Podle prvních čísel to vypadá, že se čerstvě vydaná PC verze God of War na Steamu těší slušnému zájmu hráčů. Dle informací webu SteamDB, který se specializuje na sběr různých dat a čísel ze Steamu, hrálo titul v jeden čas až 73 529 hráčů.
Minimálně v této statistice tak počin od studia SIE Santa Monica na Steamu překonal Horizon: Zero Dawn, které hrálo v jeden okamžik nejvýše 56 557 hráčů. God of War má tak nakročeno k tomu, aby se stalo dosud nejúspěšnějším a nejhranějším počinem vydaným pod hlavičkou PlayStation Studios na PC.
Pro doplnění dodáváme, že další původní PlayStation exkluzivitu v podobě Days Gone hrálo na Steamu v jeden čas maximálně 27 450 hráčů.
Uvidíme, jak se God of War bude na PC dařit v dlouhodobějším horizontu. Nesmíme navíc zapomínat, že je hra kromě Steamu dostupná i na konkurenčním Epic Games Storu, takže bude celkový počet hráčů na PC ještě o něco vyšší.
Z pohledu čísel bude nepochybně zajímavé rovněž sledovat, jak si dobrodružství Kratose povede v porovnání s blížící se UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection, která na počítače vyjde v průběhu letošního roku.
Bližší informace o PC verzi God of War můžete načerpat z naší recenze.
Jsem rád, že to má úspěch
Tyhle zprávy jsou dobré pro budoucnost vydávání „starších“ PS her na PC. Já čekám na Ghost of Tsushima a možná i Marvel’s Spider-Man + Miles Morales. Konečně bych mohl GoW zapnout na PS4 a zahrát, bude měsíc klidu a v podstatě jsem to jen koupil ve slevě a nastavil v menu češtinu.
Mezi námi bych se nezlobil za God of War 3. Ten bych velmi rád, abych si dovršil celou trilogii, kterou jsem začal od dob PS2…
V dnešní době, kdy jde studiím více o zisk než blaho hráčů, je jen otázkou času, kdy PS exkluzivity zaniknou a hry se budou rovnou vydávat na PS a PC zároveň ( nebo s nějakým odstupem ), jelikož ty zisky z PC her je k tomu prostě donutí.
Ano protože blaho hráčů je exkluzivita na jeden druh hardwaru
. Prosimtě, nějak si to ujasni v hlavě.
Aby hra vycházela v jeden čas, to se nestane. Kromě fanboiů, kteří by brečeli, že jejich železo už není exkluzivní jednorožec, by to ale pro lidi byla relativně dobrá zpráva.
Proč se to nestane: lidi mající PC i PS si vyberou pouze jednu verzi co koupí, zatímco s časovým odstupem si hráč zakoupí hru pro obě platformy. Kromě toho, PC hry bývají při vydání levnější než konzolové, nemluvě o uniklých příjmech Sony za poplatky Steamu. A třeba já bych automaticky vybral raději PC verzi. Sony by potenciálně tratilo.
Každopádně věřím, že budeme v budoucnu s pravidelným odstupem (3-4 roky třeba) dostávat hry i na PC
A ten double dipping je další faktor. Podle toho co píší lidi na diskuzích opravdu není výjimka že si ty hry koupí na obě platformy. A i kdyby to mělo být ve slěvě, tak jsou to peníze za minimální investici a risk pro Sony, když si srovnáš kolik stojí PC port vs. kolik stojí tu původní hru vyvinout.
Však tam taky nemá konkurenci. Je tam jen HZD a Days Gone a to jsou obě dost mizerné hry. Uncharted by to znovu mohl překonat protože je z nich nejvíce mainstream a pokud někdy v budoucnu vydají Ghosta tak ten si je všechny s přehledem strčí do kapsy – toho vezme skoro každý AC fanda.
Horizon Zero Dawn mizerná hra? Hrál jsi to vůbec? Za mě jedna z nejlepších her vůbec s výborným příběhem, sympatickou hrdinkou, originálními nepřáteli a po patchích běhá na PC naprosto parádně. A dohrál jsem to na klávesnici a myši bez sebemenších problémů nebo diskomfortu.
