Kanadskou vývojářku Jade Raymond nejspíš znáte hlavně díky její práci v Ubisoftu, kde se podílela na Assassin’s Creed II či Watch Dogs jakožto producentka. Od té doby se jí však nedařilo prakticky nic. Nejprve odešla do EA, kde založila Motive Studios (aktuálně pracují na remaku hororu Dead Space), tým však opustila už v roce 2018 a přesunula se do Googlu. Tam působila jako šéfka divize Stadia Games and Entertainment, ale jak už asi víte, ta na začátku minulého roku zanikla. Nedlouho poté tak Raymond oznámila další a na nějakou dobu snad poslední přesun. Založila Haven Studios, kde ve spolupráci se Sony vzniká nová IP. A právě tady se konečně dostáváme k nové zprávě, která vyplula na povrch před pár dny.
V sobotu se totiž na francouzské stránce Ledevoir objevil rozhovor právě s Jade Raymond, která odhalila hned několik zajímavých novinek o nadcházejícím projektu. Článek objevil uživatel Redditu s přezdívkou Bartman013, důležité informace pak na Twitteru již tradičně vypsal Nibel.
Asi nejdůležitější je zpráva, že titul míří kromě PlayStationu 5 také na PC. Partnerství se Sony však zřejmě bude poměrně silné, protože se z rohovoru dozvídáme, že se chce tým zaměřit na to, jak vytěžit z konzole PS5 co nejvíc, a to až do té míry, že bude spolupracovat s hlavním architektem Markem Cernym. Článek navíc zmiňuje, že má hra nabídnout „vyvíjející se online prostředí“, což by naznačovalo, že půjde o jeden z live service titulů, které má Sony v plánu. Zřejmě se však jedná o velmi ambiciózní projekt, od založení studia už se totiž počet zaměstnanců ztrojnásobil.
Doufejme, že další podrobnosti se dozvíme už brzy, zatím to ale vypadá, že vydání první hry od Haven Studios je ještě hodně daleko.
New interview with Jade Raymond on Haven Studio and their first project
– coming to PS5 and PC
– company has tripled in size
– first game: persistent and scalable/evolving online environment
– team wants to push the PS5 console & will collab with Cernyhttps://t.co/he83zhqll8 pic.twitter.com/DjXLH5oilf— Nibel (@Nibellion) February 7, 2022
Live service = odpad. Peněženka si odpočine.
Tuhle paní si přehazujou jak horkej brambor. Asi tušíme proč.
Live service = napůl dodělaná hra s tunou mikrotransakcí za každý další ždibíček obsahu.
Děkujeme, nechceme.
Nevim, jak ostatní, ale už mě silně začíná iritovat, jak se trha přesouvá k tomuhle typu „her“.
Těžko vzpomenout na nějakej hutnej kvalitní single player titul, kterej člověk neprojde za jedno odpoledne…
Naposled mě napadá Witcher 3 a to už je sakra dlouho..
