Přestože se v souvislosti se špatnými pracovními podmínkami mluví především o společnosti Activision Blizzard, i na francouzský Ubisoft si zaměstnanci několikrát stěžovali, nařčení ze sexuálního obtěžovaní už znamenalo odchod nejednoho vývojáře. Jenže teď se společnosti týká tak trochu jiný problém. Zaměstnanci totiž firmu opouští dobrovolně, a to ve velkém. Informoval o tom Stephen Totilo z magazínu Axios, který se spojil s dnešními a bývalými vývojáři z Ubisoftu.
Totilo zmiňuje, že v poslední době ze společnosti odešel velký počet vysoce postavených zaměstnanců. 25 lidí, kteří pracovali na Far Cry 6, a dalších 12, jejichž projektem byl Assassin’s Creed Valhalla. Ve velkém však odchází i „řadoví“ zaměstnanci, za posledních 6 měsíců šlo o 60 lidí v Ubisoftu Montreal a dalších 60 v Torontu. Masivní odchod má údajně za následek i to, že práce na některých projektech zpomalila, či se dokonce úplně zastavila.
Důvod, proč lidé z Ubisoftu odcházejí, jsou právě pracovní podmínky, nízký plat, ale také rozhořčení z toho, kam firma směřuje. Už nějakou dobu víme, že se chce Ubisoft více soustředit na F2P tituly a nedávno představil své využití NFT ve hrách. Zkrátka udělal hned několik nepopulárních rozhodnutí, která spousta fanoušků kritizuje.
Vedení říká, že má situaci pod kontrolou a tvrdí, že od dubna najalo více než 2 600 nových zaměstnanců. I přesto ale nelze přehlížet, že míra odchodu zaměstnanců z Ubisoftu je velmi vysoká, konkrétně 12 %. Totilo dodává, že je to sice méně než již zmiňovaný Activison Blizzard (16 %), ale zároveň více než další giganti jako EA (9 %), Take-Two (8 %) či Epic Games (7 %). Jak moc velký problém to skutečně je, ukáže až čas.
– One dev recalls getting 5 farewell emails in one day
– At one point, attrition at Ubi Montreal reached 2x the norm
– Pay is a big issue, but Ubisoft's handling of misconduct weighs on workers
– Management says it's on top of it, points to reforms and 2600 new hires since April— Stephen Totilo (@stephentotilo) December 20, 2021
Co mají všichni proti Far Cry 6? To jste to hráli na Nokii 3310 nebo kde je problém? Mě to přišlo v pohodě. Jenom mě trochu vadili některý RPG prvky jako třeba perky vázaný na části oblečení. Jinak jsem si parádně zastřílel v krásným světě a bavil jsem se. Dokonce je tam i minimum chyb. Proč takovej hate jako by to byla 3/10 hra? Chce to mít občas trochu reálný očekávání, jestli totiž někdo čekal příběh jak v Zaklínačovi, tak to pak jeho zklamání chápu.
Protože to je odpad?
Jedinej odpad co tu vidím je tvůj komentář
To už se hejtí jenom proto, protože to je od Ubisoftu. Mě se to líbilo a konečně to mělo nějaký lepe zpracované vyprávění příběhu.
JJ, ti to mají pod kontrolou asi jako důchodce lejno u zadku. To, že odcházejí je logický krok, který musel nastat, to bylo prostě nevyhnutelné, pokud dělají takové kroky.
Jen, ať vypadnou. Šašci neschopný. Stačil mi jejich pracovní příštup ke hře The Division 2, když vydali update a 4 měsíce ta hra byla nehratelná, protože furt padala.
Pak si teda konečně řekli, že by s tím měli začít něco dělat.
A určitě tenhle přístup bude i u jiných her.
Ubisoft je už absolutně bez nápadu. Na to se jim můžu vykašlat dávat jim prachy za hry, který jsou na chlup stejné, jako předchozí 2 díly, jen větší a v jiném prostředí.
