Není úplně vzácným jevem, že se zaměstnanci z různých velkých týmů rozhodnou založit kompletně novou společnost či studio, v němž se pokouší o zúročení získaných zkušeností. Ostatně třeba nedávno veteráni ze studia Firaxis (XCOM) oznámili, že zakládají nový celek zvaný Bit Reactor. Každopádně neuběhlo příliš mnoho času, a máme tu další podobnou zprávu.
Několik bývalých zaměstnanců z firem, jako je Blizzard, Ubisoft, SEGA, LucasArts, Activision či Sierra, se totiž rozhodlo založit nový tým zvaný New Tales.
Jedná se o vývojářský i vydavatelský celek, který se bude zaměřovat na kompletně nové značky, jenž budou vytvořeny ve vlastních interních studiích, ale taktéž nabídne podporu pro ostatní vývojáře, a to za pomoci „férových“ partnerství.
V jejich tvorbě mají následně být na prvním místě samotné hráčské komunity, což je podtrženo i tím, že je firma tvořena vášnivými hráči, kteří mají v průměru 22 let zkušeností s herním průmyslem, a do jejich portfolia patří práce na projektech, mezi nimiž nalezneme World of Warcraft, Half-Life, Crash Bandicoot či Star Wars Jedi Knight.
Prezidentem a CEO společnosti se posléze stává Cédric Maréchal, který má téměř tři dekády zkušeností a pracoval třeba v Blizzardu, Vivendi a Cryu.
Mezi další důležité lidi patří Benoit Dufour (bývalý viceprezident Activision Blizzard), Delphine Le Corre (Blizzard a Vivendi), Emmanuel Obert (Blizzard a Ubisoft), Kim Gresko (LucasArts a Blue Silver Studios) či Ray Gresko (Blizzard a Blue Silver Studios).
New Tales pak již spolupracují s různými partnery, kteří sdílí jejich ambice a hodnoty, přičemž zároveň rozvíjí vlastní produkční schopnosti pro jejich úplně první značku.
Sony 5mega poprve, podruhe, MS 25mega prodano
Během asi 5 let jsem slyšel, jak veteráni odněkud, teď převážně z Blizzardu zakládají nové studio. Ale o hrách z těch studií jsem neslyšel nic…a to jakožto fanoušek Blizzard IP bych ocenil nějaký svěží vítr.
Odpadlíci, kteří budou naslouchat hráčům. Haha. Jaký další vtip tam mají ?
Tři veterani
Myslím, že herný priemysel potrebuje obrodu vo forme takých štúdií produkujúcich AA hry. Kvalitné záležitosti, ktoré sa neboja pokúsiť priniesť niečo svieže, kde ten vývoj bude bez cruchu a blbečka v kravate tlačiaceho na dátum vydania o 2 mesiace aj keď hra bude hotová iba na 3/4… A kde sa nedá 70% rozpočtu na propagandu.
Taká Santa Monica mala v dobe vydania God of War 2 iba 70 ľudí a vytvorili špičkovú hru, o ktorej ľudia vtedy hovorili „na čo mi je next-gen, keď na PS2 stále dokážu vyprodukovať takýto počin.“ Čiže mám dôveru v tieto štúdia, keby sa ich počet zvýši, tak na preskačku od rôznych by mohli vychádzať 2-3 vysokokvalitné AA hry ročne, ktoré by vedeli dať facku prevareným AAA titulom, kde nefunguje elementárna fyzika, ale za to real-time odlesky má aj gombík na gatiach.
Amen
Pěkně napsáno 👍