Last of Us 2, Ratchet and Clank Rift Apart, Uncharted, Far Cry 6, AC: Valhalla, Days Gone, Spiderman,…
Stačí tak málo. Nepodporovat svojí koupí nehutné, nekvalitní a na on-line základech vystavěné herní tituly. Bavím se všeobecně 🙂
Dokud budou tenhle trend mikrotransakcí a napůl dokončených videoher koncoví zákazníci akceptovat a podporovat, bude takových titulů přibývat, jelikož si bude chtít spousta lidí v herním průmyslu urvat z tohohle koláče svůj kousek. Ve světě, který stále stojí na peněžním systému a peníze s majetkem jsou až na prvním místě, to jiné nikdy nebude. Bohužel…
Takže pokud bych chtěl mít směřování herního průmyslu někomu „za zlé“, tak by to nebyli tvůrci her, ale ty desítky milionů lidí, kteří si takové „mikro věci“ kupují. Bez jejich přispění by se tyhle změny v herním světě neděly 😉
Ale osobně je mi to naprosto jedno, jelikož co si chci pořídit a u čeho se chci bavit, tomu se věnuji a čím opovrhuji nebo co podporovat nechci, to jednoduše nepodpořím, i kdyby to byla ta nejvýhodnější nabídka mého života. Není to tak složité, nezajímat se o to, co mě nezajímá…
„Dobrý den. Jsem ze společnosti X a ráda bych Vám nabídla náš oceňovaný produkt Y“. Děkuji, ale nemám zájem. Píp, píp, píp, píp…
Co naplat, některé věci se už holt změnit nedají (třeba směřování lidstva k jeho smutnému a hloupému konci) a tak bych si ještě v klidu užíval relativního klidu. Ideálně bez stresu a zbytečného rozčilování 🙂🍹🍀
Jsem zvědavý, jak plodná bude možná spolupráce herní společnosti Jade Raymondové s oblíbeným koumákem Markem ze Sony, pokud tedy k nějaké dojde…
Takže on-line videohra se stále se vyvíjejícím/ proměňujícím se světem, hmm. Pod takovým popisem si může každý člověk představit téměř cokoliv ho napadne. Já očekávám…
No, asi se spíše nechám překvapit. Určitě se jednoho dne na výsledek její práce rád podívám, ale jelikož hodlám budoucí on-line hraní omezit na minimum, tak zřejmě nebudu „cílovka“ pro podobný videoherní tituly. Ale i přesto jsem zvědavý 🙂
Joooo to bude kvalita, tahle pani je hodne schopna.
„Persistent and scalable/evolving online environment“ — poslední dobou jsou to samé špatné zprávy
Sexistické komentáře od gamerů? To není možné! Gameři jsou ta nejtolerantnější skupina lidí na světě! Všechny -ismy a fóbie jsou jim přece cizí!
Každopádně poslední dobrá hra, na které se tato vývojářka podílela, byl Far Cry 4 před 8 lety. Od té doby to jde s její kariérou z kopce, takže si moc nadějí nedělám. Úspěch bude, když aspoň něco vydají.
Kam přišla za poslední dobu Jade Raymond, studio zavřeli a projekty zrušili. Takže tyhle velkohubé vyjádření nechají spousty lidí chladnými. A jak píše Sherlock dole… Péčko by asi i natočila. Hru udělat evidentně neumí.
No, tá pani má dnes 46 rokov a média dookola používajú jej silno retušované 10-15 ročné fotky (táto konk. je z 2012). Čiže… dnes je to už o niečom inom.
No hele nějaký padesátky jsou kolikrát více sexy než kdy ony samy byly nebo kdy budou kdejaký dvacítky.
Na 46 let je to pořád kočka
Kotaro
A ty evidentně nevíš co píšeš. AC II je zatím stále nejlepší assasin, takže hru udělat umí. Komenty typu péčka jsou pubertální a slaboduchý.
Aha. Takže jeden “úspěch”, a ještě k tomu subjektivní, před 13 lety z ní dělá guru herní tvorby?
Radši hru, která využije plný potenciál PC a nebude to live service. Neví se, co to je za hru, ale už mi je jasné, že moje prachy neuviděj. Ta paní měla raději jít do úplně jiného průmyslu.
Tak mohla by si založit například detektivní kancelář a konkurovat Sherlockovi 🙂
Já bych jí dopřál možnost se projevit. Za prvé je to její věc, její volba a především její život. Možná se jen v minulosti připletla k nepříliš šťastným akcím, které byly už od začátku předurčené k nezdaru a „zlatý důl“ by z nich nevytvořil nikdo. Asi ani svatý Dyndy, by takové projekty nevytáhl z bryndy…
Třeba to nyní vyjde a třeba taky ne. Ať tak nebo tak, nic, co by muselo trápit kohokoliv z nás, bezejmenných lidí na internetu 😉