Dosud nejnovější díl Assassin’s Creed s podtitulem Valhalla je na trhu už od podzimu 2020. Ubisoft ho do dnešní doby podporuje a stále přidává další obsah, včetně placených DLC. Jde o poměrně bezprecedentní krok, ale vývojáři k tomu mají důvod. Další velká hra z této série totiž jen tak nevyjde. Nové Assassin’s Creed s označením Infinity je dosud nejambicióznější projekt v rámci celé série a na jeho vydání si zřejmě ještě nějakou dobu počkáme. A co nás tedy čeká do té doby? Bude snad Ubisoft podporovat Valhallu klidně dalších několik let? Odpověď na tuto otázku dnes přinesl novinář Jason Schreier v článku pro magazín Bloomberg.
Podle jeho zdrojů má Ubisoft ve vývoji projekt s kódovým označením Rift a původně šlo o rozšíření pro Valhallu. To se ale loni změnilo, když se z něj francouzská společnost rozhodla udělat samostatnou hru, ačkoli výrazně menší než ostatní hlavní díly. Údajně máme hrát za postavu jménem Basim, kterou můžete znát právě z Valhally, ale hratelnost se bude poměrně výrazně lišit. Titul totiž nemá nabídnout žádný masivní open-world, a bude tedy spíš lineárnější, přičemž se má hodně zaměřit na stealth. Ubisoft se tak v podstatě vrací k samotným kořenům celé série, od kterých se v poslední době trochu vzdálil. Vůbec nejlepší zpráva pak je, že hra by podle Schreiera mohla vyjít ještě na konci letošního roku, přestože nevylučuje ani odklad na rok 2023.
Krátce po článku od Bloombergu přispěchal s dalšími informacemi magazín Eurogamer, jehož redaktoři tvrdí, že o projektu také slyšeli, a doplňují, že by se hra měla odehrávat v Bagdádu, dnešním hlavním městě Iráku.
Fanoušci starších dílů Assassin’s Creed se každopádně mají na co těšit. Co na projekt Rift říkáte vy?
NEW: Ubisoft turned an Assassin's Creed Valhalla expansion into a standalone game that will be out before AC Infinity, sources say. Focused on stealth, code-named Rift, stars Basim. Ubisoft's lineup has struggled due to scandal, attrition, and big delays https://t.co/qFTRsrRWy6
— Jason Schreier (@jasonschreier) February 9, 2022
Tak ono nejde zase tolik o to, jak je mapa/svět rozsáhlý, ale o to, že furt mise jak hlavní, tak vedlejší jsou furt na stejný způsob.
Valhalla mě nebavila. Origins byl poslední dobrej, kterej mě fakt chytnul. Egypt byl hodně pěkný a soubojový systém taky. Unity ta Paříž a děj mě z těch nejnovějších dílů bavil asi nejvíce.
Ale příběhová část za Ezia je prostě top.
Ale je to stejné jako s Call of Duty. Než by jste dohráli kompletně jeden díl Assassina, tak výjde do 6 měsíců další a můžete 3 díly dělat absolutně to samí dokolečka.
Už jsem chtěl psát „to zní zajímavě, že by konečně víc stealth a lineárnější AC?“, ale pak jsem si vzpomněl na celý Ubisoft a okamžitě mně přešla chuť.
Je smutný, že značka která byla založená na stealth akci bez rpg prvků (a to miluju RPG, ale sem to prostě nesedí) dospěla tak daleko, že se musí zdůrazňovat, že bude díl AC „zaměřený na stealth“…
Co fakt ubi umi, tak budovani svetu.. jen to chce cely zkondenzovat, osekat
Po Odyssey jsem uz Valhalu ani nehral, prisla mi v podstate stejna a nechtel jsem se znovu trapit nudou. Kratsi dil s puvodnimi koreny mi zni k vyzkouseni.
Já už nemám na Valhallu sílu, tam je toho tak strašně moc, že nevím co dělat dřív, tak to radši ani nehraju
Přesně, myslel jsem že dojedu platinu, ale vyčistit všechny regiony od colectibles a vedlejších úkolů? Tvl.. mám tam 180 h a jsem tak v půlce, to mi ještě chybí celá Frankia a půlka Anglie (Norsko, Irsko, Vinland a půlka Anglie hotová) a to říkali také, že to je menší než Odyssey… Ani základ bez Session Passu mi nepřijde menší.. 😁
Jsem pro kratší a lineární hry s kvalitním příběhem, které si klidně zahraju i víckrát v rozsahu pár let. Ty dlouhé hry prostě nestíhám pořádně dohrávat. Valhallu jsem třeba dodnes nedohrál a to mě ta hra baví, jenom na ni prostě nemám čas. Zato třeba PS5 verzi Lost Legacy jsem dohrál za asi 4 dny. Resp. jako důležitou část hry, která ovlivňuje její koupi mnou, je kooperace.