Tak zrovna u AC to tak není tam je vidět že Origins byla první vlaštovka s novým nápádem … Odyssea tam nápad rozvedla a Valhalla ho vybrousila na téměř perfektní Gem … Nicméně se Ubisoft rozhodl že to Zk***í a další AC už má být jako služba která se bude donekonečna rozšiřovat což je bullsh**t na kterým dojelo už několik her…
Páté přes deváté:
Mne by zajímala i jejich hodinová mzda. Vím, že lidé v Praze berou i více, ale těch 40k čistého mám za 155 hodin měsíčně, kdy pokud bych chtěl přesčas, platí: 12 hodin +3K. Více si, ale vážím volna a tak nechávám přesčasy kolegům (pojďte k nám – je nás málo). Btw 3K byl medián mzdy před rokem 89, ale je fakt, že nájem v centru Prahy i s poplatky 4+1 za velký byt byl 250 korun. Bohužel dnes žijeme ale v neudržitelném nerozvoji. „Západ“ si prodloužil životnost právě dobytím trhů východního bloku, ale již je opět i s námi na kraji propasti. Je to matematika: Nadhodnotu kterou výstupní kapacity vytvoří nedisponuje kupní sílou trhu ji upotřebit. Spirála se točí špatným směrem. Teď si ještě vemte, že cena energii je v ČR výrobně levná: 15/25 haléřů za JEDEN Kw. Jenže ji musíme i kvůli členství v EU nakupovat s emisními povolenkami na burze v Lipsku (???). To je ale naše specialita, třicet let tu demontujeme naší hospodářskou i zemědělskou výrobní soběstačnost (nekritizuji 89 pro to co jsme zavrhli, ale pro to co jsme přijali) a ještě tomu mnozí tleskají. Jsem zvědav kde budeme za 3/4 roky, dál se raději ani nedívám.
Ubisoft je doslova továrna: FarCry 6 mne již vyloženě odpuzuje, AC ždímají do krve, ale pořád tu značku mám někde hluboko rád. Division 2 mne momentálně z jejich her baví nejvíce.
Jinak jedna z mála firem která je zatím beze skandálů je CA.
P.s.: A dále by mne zajímalo, čemu se přesně říká sexuální obtěžování – především v USA.
A zrovna Far Cry 6 je opět dobré Far Cry, které se od FC3 konečně více zaměřilo na příběh a vyprávění pomocí cutscén. Mě to v kooperaci bavilo.
Ok. Škoda že nejde hrát v kooperaci člověk & zvíře, hrál bych za Chorizka.
Nedivím se. Koho by bavilo pořád dělat to samé dokola. To můžou jít rovnou na kasu v Lidlu… píp, píp, píp…
Looolll, to bylo přesný
Ty jejich nízké platy bych rad videl a to utrpeni u vyvoje takovych hernich hitu jako assasins nebo far cry take , klidne to mohou zkusit u nas v jakekoli firme pokud chteji skutecny hardkore cim vice od Prahy smerem ven tim vetsi level utrpeni az na jednu vyjimku tou je Amazon ten je level 99 mohu potvrdit na vlastni kuzi.
ono s těmi platy je ale fakt bída tyhle velká studia hodně hrají na to že to je pro lidi splněný sen tam pracovat … Třeba u Blizzardu se provalilo že se musejí 3 a více zaměstnanců skládat na to aby utáhli nájem na jeden byt …
Vůbec bych se nezlobil, kdyby se současný Ubisoft rozpadl a schopní vývojáři založili vlastní studia (nebo přešli do normálních firem).
Joo, Ubisoft kdysi něco znamenal, dneska (co dneska, už dlouhé roky) je to s jejich hrami fakt bída. Nevím, co někteří hráči na jejich generických, šablonovitých open world hrách vidí (respektive, co na nich ještě vidí v roce 2021, když se herní struktura prokoukne hned po prologu jejich her). Třeba takový FC6 nenadchne už ani tou blbou grafikou, když už nic jiného (takový přesaturovaný nic).
kdyby ty jejich hry dávali k cereáliím jako kdysi se dávali na CD, tak neřeknu, to by pak odpovídalo.
