Sony to rozhodně s akvizicemi myslí vážně, to si po letošním roce můžeme říct s naprostou jistotou. Japonská společnost nakupovala ve velkém, dočkali jsme se dlouho naznačované akvizice BluePoint Games, ale také autorů Returnalu (finského studia Housemarque) a několika podpůrných studií. Právě jednoho takového se týká i nejnovější akvizice, kterou oznámil šéf PlayStation Studios Hermen Hulst na svém Twitteru.
Today we announce @valkyrieent will be joining the PlayStation Studios family. The studio will be making invaluable contributions to key PlayStation Studios franchises pic.twitter.com/sNTugminD5
— Hermen Hulst (@hermenhulst) December 10, 2021
Novým přírůstkem do PS Studios je Valkyrie Entertainment. Společnost vznikla už v roce 2002 v americkém městě Seattle a zaměřuje se na pomoc jiným týmům, jejich jediná vlastní hra je multiplayerová strategie „GUNS UP!“. U podpory dalších studií už je to ale o poznání zajímavější, vývojáři z Valkyrie se podíleli na hrách jako League of Legends, Valorant, Middle Earth: Shadow of War, Halo Infinite, Forza Motorsport 7 a God of War (2018).
Právě posledním zmíněným titulem se chlubí zdaleka nejvíc. Valkyrie Entertainment totiž vytvořilo hned několik světů, včetně prostředí hlavního „hubu“ a konce hry. Studio Santa Monica bylo zřejmě s jejich prací velmi spokojené, protože vývojáři z Valkyrie se podílí i na pokračování s podtitulem Ragnarok.
We’re so proud to continue working with @SonySantaMonica for this next chapter #GodOfWarRagnarok pic.twitter.com/p5LBSSsTIH
— Valkyrie Entertainment (@valkyrieent) September 10, 2021
Něco mi říká, že ta obrovská hromada podpůrných a specializovaných studií jsou klíčem úspěchu PSkových her. Každé studio má nějaké slabší stránky a tohle je kvalitní pracovní síla, co rotuje v jednom ekosystému, který si propůjčuje technické znalosti. Trochu jako outsourcing, kdy se externí pracovníci cítí jako doma.
Podpůrná studia se též hodí. Třeba to trochu popožene vývoj her.