V poslední době se zraky hráčů obrací na nedávné oznámení o chystané akvizici společnosti Activision Blizzard americkým Microsoftem. Množí se tak především otázky ohledně toho, co se stane s některými tituly, které doposud vycházely také na PlayStationu, a jak to poškodí Sony. Podle všeho to ovšem vypadá, že se Xbox soustředí na mnohem větší hrozby, než jsou současní konkurenti na poli videoher.
Podle deníku The Washington Post se prý generální ředitel herní divize Microsoftu Phil Spencer obává, že další velcí technologičtí konkurenti, jako například Google, Amazon, Netflix a Meta (dříve Facebook), vstoupí do herního průmyslu a svou nezkušeností můžou způsobit škody. V tom je právě rozdíl oproti Microsoftu, Nintendu a Sony, tedy společnostem, které zkušenosti mají. „Mají dlouhou historii v oblasti videoher… Nintendo neudělá nic, co by dlouhodobě poškodilo herní průmysl, protože to je jejich byznys. Sony je na tom stejně a já jim věřím. … Valve je na tom stejně. Když se podíváme na další velké technologické konkurenty Microsoftu: Google má vyhledávání a Chrome, Amazon má nakupování, Facebook má sociální sítě, všechny tyto velké spotřebitelské podniky,“ uvedl Spencer.
Jak Phil Spencer dále popisuje, v důsledku „hrozby“ příchodu jiných technologických firem do herního odvětví chce Xbox zřejmě vytvořit portfolio, které mu zajistí, že se bude moci v rámci světového herního prostoru nějak odlišit. Hry chce Microsoft využít k tomu, aby mohl konkurovat ostatním lídrům v technologickém průmyslu a zároveň zabránit, aby tito lídři skoupili celé odvětví a následně diktovali trendy. „Myslím, že máme jedinečný pohled, který není o tom, že všechno musí běžet na jednom zařízení nebo platformě. To byl pro nás skutečný zlom, když jsme se na hraní dívali jako na spotřebitelskou příležitost, která by mohla mít pro Microsoft podobný dopad, jaký mají některé z těch dalších spotřebitelských podniků v takovém měřítku pro jiné velké technologické konkurenty. A bylo skvělé vidět podporu, které se nám dostalo ze strany společnosti a představenstva,“ řekl Spencer.
Samozřejmě můžete to považovat za prázdná slova, nicméně v nedávném tweetu Phil Spencer sdělil, že Microsoft bude respektovat všechny stávající dohody Activision Blizzard se Sony a že Xbox má „touhu“ udržet Call of Duty na konzolích PlayStation. Nakonec však ukáže čas, zdali tomu tak skutečně bude, neboť oficiálně bude Activision Blizzard spadat pod Microsoft až v roce 2023.
Had good calls this week with leaders at Sony. I confirmed our intent to honor all existing agreements upon acquisition of Activision Blizzard and our desire to keep Call of Duty on PlayStation. Sony is an important part of our industry, and we value our relationship.
— Phil Spencer (@XboxP3) January 20, 2022
First time here, haha
Zatimco Sony a PC jde dopredu skrze technologii a VR, Xbox a jeho sockopass bude porad preslapovat na miste.
Předpokládám, že mluví o cenové politice předplatného, která by mohla poškozovat skutečnou cenu her, stejně tak by mohl průmysl sklouznout k masovější recyklaci, apod.
Podle mě je to soupeření současných gigantů v symbióze, kdy jeden na druhého doukážou nějak reagovat, těžko říct, co by se stalo, když tu bude nový gigant.
Co konkrétně myslí pod slovy „nadělat škodu“? Jakákoliv konkurence je většinou dobrá pro uživatele, mají víc na výběr.
Samožejmě pak je tady věc jako milion launcherů a nemožnost hrát na různých zařízeních, ale nevidím způsob jak by mohl příchod dalších firem vyloženě škodit hráčům.
Tak tady mohou obecně škodit. Mají spoustu peněz a mohou si tak prosadit trendy jaké chtějí bez ohledu na ohlas a kritiku protože je tenhle průmysl neživí tak ji mohou ignorovat. Mohou tak prosadit jakoukoliv rakovinu a cpát ti ji na každém tvém kroku což průmyslu moc neprospěje. Když si třeba odemkneš speciální skin sdílením svých nudes na facebooku tak se vždycky najde někdo kdo do toho půjde a v televizi za chvilku uslyšíš jak je herní průmysl zvrácený a co asi chtějí po dětech ostatní společnosti – negativní publicita odradí investory a akcionáře i těch co v tom jsou nevinně. Pak třeba naskenuj občanku pro prémiovou měnu, doporuč deset přátel na facebooku pro odznáček, použij reklamní instagram filtr a když dostaneš 50 lajků máš skin zdarma a obecně klidně mohou vyskakovat reklamy v průběhu hraní, při loadingách nebo ingame ale jelikož je herní průmysl neživí tak nemusí poslouchat feedback hráčů. Tohle myslím že zkoušelo 2K v NBA.
skylines Pro Microsoft ale platí to samé. Je to gigant, pro kterého je gaming jen okrajovou záležitostí. Microsoft si bude moct prosadit trendy, jaké bude chtít, stejně jako to dělá s Windows.
Chtěl jsem napsat víceméně to samé jako TheEvo. Microsoft si taky může nadiktovat svoje blbé nápady a výmysly. Neříkám že Google, FB apod. to neudělají, ale musí počítat s nějakými zavedenými tendencemi a přijít s něčím novým a skutečně to prosadit není uplně jednoduché.
Google, Facebook a amazon nadělají hrám jenom špatnou reputaci, nic víc. Se podívej jak dopadl ten herní počin Stadia od googlu, nebo všechny hry co zatím vydal Amazon. Nebo to jak Zuckerberg představoval tu svojí metu a co s tím chce dělat, to rovnou mohl říct že chce vzít mobilní whale trendy a nacpat je do mobilů každého kdo má facebook. Jedinou solidní konkurenci bych v následujících letech viděl v Riot games.
Ještě je otázka jestli mohou ostatní firmy(Nintendo, Sony) věřit Microsoftu.
Současném MS bych věřil, v mých očích jen stoupá, to že skupují studia pro sebe a teoreticky můžou uzamknout tituly pro svůj ekosystém, ale pokud značky co má bude opečovávat, tak nemám problém.
V tomhle byznysu se nedá důveřovat nikomu = volně přeloženo: Sony a Nintendo jsou menší riziko než Google, Facebook a Netflix..