Ono by stačilo vyházet první tři řady vedení. Najmout čerstvého ředitele a zbylé dvě obsadit mladými lidmi z indie scény které bude muset dobře vést a zajet protože tam jsou spousty svěžích nápadů a ty hry dostávají často i hodnocení o kterém si AAA můžou nechat jen zdát. Problém je v tom že to není sak snadné se jich zbavit.
Ono je to větší problém. Firmy chcou vydělávat peníze, ne riskovat. Proto jsou dnešní AAA hry furt stejné a nepřichází žádná inovace. Protože to by znamenalo riskovat.
Hypotetická situace: Jste vrcholný manažer vydavatelství s třicetiletou zkušeností v oboru. Prošel jste vším možným. Obdobím hojnosti i obdobím krizí a šetření. Na svou pozici jste se dostal, protože vypadáte, že máte zkušenosti a že víte, jak vydělat (rada vás proto dosadila). Vaše kariéra i finanční ohodnocení jsou vázány na zisk společnosti. Máte hlavní slovo v tom, do čeho investovat několik set miliónů USD. Musíte vybrat z různých návrhů, které vám předkládají různí podřízení (producenti). Špatné rozhodnutí znamená s velkou pravděpodobností desítky miliónů ztráty. Spíše víc, protože i neúspěšný projekt na sebe váže práci stovek lidí na mnoho let. A po tu dobu se mohlo dělat na něčem jiném. Před vámi je mnoho otázek: Co se bude za X let na trhu prodávat? Bude produkt konkurenceschopný? Má další obchodní potenciál (frančíza)? Vydělá hra dost, aby pokryla výdaje, zaplatila ztráty z jiných (neúspěšných/zrušených) projektů a vydělá na investice do budoucna? Nebude lepší nakonec dát ty peníze do nějakých fondů než do vývoje her? Zkusit novou značku a riskovat obrovskou ztrátu? Nebo doufat v úžasný úspěch? Hledat s novou hrou nové zákazníky (což znamená velké výdaje do propagace) nebo oslovit stávající zákazníky se zaběhnutou značkou?
Většina vydavatelů se snaží rozložit investice do tvorby nových značek a podpory stávajících. V nějakém poměru. On i ten Ubisoft dělá nové hry.
Ubi nové hry v podstatě nedělá. Sice vydá hru, která má s těmi předchozími jen málo společného, ale pořád tam vidím AC nebo Tom Clancy. Jejich problém je ten, že tam nahoře sedí lidi, kteří nevědí co hráči chtějí a proto nechtějí nové značky. Ale díky tomu se dostali na „vrchol“. Prince of Persia, Ghost Recon, Far Cry, Splinter Cell, Assassin’s Creed… tyhle hry a jejich nápady je tam vynesli. Nevím co se tam stalo, že přestali vymýšlet a začali ty hry vydávat jako na běžícím páse, bez nějaké větší ucelenosti. Co nový díl, to jiný svět, jiná doba, jiné postavy, jen ta šablona zůstává stejná. Teď jsou naprosto bez nápadu a když už s něčím příjdou, tak jim to většina hráčů hodí na hlavu. Proto ždímají co to jde.
Nemusí hned investovat stovky miliónů do nových her … stačí méně udělat menší hru oťukat trh zda má zájem když ano tak udělat větší dražší … například u EA to přesně vystihuje Fallen Order malá hra prodával se nad očekávání tak teď dělá mnohem větší …
Dobré hodnocení nerovná se dobré prodeje a dobré výdělky. Indie scéna je sice kreativní, ale jako celek to taky není žádný voheň. I ona podléhá trendům podle toho „co se dobře prodává a dá se rychle vyrobit“. Na jeden originální nápad (a realizaci) připadá deset napodobenin souls-like, rogue-like, survival, metroidvania a 2D plošinovek. Nemluvě o tom. že lidé si zakládají malá indie studia, aby nemuseli pracovat (a případně řídit) tisícihlavý moloch. Takže kde by se vzali ti ochotní noví ředitelé, kteří by zajistili úspěch?
Věřím, že ty platy na jejich poměry musí být děs. Upřímně napříč celým průmyslem se mi zdá, že by se tahle složka měla o dost zlepšit. V některých studiích nemá člověk ani dost na to, aby se sám uživil. U nás mi to též přijde jako docela problém.
