Někteří hráči ještě teď cítí hořkou pachuť poté, co vyzkoušeli remasterovanou verzi trojice klasických GTA titulů. Kolekce Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition se zdála být jako to pravé, na co mohl Rockstar vsadit. Ve skutečnosti se jednalo o jedno z největších zklamání, které jsme mohli minulý rok ve videoherní oblasti zažít. S tím evidentně nesouhlasí generální ředitel společnosti Take-Two, který tvrdí, že trilogie her si pro společnost vedla skvěle, přičemž problémy nebyly ničím jiným než závadou na začátku.
Ano, ta samá trilogie her, která obsahovala nezměrné množství bugů a glitchů, potýkala se s vážnými problémy ohledně výkonu, a dokonce vyšla i s hromadou starých vývojářských komentářů a nelicencované hudby. Rozhořčení hráčů a špatný technický stav hry vedl nakonec do takového bodu, že se Rockstar Games rozhodli hru dočasně stáhnout z prodeje na PC. Proto je poněkud překvapivé, když CEO společnosti Take-Two Strauss Zelnick v rozhovoru pro televizi CNBC poněkud bagatelizoval nepovedené vydání trilogie. „Co se týče trilogie GTA, tak to vlastně nebyl nový titul. To byl remaster již existujících titulů. Na začátku jsme měli závadu, která byla vyřešena. A titul si vedl pro společnost prostě skvěle,“ uvedl Zelnick.
Ať už může být kolekce a její jednotlivé tituly sebevíc opravené, její vydání se skutečně nepovedlo a patřilo mezi nejhůře hodnocené tituly minulého roku. Lze tedy jen těžko říci, že se jednalo pouze o „obyčejnou závadu“. GTA Trilogy samozřejmě od té doby dostala patche, které mají za cíl odstranit některé problémy, jež se vyskytly na začátku. První z nich přišel v listopadu, druhý následoval na začátku prosince. Vyzkoušeli jste v nedávné době některý z remasterovaných dílu kolekce Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition?
Šéf Take Two by se měl rozeběhnout hlavou proti zdi, třeba by mu to pomohlo. Ta trilogie je neskutečný průser, kdy jsme vlastně jako „remaster“ dostali tu samou hru, která už na Store byla, jen je ve vyšším rozlišení, trochu odlesků….a za tohle málo se nebáli říct si o plnou cenu.
ROFL. GTA Remaster to schytává na všech frontách a vývojáři/vydavatele se plácají po ramenech jací jsou machři.
Tak to asi hrál remaster něčeho jiného
Tyhle korporace jsou všechny stejné. Jakmile dosáhnou určité velikosti, tak se jim tam nahoře z těch prachů úplně zatočí hlava a výsledkem jsou pak různé skandály a tenhle shit, co vyrábějí. Nemyslete si však, že se to týká jenom herního průmyslu.
Alespoň už víme, kdo přibyde do Game Passu příště 😁
Take2 má třetinovou hodnotu oproti Activision-Blizzard. Nedivil bych se kdyby byl další na řadě.
a 80% jejich hodnoty je jen značka GTA
Nerikal tohle nahodou i CDPR o Cyberpunku? A celkem dost lidi neustale tvrdi, ze to tak je.
Ten to hrál asi jak Keanu Reaves Cyberpunk….
Tyto vyroky lze interpretovat nekolika zpusoby. Jedna z moznych verzi je komplement k Pyrrhovu vitezstvi. Tedy porazka, ktera byla prinosna a bude vhodne takovou porazku pri nejblizsi prilezitosti zopakovat. Pokud by se tento termin ujal, zovu jej pro pripadne reference „Zelnickova porazka“.
Vydana trilogie GTA sklidila spatna hodnoceni, ale pro Take Two byla podle slov pana Zelnicka financne vynosna, dost mozna i vice, nez ocekavali. Co to znamena? Ze zde z nejakeho duvodu nefunguje princip nabidky a poptavky a ze i po objektivne spatne nabidce je necekane vysoka poptavka. V takovem pripade ale neni cela vina na tvurci nabidky, ale vyznamny podil viny nese strana, ktera vytvari poptavku.
