Oznámení hry Alan Wake 2 na včerejších The Game Awards bylo splněným přáním mnoha fanoušků. Dozvěděli jsme se však pouze ty nejzákladnější informace a dnes na ně navázal magazín IGN, který přinesl rozhovor s creative directorem Samem Lakem.
Na začátek je důležité zmínit, že na hře jako takové se pracuje už od vydání prvního dílu, kdy vznikaly první prototypy pokračování (viz video níže). Ty však nakonec brzy skončily a od toho, co je Alan Wake 2 dnes, se drasticky liší. Některé prvky ale přece jen našly své uplatnění, a to ve spin-offu Alan Wake’s American Nightmare z roku 2012.
Co se týče aktuální podoby hry, ta vzniká od roku 2019. Oficiální oznámení spolupráce s Epic Games jsme se totiž dočkali v březnu 2020 a už tehdy finští vývojáři z Remedy psali, že je jejich nová hra v předprodukci. Navíc tvrdili, že jde o jejich dosud nejambicióznější projekt.
Největší změnou oproti prvnímu dílu je žánr. Zatímco jednička byla spíš akčním psychologickým thrillerem, druhý díl má být plnohodnotným survival hororem. Sam Lake říká, že zkoušeli různé pojetí hratelnosti, ale právě survival horor se jim zdál zdaleka nejlepší. Podle Lakea totiž skvěle zapadá do temného, hororového příběhu, který chtějí odvyprávět.
Redaktor IGN poté položil poměrně nevinnou otázku, a to, jestli se vrátí 3rd person perspektiva, nebo bude tentokrát hra ve 1st personu, který se stal na poli hororů poměrně populárním. Sam Lake ale zatím na tuto otázku odpovědět nechtěl a řekl, že si na podrobnosti musíme počkat do léta příštího roku.
Samozřejmě to může být čistě tím, že chce studio Remedy počkat na vhodnou dobu, kdy vyloží na stůl veškeré karty, ale mohlo by přece jenom jít o změnu kamery? Podobnou proměnou ostatně prošla i série Resident Evil (mezi šestým a sedmým dílem), která prakticky položila základy tomu, čemu dnes říkáme survival horor.
Na další otázku už ale Sam Lake neměl problém odpovědět. Jde o engine, na němž hra vzniká. Titul sice bude vydávat společnost Epic Games, a tak by se vyloženě nabízelo využití Unreal Enginu 5, ale vývojáři se rozhodli zůstat věrní své vlastní technologii Northlight, kterou už využili ve hrách Quantum Break a Control.
Lake zároveň tvrdí, že půjde po grafické stránce o zdaleka nejlepší hru, kterou dosud vytvořili. A nutno říct, jejich předchozí titul Control nasadil laťku poměrně vysoko.
Nakonec jsme se ještě dočkali potvrzení toho, co asi všichni očekávali. Oba původní herci, kteří ztvárnili postavu Alana Wakea, se ve druhém díle vrátí. Ilkka Villi jakožto spisovatelova tvář a Matthew Porretta se postará o jeho hlas.
Úplně mimo rozhovor jsme se pak od Sama Lakea dočkali ještě jednoho oznámení, a to že druhým game directorem hry je Kyle Rowley. Ten už v minulosti u Remedy pracoval, podílel se na vývoji Quantum Breaku jako Lead Designer. Poté odešel na několik let do CD Projektu, kde pracoval jako Lead Gameplay Designer a Associate Design Director na Cyberpunku 2077. V lednu 2019 se však opět vrátil do finského studia Remedy.
Alan Wake 2 vyjde v roce 2023 na PC (pouze Epic Games Store), PlayStation 5 a Xbox Series.
I have the utmost pleasure of co-directing #AlanWake2 with the brilliant brilliant @TimePirateNinja. He is bringing insanely cool ideas to this. @alanwake @remedygames https://t.co/rLQ6eZKNV2
— Sam Lake (@SamLakeRMD) December 11, 2021
Doufám že to bude později i na Steam
Epic nikdy!!
V tomto případě se dá předpokládat, že se to na Steam nepodívá nebo až veeelmi později.
To není Chalan Wake, ale Jake Gyllenhaal !
?width=1200&rect=4116×2744&offset=0x0
To je titulek jak od člověka, co nesleduje hry, však celá produkce Remedy je tvořená na enginu Northlight (Alan Wake, Quantum Break, Control a samozřejmě teď i druhý AW).
Alan Wake nevznikal na enginu Northlight, ten Remedy vytvořilo až pro Quantum Break. Co se týče druhého Alana, taky jsem to bral jako víceméně jistou věc, ale jak redaktor IGN trefně podotkl, Unreal Engine 5 by se vyloženě nabízel, když budou Epic Games hru vydávat. Nakonec se ale rozhodli, že zůstanou u Northlightu, se kterým zkrátka mají mnohem víc zkušeností.
Ok, tak kromě AW1 to jede na Northlight enginu všechno, dává tedy smysl, aby v tom pokračovali.
„Meet Remedy’s proprietary powerhouse behind Control, CrossFire X Story Mode and Quantum Break.“ – přímo z oficiálního webu Remedy. On vznikal Max Payne a Max Payne 2 na Northlight? Že píšeš všechny a přitom víc než půlka her ne…
Myslel jsem všechny poslední hry, ne ty první, které vydával Rockstar.
Ale AW 2 je první hra (snad s výjimkou remasteru prvního dílu), kterou Epic vydává, tudíž ty konexe jsou silnější než předtím. Byť to bylo pravděpodobné, že zůstanou u svého enginu, tak Unreal tam určitou možnost taky měl.
Osobně si myslím, že zůstanou u 3rd person pohledu, když už potvrdili i návrat herce, který mu propůjčil tvář. U Resident Evilu se přechod k pohledu z první osoby nabízel, protože v sedmém díle představili nového protagonistu. U zaběhnutého Alana by to mohlo působit zvláštně.
No nevím , neřekl bych, že herecké obsazení určuje v jakem bude hra pohledu a co si budem , první pohled dává větší imerzi a když by to bylo míchnutý cutscenama které by nebyly z 1 osoby , působilo by to skvěle. Kort u takového žánru.
I to je samozřejmě možnost, že toho herce využijí jen třeba v cutscénách. Momentálně bych byl radši, kdyby zůstali u 3rd person pohledu, ale teď můžeme těžko soudit, jak bude gameplay vypadat a jaký pohled tomu bude sedět nejlíp.
To určitě ,sám jsem zvědav jakou cestou se vydají.
Tak on i první Alan Wake měl původně jinou podobu, než jakou má dneska. Původně se mělo jednat o open world a nakonec jsem rád, že se tak stalo. Věřím, že i s druhým dílem se vydají tou správnou cestou.