A Days Gone je jedna z mála lepších zombie her za poslední dobu, s docela slušnou optimalizací.
Když to bereš jako zombie hru tak jo. Tam konkurence není moc velká ale samotné hraní je takové nezajímavé a koncept vyloženě hloupý. Nepřátelé jsou citliví na hluk ale frajeři si tam jezdí na motorkách až do kempů nebo osad. Zpracováním mi to připadalo jako indie hra. Úplně generické postavy a záporáci jak z mizerného komiksu. Povrchní mechaniky, hloupá AI a příběh ten stejný už „potisící“ ale trochu jinak. Ale je fakt že za to můžou třeba ty hrozné postavy. Viděl jsem mod s Normanem Reedusem z walking dead a možná bych si to s ním zahrál podruhé ale nějak se k tomu nemůžu dokopat. Ale líbí se mi že když sbíráš suroviny že je sebereš všechny najednou co jsou v tvém okolí.
Příběh je klasický z nuly hrdinou a nějaký spád dostane až zhruba poslední půl hodinku ale to by se dalo překousnout ale ty úkoly jsou naprosto tragické. Když vezmu to nejhorší ze sidů z AC a postavím na tom hru tak mám HZD – bez expanze protože ta samotná má v deseti minutách víc zábavy a inovace než celá základní hra. Není tam nic jiného než jen jdi tam a přines/zabij nebo jdi tam, vyšetřuj a pak přines nebo zabij. A tohle se opakuje pořád a pořád. Je tam snad jediná výjimka kdy po tobě najednou hra chce součástky co jinak nemůžeš lootit aby jsi je už náhodou neměl u sebe a nemusel tak grindit. To byl prakticky jediný odklon. Pak ta generická mapa kde bez landmarku nevíš kde jsi a nemůžeš vyskákat doslova nikam kde tě vývojáři vysloveně nechtějí takže jdi hezky oklikou kterou jsme ti nalajnovali protože tady si cestu nezkrátíš. Tak to jsou šrámy co se se mnou potáhnou ještě hodně dlouho. Rozehrál jsem to na PS4 chvilku po vydání a protrpěl asi pět hodin. Když to vyšlo na PC tak jsem to vzal s tím že jsem možná soudil moc tvrdě když se to tak hypuje ale ne. To utrpení nebylo konzolí. Ale jsou tam i dobrá místa. Expanze je úplně super. Kéž by taková byla celá hra. Zvuky jsou většinou parádní a pamatuju si jak jsem pro radost spouštěl pasti stalkera protože se mi líbil jejich zvuk „mechanického kohouta“
Hrdinka je v pohodě i když si nepamatuju že by řekla něco zapamatovatelného a nepřátelé jsou dobrý až na evidentní weakspoty ale propracovaný design nepřátel dnes není žádná vzácnost a je škoda že jen málo her má digitální galerii modelů aby to člověk mohl ocenit.
Přijde mi že spíš hledáš věci na který by sis stěžoval. Třeba ten design nepřátel bych naopak pochválil. Je pravda, že ty weakspoty jsou docela zřejmý, ale vždy souvisí se specifickými vlastnostmi těch nepřátel. A to je podle mě dobře. Představ si jak debilní by bylo, kdyby ty weakspoty naopak byly naprosto neodhadnutelný. Vidíš robota s nádrží ve které je hořlavina, tak toho chceš strategicky využít a střelit do ní ohnivým šípem. Ale hra řekne nope – ubere mu to tak 1 HP a ten weakspot bude ve skutečnosti jeho achilovka. To bych řekl že by bylo mnohem horší.
