbí se mi to – a ještě se o tom pak píšou články. A kdejaký Franta co si to neumí/nechce zjišťovat ( a proč by to také dělal ) bude myslet, že mu to nepůjde a koupí si radši konzoli. A to tedy nepotěší. Možná by nebyli špatné oficiální a neoficiální nároky psané malým písmem tam vlevo dole od kterých by výrobce dal ruce pryč
Tím, že je to stejná platforma jako PC neznamená, že odpadá problém s variací HW. Stačí se podívat na Horizon Zero Dawn, ten měl problémy s některými grafikami a procesory. Playstation 5 má každý kus stejný HW, případně něco vylepšeného v revizi ale furt vnitřnosti jsou identické. Nemusíš dělat testy na X pc sestavách aby jsi našel nějakou variaci, která je rozbitá a přijde se na to až po vydání.
Inari: To je sice pravda, ale prece nejses tak naivni a nemyslis si, ze je to ten hlavni duvod. Dnesni vyvojari jsou liny a neschopny vemena, ver mi, ze kdyby chteli, tak ty naroky jsou o dost nizsi.
A ty zaplatíš ten čas strávený různou optimalizací? To možná u nějaké aplikace, která má pravidelné update a je výdělečná po celou dobu životnosti a ne u hry, která má největší výdělek při startu a následně už přijde propad. Tohle jde leda aplikovat u her, které jsou MMO, F2P nebo prostě hra, kde je furt nějaký stálý příjem.
Coze? Vidim spravne, ze tu jejich mizernou optimalizaci jeste obhajujes? Tak to je vrchol, lol. Potkat te osobne, hned ti dam facku, aby ses probral. Neuveritelny. Uvedomujes si, ze ti babraci chcou nase penize? Me jako zakaznikovi je uplne u riti, kolik je to stoji nebo kolik to da prace, to me vubec zajimat nemusi.
Až se naučíš chovat, tak můžeme pokračovat v diskuzi.
Ne diky, s nekym jako ty to stejne nema cenu.
I pres jeho chovani ma 1234 pravdu. Vyvojari si se zakazniky vytiraji prdel a jeste jim za to platime. Na co si budu kupovat za plnou cenu hru, ktera je nedopecena? Jaka je motivace? Ale tak co, 100 lidi 100 chuti. Nekdo si rad zaplati 1600 za AAA hru, ktera vyjde na PC a je totalne neoptimalizovana a zabugovana, pak jeste k tomu to bude defendit, ze takovy port je v poradku.
Docela by mě zajímalo, jak vy dva jste vydedukovali, že to obhajuji Já jen říkám, jak to ve skutečnosti funguje xD Když se ti to nelíbí, tak to nekupuj a ne, že mi tu budeš nadávat ty šašku
Nadavani vypada uplne jinak, ale vsadim se, ze to ze zivota vis moc dobre, jestli meles podobny nazory bezne.
Furt jsi neodpověděl na otázku. Kde vidíš, že to obhajuji…. Ztráta času diskutovat je s tebou.
Ja to vidim tak, ze pokud dokazes takovou vec napsat, tak s tim i souhlasis, tudiz ti to chovani vyvojaru nevadi = hru si koupis. To je u me obhajovani.
Mym komentarem jsem nesmeroval k tobe. Ja nevim co ty delas. To jsem rekl jen tak obecne o lidech co kupuji hry.
Za šaška jsem označil 1234, tebe ne
To jsem pochopil Jen jsem to chtel uvest na pravou miru. Bohuzel ale ma 1234 v jednom pravdu. Ja osobne nemam motivaci kupovat nedopecene hry, protoze vyvojari/vydavatel nechce platit a ztracet cas vytvorenim skveleho portu na PC. Na co bych mel opravdu platit tolik penez za takovou vec.
Pokud čekáte rozumnou diskuzi bez urážek s 1234, tak čekáte marně.
The Evo: Trochu silny slova na nekoho, kdo se rozbreci kvuli internetu, nemyslis?
Mě se líbí, že máme v diskuzích různé čtenáře s výrazně rozdílnými názory, ale kdybyste je projevoval o něco slušněji, bylo by to pro všechny strany mnohem příjemnější (a nemuseli bychom zbytečně pořád opakovat ty kolečka s reportováním a banováním)
Vsak tady jsem nenapsal nic, co by porusilo pravidla. Kdo me porad nahlasuje? Jestli to jsou nejaky deti, tak to beru, ale aby dospelej chlap udaval komentare mi prijde hrozne k smichu
Jsou tady daleko horší příklady optimalizace, než porty od Sony. Spousta třeba i nezávislých her v lepším případě s 10 let starou grafikou. Až nad tím zůstává rozum stát. I takové GTA 3 ( 2001 ) je náročnější než GTA 5 ( 2013 ). Definitive Edition. Posledních třeba 10 let je to opravdu děs a v první řadě rostou brutálně nároky a pak grafika. A na pořád solidní grafickou úroveň typu Half-Life 2 by dnes bylo třeba mnohonásobně více výkonu. Tak si říkám, kde že je všechen ten pokrok v technologiích a znalostí
tomu se říká optimalizace jak víno…
Po delší době hra, na kterou se opravdu těším, ale nevím, zda dělat předobjednávku, když jsem se naposledy spálil u CP 2077.
Rozhodně doporučuju, jedna z mých prvních platin a trošku závidím těm, kdo tento mástrpíc budou hrát prvně
BOY?!
Nevím no. Docela mě to láká i když gameplay a příběh není nic moc a ten smrad mě doslova vytáčí i ve vzpomínkách – ale ten level design se mi líbil a bylo by fajn ho vidět zaostřený když nebude do čeho píchnout.
