Včerejší akce State of Play se věnovala čistě blížícím se závodům Gran Turismo 7. Celkem 30 minut dlouhá prezentace ukázala podstatné prvky hry i řadu záběrů ze samotného hraní.
Početná nabídka aut i tratí
Vývojáři z Polyphony Digital například potvrdili, že se dočkáme více než 400 aut a 90 verzí různých tratí, které budou rozděleny do celkem 34 lokací.
Další okruhy a vozidla mají postupně přibýt po vydání. Jednotlivé závodní náčiní si budeme moci kupovat v obchodech s novými, ojetými i legendárními auty. Cena ojetých vozů se má odvíjet podle jejich aktuální hodnoty, která se bude v průběhu času měnit.
Důraz na automobilovou kulturu a kariéru
Z nabídky herních režimů vyčnívá kariéra, která byla měla být podobně obsáhlá jako v dílech z éry PS3 a PS2, kde byla stěžejním režimem. Ostatně ukázaná mapa herního světa napovídá, že Gran Turismo 7 nebude rozhodně pouze zápolení na trati. Zajímavě působí třeba prezentovaný mód GT Café.
V něm vás čeká plnění speciálních úkolů a postupné odhalování zajímavých informacích o různých legendárních automobilech. Tento režim by tak mohl ocenit zejména hráči, kteří se chtějí dozvědět více o automobilové kultuře jako takové.
Úplnou novinkou je poté režim Music Rally, v němž se rychlou jízdou a projížděním kontrolních bodů budete snažit, aby konkrétní skladba dohrála až do svého konce. Důraz na hudbu dokazuje i režim Music Replay, ve kterém se kamera v opakovaných záběrech bude střídat podle rytmu konkrétní písně. Pokud tedy u hraní rádi posloucháte muziku, tak by vás Gran Turismo 7 nemělo zklamat.
Drifty, tuning i split-screen
Z pohledu samotného zápolení na trati vás kromě klasických závodů proti počítačem ovládaným protivníkům čekají rovněž drifty, sprinty nebo tradiční úkoly v závodní autoškole. Fanoušky gaučového hraní jistě potěší přítomnost split-screenu.
Pro příznivce tuningu jsou poté připraveny bohaté možnosti v oblasti výkonnostních i vizuálních vylepšení. Zmíněno je konkrétně 60 různých mechanických součástek a 650 aerodynamických dílů.
Dynamické počasí
Autoři určitý prostor věnovali také audiovizuální stránce. Kromě už dříve prezentovaných předností ovladače DualSense, 3D audia a ray tracingu bylo zmíněno dynamické počasí. Důraz vývojáři kladli zejména na zpracování mraků, slunečních paprsků a měnící se podmínky.
V praxi to znamená, že například po krátké intenzivní přeháňce bude trať dříve osychat v závodní stopě. V případě delších okruhů jako Nordschleife nebo la Sarthe vás mohou čekat odlišené podmínky v různých částech těchto tratí.
Celkově tedy sedmé Gran Turismo ukázalo prostřednictvím State of Play mnohé ze svého obsahu i technické stránky. Na finální produkt navíc nebudeme muset čekat příliš dlouho.
Gran Turismo 7 ostatně vychází už 4. března ve verzích pro PS4 a PS5.
Krabicovou verzi hry Gran Turismo 7 s několika zajímavými bonusy si můžete předobjednat v Xzone.
