Při vydání konzole PlayStation 5 jsme se dočkali hned několika titulů, které tento stroj doprovodily, kdy mezi nimi byla i předělávka kultovního Demon’s Souls, o níž se postaral tým Bluepoint Games. Recenzi na titul si můžete přečíst zde, kdy v té době se jednalo o v podstatě jediný projekt, který skutečně vypadal a zněl jako něco z nové generace.
A jak to vypadá, tak tyto kvality dostaly pod tlak vývojáře z From Software, především tedy oddělení grafiků, kteří aktuálně pracují na očekávané záležitosti Elden Ring.
To prozradil samotný Hidetaka Mijazaki v rozhovoru pro nejnovější číslo časopisu Edge (děkujeme VGC):
„Ano, jsem si docela jistý, že naši zaměstnanci v oblasti grafiky cítili tlak více než kdokoli jiný. A nejen u Elden Ringu, ale u všech her, které vytváříme. Grafické zpracování není něco, co považujeme za nejvyšší prioritu. To, co požadujeme po vizuální stránce, závisí na systémech a požadavcích samotné hry a ve srovnání s ostatními prvky vývoje to má menší prioritu.“ – odpověděl na otázku ohledně grafického zpracování remaku Demon’s Souls.
K tomu navíc dodal, že v tomto ohledu Mijazaki na grafický tým příliš netlačí, jelikož ví, že pracují extrémně tvrdě, což platí i u Elden Ringu, který by skrze různé nové prvky měl být tou dosud jejich nejhezčí hrou.
Mijazaki se navíc přiznal, že zmiňovanou předělávku Demon’s Souls nehrál, za což může fakt, že nerad znovu navštěvuje své vlastní projekty:
„Jak říkáte, tak jsem v tom [remaku] nebyl přímo zapojen a ve skutečnosti jsem jej ani nehrál. Ale je to proto, že mě jednoduše nebaví hrát hry, které jsem v minulosti vytvořil. Vyvolává to spoustu starých emocí, spoustu starých vzpomínek, a to je trochu nepřekonatelné a už to nepůsobí jako hraní. Remake jsem tedy nehrál, ale jsem velice rád, že dostal tento nový vzhled, tuto zcela novou grafiku současné generace. Byla to stará hra, takže vidět, jak byla předělána tímto způsobem a aby ji hráli noví hráči, mě samozřejmě potěšilo.“
Kromě toho zmínil, že ho bavilo vidět, jak tým z Bluepoint Games přišel s novými prvky a k různým elementům hry, jako je vizuál i mechaniky, přistupoval jiným způsobem než samotný původní tým.
Pořád ty kecy o grafice, která přitom vypadá naprosto v pohodě. Každej plnou hubu keců o tom, jak grafika, nad kterou ještě minulej rok masturbovali, je letos už absolutní hnus a je to prakticky skoro nehratelný. Přitom jsou rádi, že si konečně pořídili PS5 a můžou hrát aspoň na 60fps.
Nebreč fanboy….že to vizuálně vypadá jak modovaný DS3 možná hůř je naprostý fakt.
Hra bude supr po gameplay stránce , graficky zas těžký podprůměr….
Prej těžkej podprůměr
I kdyby to vypadalo jak DS2, tak je mi to doslova jedno, protože všechny hry vypadají graficky dobře už několik let. Na grafiku si můžou stěžovat maximálně lidi, kteří začali hrát hry nedávno, protože pro někoho, kdo hraje hry od devadesátek, jsou takový kecy o špatné grafice akorát nepochopitelnej žvást.
No grafiku si začal řešit ty u demon souls a samo jako správný hater potřeboval shodit komentem 60 fps ,já jsem jen napsal pravdu,vizuál nikdy nebyl silná stránka DS her,ano je to na dnešní poměry podprůměr,remake ukázal , že když se chce tak to jde a vypadá parádně a rozhodně bude stárnout pomaleji jak elden ring a to je prostě fakt.Na to ,že hraješ od 90 ,tak by si to mohl mít na svůj věk už v hlavě srovnáný a dívat se na věci s nadhledem a ne psát blbosti , protože se nedokážeš smířit s pravdou.
Ehm, kde že řeším Demon’s Souls?
„vizuál nikdy nebyl silná stránka DS“ – stačí mi přečíst tohle a na zbytek už nemá cenu ani reagovat
Článek je o Demons souls a elden ringu. Nevím na co jiného to mohlo být směřováný.
Nereaguj, je mi to putná, rozumný proti argument nemáš stejně, tak raději mlč.
Jako mám takový pocit, že tam prostě bude hlavně problém v enginu, a možná by jím spíš prospělo přijít na nějaký od třetí strany. Přesto je prostě fakt, že ta vizuální propast u nich jen roste a roste, kdy oni udělají krok dopředu tak ostatní už udělaly tři nebo čtyři, a nedá se to neustále omlouvat tím, že jejich hry nejsou o grafice protože to takhle už dlouho vydržet nemůže.
On ten engine je dosti nevyužitej, dynamické stíny a jiné efekty jsou vypnuté v ds3. Osobně jsem rád za ER, mám starší mašinu a pokud budou chtít v budoucnu změnit engine, hlavně ať udělají pořádnou optimalizaci, Cyberpunk a spousta jiných her má špatnou optimalizaci, ale hlavně že šly, nebo měli jít s dobou.
Navíc když změní engine, musí kompletně překopat animace a kvantu jiných věcí, to samé pokud chce hráč více fps, než lock 60. Opět se tomu musí přizpůsobit animace, fyzika a další věci. Leda že by udělali lazy work, woiálá tu máte 120 fps, hodí větší speed hry, menší ghosting a to je celý, tohle fungovalo už před pár lety.
https://twitter.com/Archthrones/status/1476580677793554437/photo/1 malá ukázka jak jde vyždímat ds3 engine.
To že jsou From Software jednoduše líní je znát i na technické stránce hry, kdy v roce 2022 hru zamknou na 60 FPS. Ale někteří fanboyové je budou obhajovat do roztrhání těla.
Kéž by bylo více takových studií. Každá grafika nakonec po technické stránce zestárne, co ale zůstane je po formální stránce stylizace, atmosféra a po obsahové příběh, gameplay. Pro mne je tento článek jen dalším potvrzením zralosti a jedinečnosti studia FromSoftware.
Zrovna o grafiku bych se nebál. To bylo to jediný co se mi na Elden Ringu líbilo. Ty scenérie umí na jedničku a dost mě štvalo že vám konzole může říkat kdy můžete pořizovat screeny nebo je dokonce úplně blokovat jako u téhle hry (což je pro mě nepřijatelné).
Demon’s Souls je velice pěkný po grafické stránce, ale to je v porovnání s ostatními tituly vše.
Elden Ring bohužel nevypadá na grafický přelom v Souls sérii, ale mechaniky budou jistě vypilované.
Tady půjde o to, že Elden Ring ještě vychází na PS4 a X1, zatímco Demon’s Souls byl pouze na next-gen.
Takova vymluva
Jsou proste liny a nechce se jim to delat.
To sedí. V testu bylo všechno jen přejmenované s novým modelem ale mechanika a účel naprosto identický s DS. Animace taky naprosto totožné, design stejný a zvuky taky. Prostě jako kdyby někdo namodoval Dark Souls 3. A to doslova. Jak tohle vydávají za novou hru tak to jim nežeru.
Prej zvuky taky. Ty si asi nehrál moc her ze Souls série, co?
Je škoda, že Elden Ring nebude vypadat jako remake Demon’s souls, ale desingově se From Software opět hezky vyřádil, takže za mě je to vykompenzované.