Však píšu že nepřátelé jsou dobrý. Ale takový jsou dnes v každé druhé hře takže to neberu jako výhodu natož u hry kterou je utrpení hrát. A ty weakspoty by krásně šli začlenit realisticky do příběhu kdyby tam nebyla ta lenost. Představ si že něco je tak inteligentní že to postaví vnímající roboty ale přitom tak stupidní že jim udělá weakspoty které svítí i z vesmíru. Sice se v průběhu hry jakoby „přizpůsobují“ a „obrňují“ je ale to je otázka jednoho výstřelu navíc. Kdyby tam nebyla ta lenost tak zřejmá v designu čehokoliv jiného co není visuální design tak by jsi získával vědomosti jak jednotlivé druhý porazit třeba od starších, válečníků nebo psaného/kresleného vědění které by jsi musel sbírat a pamatovat si co na který druh platí. Třeba jako move-sety v souls hrách. Pokud nevíš tak máš problém. Tady vidíš barvu kanistru na třicet kilometrů a podle toho si změníš munici a je hotovo.
OK, muset si je pamatovat a získávat je by bylo zajímavější. Vlastně by je klidně šlo získávat v podobě plánků spolu se schopností override, která se pro různé roboty musí odemykat.
Days gone je v me TOP 10 od roku 1977 co hraji hry dite.
Tolik k tomu, že to na PC všichni zpirátí…
Tak tady krade hry (přiznaně) na Zingu je Cyp. jinak nikdo.
Líbili se mi lidi na Facebooku a pár krát i na internetu, jak brečeli, že nevědí, proč se hra vydala i na PC, když to má být exkluzivita pro PS.
Já nevím, těm lidem se člověk dnes už asi fakt nezavděčí.
První brečí a pak, když to výjde, tak zase brečí.
A to se ještě oháněli, jak si to stáhnuli z torrentu.
Za mě je jinak hra hodně dobrá. Stejně jako minulý rok Days Gone. Spider-mana se, ale asi nedočkáme.
Ale tady může Sony krásně vidět, že sami sebe okrádají. Ty hry mají prostě úspěch prodejů na PC i po kolika 3 letech od vydání té hry ?
Podle mě je jen otázka času, kdy na PC vyjde Bloodborne, Ghost of Tshushima, The Last Of Us a na cestě je Uncharted a pokud vím, také se dost proslýchal Sackboy: A Big Adventure a nedivil bych se, kdyby na PC vyšel velmi vydařený Ratchet and Clank (2016/PS4)… U toho Spídi těžko říct.
Sony urcite na PC Bloodborne nepustí, nechtěli pustit ani God of War ale Santa Monica je nakonec přesvědčovala tak dlouho že to teda dali.
Kdybych měl PSko a koupil si hru na něj tak si ji na PC potom asi taky stáhnu 🤔. Nekupoval bych dvakrát jeden produkt. Na druhou stranu proč tu hru vůbec instalovat na PC když bych ji měl na PSku🤔🤔🤔
Tak tohle snad Sony definitivně přesvědčí, že portovat původně PS exkluzivity se vyplatí. A budou v tom pokračovat v ještě větším množství. Dobrá hra si zákazníka pokaždé najde a nemusí se nikdo ohánět pirátstvím.
Zase bych to nepřeceňoval dokud neuvidíme čísla prodejů. Několik desítek tisíc souběžných hráčů nestojí papalášům v marketingu operujícím s řádově vyššími čísly ani za pozvednutí zraku.
A navíc si vrabci na střeše cvrlikají něco o tom, ze port GoW je suverénně nejpirátěnější hrou poslední doby…
vyšlo to i na Epicu takže čísla budou trochu větší i když si myslím že prodeje na epicu budou podstatně menší jak prodeje na steamu
Zatím každá konverze těch tří velkých her podle SteamSpy prodá minimálně milion. A to je jenom Steam. A GoW má tak našlápnuto, že překoná Horizon jako nic. Tak snad už tvůrci vidí, že se desítky let mýlili a připravili se úplně zbytečně o miliony $. Ale beru to i opačně a moc nechápu PC+Xbox exkluzivity, HW je všude +- stejný.
Nikdy si konzoli nekoupím, nikdy! Nech si to všichni zapamatují. Nikdy! I kdyby se z PC platformy stala mrtvola. Nikdy!
1100001 1101100 1101100 100000 1101000 1100001 1101001 1101100 100000 110100 110001 110100 110100 110100