Tak to vypadá, že rok 2022 přinese příjemné překvapení všem fanouškům kultovní akce GoldenEye 007, která vznikla na motivy bondovky Zlaté oko ve studiu Rare, přičemž vyšla v roce 1997 na konzoli Nintendo 64.
Do světa totiž unikly achievementy (nalézt je můžete třeba na stránce TrueAchievements), které naznačují, že se dočkáme nové verze, která by mohla vyjít minimálně na Xbox, a jenž bude obsahovat singleplayer i multiplayer.
Společně se seznamem těchto achievementů taktéž byla nabídnuta i galerie obrázků s různými scénami ze hry, které naznačují, že se bude jednat maximálně o remaster, nikoliv remake.
Na galerii těchto snímků se můžete podívat níže.
Když se následně podíváme na to, kdo tyto trofeje prozatím odemkl, tak se jedná o uživatele BigSheep a Xtinamcgrath, kdy má jít o zaměstnance samotného studia Rare, tedy o vedoucího inženýra Jamese Thomase a komunitní šéfku – Christinu McGrath.
Kromě toho můžeme připomenout, že samotné Rare chystalo remake pro Xbox 360 v rámci služby Xbox Live Arcade, avšak ten nakonec oficiálně nevyšel, jelikož se vyskytl problém s právy. Každopádně v minulém roce unikl na internet (na záběry z hraní se můžete podívat tady).
Nicméně aktuální achievementy zřejmě pochází z jiné verze, jelikož nabízí celkovou hodnotu 1 000 bodů, zatímco varianta pro Xbox Live Arcade měla obsahovat bodů jen 200.
Na závěr se pak hodí připomenout, že letos bude značka James Bond slavit své již 60. výročí, kdy oslavy budou doprovázeny různými událostmi a oznámeními, kdy právě jedním z nich může být tato nová verze hry.
This year we celebrate the 60th anniversary of the James Bond series. Watch out for announcements, events and new content across 2022. pic.twitter.com/eLiSIvK722
— James Bond (@007) January 1, 2022
A třeba se dočkáme i ukázky pro chystanou bondovku od studia IO Interactive.
Mám taký pocit, že toto bude presne jedna z hier, ktorá strašne zostarla a noví hráči nebudú chápať, čo na tom má byť legendárne a starí si možno pokazia spomienky (duplom, ak to bude ďalší cigánsky remaster). Tam to ovládanie bolo dosť špecifické a veľkým ťahákom bol MP 4 na 1 obrazovke, len to dnes nikoho neohúri… Ja posledné roky občas zbehávam staré hry. Legendy svojho času. Vice City? Po 16 hodinách som tam mal vyzobkané všetko, v tej hre nie je obsah. Commandos 2? Má 10 misií a už pri 7. som zdochýňal nudou, že vlastne dookola robím stále to isté. Teraz idem Chrono Trigger, tak som zvedavý či aj tam na mňa niečo vyskočí. Je to tiež megalegenda a zatiaľ sa drží (mimo tých hnusných health barov čo sa nedajú v Steam verzii vypnúť).
Chrono Trigger podle mě zestárl výborně, pokud nemá člověk averzi k pixelartu. Hrál jsem ho poprvé jen pár let zpátky a zaryl se mi do paměti jako by to byla nová hra s nákladnou výpravou. Soundtrack si pouštím často v podobě různých coverů, je výborný. Tam ta nálepka ,,timeless” sedí dokonale.
Golden Eye si rád zkusím, ale očekávání držím realisticky na uzdě…sláva hry je co jsem pochopil hlavně v přelomovém gaučovém multiplayeru (autoři pak vytvořili sérii Timesplitters) a moc si nedovedu představit, že to bude frčet.
Tiež som Chrono Trigger hral 1x možno 5 rokov späť a padala mi sánka z niektorých herných mechaník. Ten súd ma napríklad dostal, bol som presvedčený, že som nevinný aj tak mi našili veci, čo som ani netušil, že môžu použiť. Teraz skúšam Steam verziu, pretože tú povôdnú PS som nedokončil, nevedel som vyliezť ten kopec na ktorom fúkalo.