Nevíte zda se vrátí k 24 hodinovým endurance závodům. V GT6 mi celkem vadilo, jak vše stáhli na minuty. Nevím jak to bylo ve Sport. ten jsem nehrál. Díky
forza motorsport 8 bude graficky jinde než GT7 xbox je xbox
Děkuji, že jste se zastavil v PlayStation tématu o videohře Gran Turismo 7 a zabil zde váš čas. Váš duchaplný komentář se jistě zapíše do dějin, bok po boku miliardám nejzbytečnějších a nejhloupějších internetových komentářů…
Věřím tomu, že kdyby hloupost nadnášela, stovky milionů obyvatel naší planety (včetně vás) by v tuhle chvíli mířily ke hvězdám. A na Zemi by opět zavládl vytoužený klid a mír ✨✨
Pane jo, nemám slov. Ta vizuální stránka Gran Turisma 7 na PlayStation 5 je prostě úchvatná a jak už se tak trochu znám, u opakovaných záběrů ze závodů a focení nejspíš strávím víc času než samotným ježděním 🙂
Jinak k těm hloupostem typu „killer toho a tamtoho“. Každý hráč i hračka, ať si hrají, co se jim líbí, bez ohledu na to, co se líbí jiným. Odjakživa jsem měl za to, že u videoher je nejdůležitější to, jestli mě bude bavit a těšit…
Ale evidentně jsem žil celý herní život v omylu a naprostém bludu. Hraní nakonec asi bude jenom o dohadování se na internetu a přeměřování si pindíků, kdo má to „nej náčiní“, tak jak to na spoustě herních webů bývá 😁
Jsem vážně moc rád, že jsem měl hraní videoher vždy spojené hlavně se zábavou a radostí. Ujetosti typu „Forza killer“, „Uncharted killer“, „Zelda killer“ a jiné pitomosti, rád přenechám té poblázněné části herní komunity alias fanbojům. Ještě štěstí, že jsou tyhle blbosti „hlavounům“ v Sony, v Microsoftu nebo normálním lidem úplně u zadele 🙂
Věřím tomu, že spousta lidí bude z téhle krásně vypadající automobilové videohry nadšená. Budu též, až si v průběhu letošního roku konečně pořídím PlayStation 5…
No, nebudu lhát, vizuálně úchvatné Gran Turismo 7, Horizon 2: Forbidden West nebo Returnal mi prodají PS5. Tyhle kousky si chci prostě zahrát – stůj co stůj. Moc se těším na návrat k občasnému hraní vybraných a po všech stránkách vymazlených videoher 🍹
Nemám možnost to teď zhlédnout. Je tam něco k podpoře VR? Nejlépe PS VR2? Asi ne, že?
O případné podpoře pro VR zatím nepadlo ani slovo
Staré dobré GT je zpátky. Moje konzolové hraní jím začalo. (PS1, GT1) Pak jsem si odskočil na PC a když jsem zjistil, že Crysis 3 je na mém herním PC téměř nehratelné, došel jsem k závěru, že další herní PC nekupuji a vrátil jsme se k PS, konkrétně PS3 Super Slim. Nesl jsem ho domů (leden 2013) v balíčku s Uncharted 3 a GT5. Konzole a dvě špičkové hry za 6990 Kč. V GT5 jsem odehrál min. 100 hod.
GT7 si nechám na PS5. Pochybuji, že budu zklamaný. GT Sport jsem úplně vynechal.
Důležité je jen jedno: Bude to Forza Motorsport killer?
Protože jestli Sony nebude spokojené, tak stávající vedení, teď už sedící v USA, už ochrannou ruku nad Polyphony držet nebude. Další japonské studio, které se zruší.
Huberte, GT je na PS legenda. Pokud ho Sony nepustí na Xbox, tak ho nějaká Forza vůbec nemusí zajímat.
Uz jsem myslela, ze o tom nenapisete Prezentace vypadala skvele, uz se tesim za mesic!
Drifty a tuning super. Snad to bude mít efekt na ozvučení aut.
Koukal jsem vcera vecer. Pusobi to na me velmi dobre, protoze zabery ktere jsme videli doposud mi pripominaly GT Sport coz povazuji jako jeden z nejhorsich dilu, ne-li ten uplne nejhorsi.
Konecne jsme videli mnoho “normalnich” vozu pro “normalni” lidi. Takze jo, za me dobry.