Dusledek: Pokud se reflektivne nezmeni trzni chovani hracu, bude to znamenat nefunkcnost uplne elementarnich principu trhu a tedy chovani zucastnenych stran nebude pravdepodobnostne ocekavatelne a ani logicky analyzovatelne.
Bohuzel se obavam, ze „konzumni otupelost“ velke casti populace se projevuje nejen v hernim prumyslu, ale i v mnoha dalsich oblastech na celkovem stavu spolecnosti, ktera smeruje k necemu, co opravdu vetsina lidi nechce a muze s tim nesouhlasit, muze proti tomu protestovat, ale to je tak vsechno, co s tim muze udelat. Neco s tim opravdu udelat muze pouze navozeni stavu, kdy vyznamna vetsina populace se bude chovat zodpovedne a racionalne, nikoliv ze bude delat veci proto, ze je delat muze.
Já vidím problém na straně poptávky v nesmyslných předobjednávkách, kdy se kupuje produkt, o jehož skutečné kvalitě si nikdo nemůže být do poslední chvíle jistý. A to se přitom bavíme o digitálním produktu, u nějž nehrozí jeho nedostatek. A když pak dojde k průseru typu Cyberpunk nebo GTA trilogy tak procento refundací je zanedbatelné, takže i takový produkt s rozporuplnou kvalitou je z finančního hlediska považován za úspěch. Vždyť ono by si stačilo počkat na ty recenze, které u těch významnějších titulů vycházejí nejpozději v den vydání.
Pokud je skutečně procento refundací zanedbatelné a většina hru nevrátila a je s jejím stavem spokojená, tak je skutečně vina na straně konzumentů, kteří jsou dneska schopni akceptovat i špatnou kvalitu a to pak se není čemu divit.
Jako minimálně u toho Cyberpunku si vzpomínám, že se psalo o jednotkách procent hráčů, kteří to vrátili. Zbytek prostě doufá, že se to časem opraví a čeká. Tak mají kvůli předobjednávky nehratelný produkt za plnou cenu místo toho aby počkali na opravu a pak koupili třeba už levněji. Potom by si vydavatel rozmyslel, v jakém stavu hru vydá.
Souhlasim s vasim komentarem. Myslim si, ze svou roli hraje i jista, jak to vyjadrit kulantne, prirozena snaha o konformitu typu, „vsichni moji znami si tu hru poridi, tak ja musim taky, abych se mel s nimi o cem bavit“. To jde ruku v ruce s jevem nazyvanym „hype“, ktery bych spise oznacil za „davovou sugesci“.
Jeste bych podotknul, ze krome recenzi maji dnesni hraci i dobrou moznost, jak poznat hru pred zakoupenim, sledovani na nektere streamovaci platforme, kdy vybrani streameri mivaji casto k dispozici hru s dennim predstihem. Zajemci se mohou podivat co je ta hra zac a jak se hraje, nebo pokud si nechteji vyzradit pribeh, tak se treba streamera zeptat na jeho subjektivni hodnoceni.
Tak určitě to taky hraje roli, ale pro mě je zajímavé, že přes tolik negativních recenzí, hatu a naštvaných fanoušků série se přesto našlo velké procento hráčů, kteří to nechali být a je jim jedno, co za svoje peníze dostali a nechtějí to řešit. Určitě v tom taky hraje roli dostupnost digitální distribuce, díky které se hry dají zpětně opravit z defacto nehratelné verze na provozuschopnou verzi, což by ještě před 20 lety nebylo možné a lidi by jim takový produkt omlátili o hlavu a těch refundů by bylo násobně víc a možná by to vedlo i ke krachu dané firmy. Pořád říkám, že komfort jako je digitální distribuce je dvojsečná zbraň, která dává autorům záminku / možnost vydávat produkt rozbitý a je jen otázkou vůle autorů, jestli se jim vůbec bude chtít to opravit a řešit, nebo to prostě a jednoduše zametou pod koberec a budou tvrdit, že si jejich titul vedl náramně dobře. Pak je ale hodně smutné sledovat, když takové věci zneužívají právě velké firmy, které by měly jít příkladem a poskytovat tu nejvyšší kvalitu, za což byl Rockstar ještě nedávno považován.