Nic moc? A co je dle tebe dobrá hra?
Neustálé mačkání pár tlačítek pro kosení vln nepřátel a na první pohled jasné puzzle vážně není nijak oslniví gameplay. No a příběh je tam v podstatě o kvalitě a hloubcce CoD. Teď třeba hraju RE Village a ten mě baví mnohem více. Příběh sice taky zatím hranice neboří ale je zajímavý, hra se dobře hraje, je tam hodně nápadů, inovací, hra se příjemně mění a nějak se vyvíjí. Nezačne být předvídatelnou a nudit už po třetí odehrané hodině.
Tak ten combat,kterej vychází z minulých dílů je podstata celé série. Nebo to měli udělat jako ukecanou adventu? To je jako by si někdo stěžoval, že Diablo je jen o kosení nepřátel. Za mě to dopadlo hodně dobře. Otevřenější lokace, mnohem komplexnější combat a parádní grafika. A ten poslední Rezident ohromí možná tak náctiletý. To si radši dám ty první díly
Vidím to stejně.
Bohužel z nich teda moc nevychází. Totálně ze hry odstranili jakékoliv následky toho jak si hráč při soubojích vede. Ve starších dílech si musel dát člověk sakra záležet aby nešel do dalšího boje s prázdným zdravím nebo magic barem. To šlo doplnit jen z truhel na předem daných místech. Taky bylo potřeba si dobře rozmysletjestli se vyplatí použít dlouhý útok pro zvýšení komba, které ale nepřítel může snadno přerušit a potrestat tě za to. Když se to povedlo, tak si člověk odnesl víc orbů a mohl vesele upgradovat. Vše tohle tady odpadá a nezáleží na tom jak dobře člověk hraje stejně nedostane víc XP a když hraje špatně tak to nemá žádné následky.
Kritiku skylinese ohledně gameplaye teda naprosto chápu.
Vždyť ten combat byl jednoduchej,o dvou tlačítkach a pár komb. Teď je mnohem komplexnější ale zachoval si svou zběsilost
Měl by sis už konečně píchnout, nepsal by si tady pořad takový blbosti.
To jako že pak začnu tolerovat tupé a průměrné hry kde děláš všechno dokolečka od začátku do konce? Takhle to nefunguje…
No ja ti nevim. Zatim vsechno co mi doporucoval kamarad co hraje primarne na PS4/5 a vyslo to pozdeji na PC tak to byly totalni sracky a lituju, ze jsem to vubec zapl. Myslim ze God of War tohle nezmeni
Taky se nemuzu dockat az mi lidi zacnou psat, ze Uncharted 4 a Lost Legacy jsou nejlepsi TPS hry co existuji. Ja si je pak zase zahraju a budu chtit spachat sebevrazdu, ze to co vubec hraju zase za sracku.
Můžu se zeptat, co podle tebe sračka není? Protože snad všechno k čemu se tady na Zingu vyjadřuješ, aspoň co si tak pamatuju, označuješ za sračku.
TheEvo.
Modernejsi hry(rekneme priblizne 6 let) stoji celkem za hovno. Existuje opravdu jen par titulu v tomhle rozmezi, ktere opravdu stoji za to si zahrat. Zbytek jsou spise bud cisty prumer(hodne pribehovek, ktere existuji primarne jako PS exkluzivky) nebo to jsou opravdu vylozene podprumerne sracky. Bohuzel do posledni kategorie bych zaradil jak Days Gone tak Horizon, ktere vysly i na PC. Obe hry jsou proste jen dalsi open world hry. Po tom co jsem dohral tolik OW her tak me opravdu nebavi hrat uz takove hry, je to porad jedno a to stejne. Pokud te tohle bavi a rekl bys o tom, ze to jsou skvele hry tak to je tvuj nazor a ja ti ho brat nebudu, pokud te bavi hrat jeden a ten stejny typ her kdy nikdo nechce experimentovat a jenom porad davaji ctrl c ctrl v a mozna nekdy neco trosku poupravi tak si to hrej. Bohuzel me tenhle open world zanr naprosto irituje.
Hlavni pilir by mel byt vzdycky gameplay a pokud me to hratelnostne nebavi tak nemam duvod pokracovat. God of War tohle mozna zmeni a mozna taky ne, to uvidim az si to zahraju, ale z toho co jsem videl tak to se to hraje spise kvuli pribehu nez gameplayi. Kdybych chtel hrat podobny styl hrani jako ma GoW tak spise prejdu k DMC serii.
A abych ti odpovedel na tvoji otazku co podle me neni sracka tak ti dam par prikladu: DMC3,4,5. Deus Ex 2000, HR, MD. Half Life serie. Portal 2. Dark Souls 3. Sekiro. RDR2.
Já ti taky nechci brát tvůj názor. Jen jsem chtěl pochopit tvou hodnotící stupnici, takže díky za obsáhlou odpověď.
Naprosto souhlasím. Jediná hra, kterou jsem krabičkářům vždycky zavíděl, byla Dragon’s Dogma… která později taky vyšla na PC. A moc mě to nechytlo :D, byť uznávám, že jsou tam velmi dobré prvky.
Tak si radši tohle zahraj jo a pak napiš jak si změnil názor. Tohle rozhodně není jednoduchej gameplay jak se může z videa zdát. Dej si tam nejtěžší úroveň a uvidíš jak dlouho ti bude trvat než se naučíš všechny kombíčka a pak si to budeš parádně užívat. RE village má o dost jednodušší gameplay
Zajimave pozadavky. Neco mi tady smrdi.