No uz se sem asi divat nebudu takze je zbytecne aby nekdo odepisoval Nic ve zlem, ale hned po ranu me pobavilo…. Ubisoft to dela jenom pro penize co se tyce zamestnancu Verte mi nebo ne, je opravdu malokdo kdo by tohle mel jinak. Jo vyroba her to uz se muzeme bavit jinak ……Jsou lidi co do toho opravdu davaji svoji lasku a srdicko Do dneska si vzpominam na jizdni model v mafii 1 naprosto dokonalej…. Nevim co od tech her vzdy cekate ze to bude arkada. Saints Row The ThirdRemastered dohrano a super hra, ale ten jizdni model hruza a des watch dogs oproti tomu naprosta bomba:) i proto se tesim na 4 nemuset autem a jeste budu hrat za spidermana, kez by vysel i na pc ….. kazdicka hra vyjde got of war sice to zkusim, ale asi to poleti z disku ,,,,, proc nemuzou vydat spidermana ….proc ,,,, protoze to tak moc chci ,,,, klasika no :)Jestli to vyjde tak jedine s velikanskym spozdenim …. 99/99 procent jde jen o penize to je realita ,,,,, pekny den.
spozdenim ? myslíš zpožděním ?? ….
nevím proč čtu příspěvky tohoto uživatele …… strašnej PAIN jeho komenty
Tento komentář je myslím úplně zbytečný a k ničemu
platy v ubisoftu:
Level Designer: $42k – $85k
Sr. Software Engineer / Developer / Programmer: $68k – $140k
Data Analyst: $56k – $98k
Sr. Program Manager, Software Applications: $88k – $150k
no tak to už se nedivím… programátoři tam mají jen 100k$ ročně …
a běžný level designer tam má sotva 1 000 000kč ročně !!! tak to je sakra málo na USA a megafirmu …
NIZKY PLATY HMM …. NO JA MIT 120TISIC MESICNE A JIM JE TO MALO.
V usa to neni dost. 120 mesicne maji seniorske posty u nas v evrope vcetne ceska
V USA je 70% lidí pod příjmem 100 tisíc měsíčně (50k dolarů ročně) z toho 40% jde pod polovinu tedy 25k ročně (což je o 5k více než průměrný plat v ČR). Průměrný plat je tam kolem 55K za rok což je stejně jako v Německu.
V USA jsou sice velké platy, ale jsou tam také velmi vysoké náklady na samotné žití. Brzo by ti tam došlo, že 120 není vůbec mnoho.
120K měsíčně je sakra málo, to má i programátor v Česku s nájmem 30K někde v Praze. Pro představu, známej mění pneumatiky ve Švýcarsku a pod 150K nejde a to je v podstatě chudej člověk tam, když za nájem dá 70K a za večeři pro dva cca 2-3 tisíce (a to mluvim o obyč restauraci, ne nic fancy fancy), za pizzu pětikilo
NO KDYZ JE PRO NEKOHO MALO 120 TISIC DOLARU TAK TO JSME V CESKU ZA…..
ale my tu psali o 120K CZK, ne USD … a těch 100K USD je jejich roční plat, tj. asi 186K CZK před zdaněním, to fakt není v USA moc, jenom dobrá zdravotní pojistka stojí kolem 50K CZK měsíčně
No chvalabohu ze odisli, pokial ti ludia pracovali na Far Cry 6 a Valhalle.
No ať už jdou a založí si vlastní studio a udělají si ty hry po svém …
Se nedivím kdybych byl vývojářem a měl roky travit prací na takových srajdách a přicházet o kariéru odejdu taky.
Výborně. Věřím, že jejich zaměstanci jsou dost schopní na to, aby se uplatnili i v jiném studiu. Ono je už asi nebaví dělat na sériích, které se vytvářejí jako na běžícím pásu. Tuhle práci zkrátka dělají lidi, kteří mají rádi hry. Ubisoft jako takový má hlavně rád peníze. A takový náhlý odchod je krůček k tomu, aby se vedení trošku vzpamatovalo. Doufám, že to dojde i nově zaměstnaným proč tolik lidí odešlo.