Hele ja nevim, projel jsem v te remasterovane edici zatim jen GTA3, ale uprimne nechapu tu obrovskou vlnu hejtu. Jasne, par bugu tam bylo, ale urcite ne tolik, abych to oznacoval za kdovijak nejhorsi hru. Naopak jsem musel ocenit ruzna drobna vylepseni a treba co se tyce rizeni, ovladala se mi auta znatelne nejlepe ze vsech verzi, co jsem hral. Chapu, ze se lidem nelibi to jak vypadaji postavy, ale mejme na pameti, ze jde stale jen o remaster. Zda se mi, ze spousta lidi ocekavala grafiku ala GTA5, ale proste kdyz v puvodni dobove hre mate postavy, co vypadaji jako chodici kvadry, da se s tim carovat jen odsud-podsud. Snad jedine, co mi tam chybelo byla prostrihana puvodni hudba v aute, ale to ze po tolika letech neni lehke sehnat licence, to zase neni uplne jejich vina.
Co kdybyste mi misto minusu vysvetlili, co je na tom remasteru takovej prusvih?
Stačí se podívat na srovnání původního vydání vs remasteru. V několika ohledech to vypadá spíš jako downgrade + jejich přístup. Kdokoli se v poslední době snažil o mod, který hru nějak vylepší, tak jim to zakázali. Jasně, mají na to právo a nechtějí si nechat ujít zisk, ale když pak vydají tohle za plnou cenu? A nakonec se dozvíme, že vedení je spokojeno. Neříkám, že je to srágora s hodnocením 1/10, ale od Rockstaru se čeká mnohem víc.
To by mě právě ale zajímalo, v čem je to downgrade (kromě hudby jsem nic jiného nezaznamenal). Jako je pravda, že je to další ze série línejch remasterů, kterej asi mohl být ještě mnohem lepší, alespoň za tu cenu. Jasně, ten cashgrab přístup je samozřejmě prasárna. Ale jde právě o to, co píšeš – těch hodnocení ála 1/10 se ze všech stran valí spousta je to, čemu na tom nerozumím, protože prostě takovej odpad ten výslednej produkt rozhodně není. To srovnání jsem si právě udělal sám, když si porovnám jak se mi hraje původní verze vs. remaster, čistě co se týče hratelnosti je ten progres znát a osobně mi to určitě vylepšilo zážitek ze hry.
EDIT: ale je pravda, že asi hodně záleží na platformě, kde to člověk hraje.
Za mě je to i grafika, která místy vypadá fakt špatně. Ať už obličeje, změna starých textur, které jsou stále vidět skrze tu novou. Technický stav, bugy a postrádá to smysl pro detail, který R* obvykle má. Jak zmiňuješ tu hratelnost, tak tam se určitého vylepšení dočkalo, ale je to zkrátka málo, aby si to ospravedlnilo tu cenovku.
Je ale zajímavé, že díky takovému malému „glitchi na začátku“ byli schopni hru stáhnout z prodeje a vrátit následně do prodeje stažené originály, po kterých hráči volali. Kdyby to byla nějaká malá chybka, tak to asi nedělají Bude rozhodně zajímavé, jestli se to Rockstaru podaří celé tak nějak zamést pod koberec a už s tím nic nedělat, nebo přijde ještě záplava patchů a nakonec se bude ještě R* omlouvat, o čemž ale dost pochybuji. Taky bude následně zajímavé, v jaké kvalitě vyjde samotné pokračovaní GTA a nedivil bych se, kdyby tímto remasterem měli i slabé předobjednávky dalšího GTA, pokud se tím nechali negativně ovlivnit.
Se pak nemusíme divit že některý hry v dnešní době takhle dopadnou když je generální ředitel troll
Ten musel den před tím výrokem pěkně chlastat….
To je jak když pořád tvrdí, že ty šroty z Nošovic jsou kvalitní auta. Pozn. – nejsou vím o čem mluvím dělal jsem je 5 let.
Je mel zase sedm let na starost zakaznika VW. Uplne stejny, maximalni tlak cena na ukor kvality.
Dulezite airbagove systemy s klidem hodili do Bulharska, i kdyz jim bylo jasne, co je to za lopaty. (vim ze jsou, leta jsem tam musel letat – uz nikdy vice vw)
Samozřejmě, že to bude tvrdit, si myslíte, že řekne, že remaster stojí za velké smradlavé hovno?
V nějakém alternativním vesmíru možná …