Kanadské studio BioWare je mezi hráči především známé díky sériím Dragon Age, Mass Effect a Baldur’s Gate. Bohužel, v současnosti se neřadí mezi ty nejlepší studia a po několika nepříliš kladně přijatých titulech se vývojáři potýkají se špatnou reputací. Vidinu lepší budoucnosti pro studio vidí jeho generální manažer Gary McKay, který se v příspěvku nazvaném „State of Bioware and Looking Ahead“ rozepsal o zkušenostech studia s rokem 2021.
Minulý rok nezačal pro vývojáře moc dobře. Společnost Electronic Arts po nedostatečném zájmu zrušila hru Anthem, o které se mluvilo jako o titulu s dlouhodobou životností. Jak sám McKay píše, situace se pro BioWare lepší až v květnu, kdy vychází Mass Effectem: Legendary Edition. Dále se generální ředitel věnuje budoucnosti studia. Ta se má nést, ohledně pracovních postupů, v režimu hybridu mezi home officem a prací v kanceláři. V rámci tohohle plánu začalo studio najímat zaměstnance, kteří budou pracovat na dálku.
No a padlo samozřejmě slovo i na budoucí tituly, které BioWare chystá. „Nadále usilovně pracujeme na dalších iteracích Dragon Age a Mass Effectu. U obou týmů vidím neuvěřitelnou práci. Pokud jste zvědaví na Mass Effect, doporučuji vám podívat se na plakát, který jsme vydali k N7 Day. Pokud se podíváte pozorně, najdete tam několik skrytých lahůdek. Podle mého odhadu je tam nejméně pět překvapení, která ukazují na úžasnou budoucnost ve světě Mass Effectu,“ píše McKay v příspěvku. Fanoušci po vydání plakátu okamžitě začali spekulovat, že kráter vypadá jako geth, loď zase trochu připomíná Tempest z Andromedy a ve čtveřici postav vycházející z lodi se nachází Krogan a Asarijka.
Velkým tématem bylo také Dragon Age 4. Samotný McKay v příspěvku slibuje, že se nebude jednat o další Anthem. Existovaly totiž zvěsti, že má nový Dragon Age obsahovat live service prvky. „Co se týče Dragon Age, tak na dalším pokračování série pracuje skupina veteránů a talentovaných vývojářů. Zaměřujeme se na zážitek pro jednoho hráče, který je postaven na volbách, na nichž záleží,“ uvedl McKay.
V závěru příspěvku generální manažer zmiňuje, jak je pro ně důležitá obnova reputace a důvěry hráčů. „Když jsem se ujal role generálního manažera, mluvil jsem o obnovení naší reputace, a to zůstává velkou prioritou. Soustředíme se na to, abychom si znovu vybudovali důvěru našich fanoušků a komunity, a hodláme toho dosáhnout tím, že budeme dodávat takové typy her, kterými jsme nejznámější, a zajistíme, aby byly v té nejvyšší kvalitě. Chceme, aby uvedení našich her bylo zásadním okamžikem v oboru,“ sdělil McKay.
Šanci mají velkou, když si předtím sundali laťku skoro až ku podlaze..
Ono by stačilo vydávat ty hry funkční a s obsahem, který vydrží déle jak týden
Anthem byl v základu skvělá hra ve které ale bohužel nebylo týden po vydání co dělat
Mass Effect Andromeda dost narazil na technický stav a nudný příběh a to nemluvím o vzhledu postav a jejich animace
Ale gameplay měl ze všech dílů Mass Effect nejlepší
tvl tady je zase v diskuzi každej designer a vývojář minimálně s desetiletou zkušeností…
v realu byste se kucí zhroutili hned první den (((:
PR kecy … mazani medu kolem huby ….
Chtít můžou ale pokud pořádně nezamakají a vydají zabugovanou a nedodělanou hru tak už pohár trpělivosti fanoušků přeteče. A vzhledem k jejich vydavateli(EA) si nejsem jistý zda jim to vyjde. Když si vzpomenu v jakém stavu vyšel nový Battlefield tak ztrácím naději v nějakou změnu. Navíc většina osazenstva z původního BioWare je už dávno pryč. To tomu taky moc nepřidává.
Byť souhlasím, tak musím podotknout, že se pár klíčových veteránů (především z týmu ME) navrátilo. Plus to dle všeho vypadá, že EA konečně přestala otravovat s live service prvky a povolí i Unreal Engine. Já už sem ve fázi, že BW neuvěřím, dokud se neprokáží činy a nepotvrdí mi je recenze. Přesto nějaké ty změny zní jako správný směr. Uvidíme.
Pamatujete doby, kdy byla EA nejvice nenavidena, Ubisoft sympaticky a Blizzard etalonem bozskeho studia? Nic netrva vecne.
No jo, CD Projekt by mohl vyprávět…
neverim, ze to neposerou, kde ma prsty EA uz neni sance na zachranu…
Ironií je, že EA BW zachránila před zkrachováním a dala nám díky investici DA:O a ME:2/3. Bohužel už u ME3 jim do práce začala příliš kecat a všichni víme, jak to skončilo.
Idealní by byl Mass Effect ve světě Stellaris ve kterém je vlastně komplet příběh trilogie ME pouhou epizodou.
Pěkná slova, tak jim přeju, ať se to skutečně na hrách projeví, jinak je se sériema konec. A hlavně ať mají stejný názor i ve vedení…
Krásně se to čte! Na obě jejich hry jsem opravdu hodně zvědavý. Snad se to nakonec povede… No, budeme doufat.