Lineárnější možná protože udělaj menší svět tak tam nebude moc co jinýho dělat. Já spíš doufám že opravdu pracujou na AC ve stylu novýho hitmana, kde se bude hrát hlavně na stealth a budou postupně přidávat příběhy jednotlivců. Jak to vypadá tak stejně už tam není nikdo kdo dokáže napsat tak super postavy jako v ac 2, tak ať je to aspoň gameplayově zajímavý.
To by bylo jedině dobře. Vyprdnout se na open world, generické side questy, grind surovin, levely nepřátel a více investovat do postav, příběhu a gameplaye. Doufám že to neodfláknou (nebo to nedají malému týmu), aby mohli říct „Udělali jsme co hráči chtěli a nechytlo se to, takže jdeme na live service“.
Ja sa čudujem že Ubisoft chce stále spraviť tú live-service hru..Dúfam že to bude prepadák aby sa spamätali a spravili normálnu AC hru
To zni velice zajimave! Rovnez sem si pri procitani radku vzpomnel na SC.
Basima beru, je to zajímavá postava a hlavně je Skrytý / asasín; pokud to bude přízemní lineární AC s řádem a minimem Isu (ale protože Basim má oplétačky s Isu…), tak za mě dobrý. Nebo udělejte sequel s Bayekem a Ayou a lidi budou Ubisoftu rvát ruce.
Remake AC Brotherhood s pořádným Římem a zaplatím bžilion. Nechci dovednosti, nechci truhlu na každým rohu, nechci RC ptáka, nechci přehrše craftování a lov zvířat. Nechci hrát za polobohy, bohy a reinkarnace bohů, proboha.
I když se poslední tři hry prodávaly nejlépe, tak když pročítávám komentáře pod příspěvky na AC na Twitteru, tak lidi už z té spatlaniny God of War a Zaklínače nejsou nadšení (přestože nejde o reprezentativní vzorek lidí, trochu mě to těší). To březnové DLC mě naprosto nechává chladným, ze sci-fi se stalo v podstatě fantasy a na to jim s#&§.
I když se Valhalla snaží propojit příběhově předchozí dva díly s těmi zbylými a docela se to i daří, tak zbytek hry mě absolutně nebral. Jsou jiné hry, které dělají lepší práci být RPG. Mohl bych napsat klidně celou diplomovou práci, jak mě AC děsně zklamává každým rokem víc a víc…
Já to mám takový zvláštní.
O AC1 až k AC: Revelations je to topovka, tam to není třeba rozvádět.
AC3: mě docela zklamalo, nebo ne zklamalo, ale nějak mě nebavilo tolik.
Možná i kvůli tomu že jsem tehdy neměl ani PC ani PSko, takže jsem četl knihu dřív než hrál hru a vlastně když nad tím přemejšlim, tak možná tady je ten důvod. Nedokázal sem si najít „vztah“ ke Connorovi…
AC4: Tady pokud by to nebyl Karibik, super postava (opět i díky knize), piráti, tak bych strašně nadával co to má být, ale tak nějak ty pozitiva to zamázli. Vlastně až sem mě hodně táhlo k AC jak doba ve které se hry odehrávají, tak i lokace.
AC: Unity mě poprvé minulo dobou a lokací. Celkově i gameplay, špatný stav hry při vydání způsobil to, že je tenhle díl společně s ještě jedním dílem který jsem nedohrál a vlastně ani nevím v podstatě příběh a jak to dopadlo.
AC: Syndicate mě zase přitáhlo dobou a zasazením, ale taky… No prostě Evie Příběh se mi docela líbil a zase tam bylo trošku víc cítit řád Assassinů a Templářů, alespoň pro mě.
AC: Origins a AC: Odyssey opět zasazení a lokace, v Origins Aya a vlastně i v Odyssey Kassandra. V obou případech mě ale bavil ten obrovský svět kde sem se mohl i jen tak toulat a nehnat se nutně jen za příběhem.
AC: Valhalla mě totálně minula ať už příběhem, tak hratelností co jsem viděl, tak zasazením. Jestli jsem odehrál tak dvě hodiny, tak je to možná hodně.
AC Rogue a Chronicles serii jsem nehrál.
Z toho všeho mi tak nějak vychází že bych chtěl AC s příběhem, základní hratelností jako v AC1-AC: Revelations, ale aby to bylo v podobně rozsáhlém světě jako Origins a Odyssey abych mohl hrát, ale ne nutně řešit dějovou linku.
Vlastně ideál by byla hra za Ayu v Římě po událostech Origins. O tom jsme se spolu kdysi bavili pokud si pamatuju dobře.
Aya mela byt v AC Origins o dost víc jako hratelná postava. Bayek mel umřít asi v pulce hry nebo tak. Vedení to ale zatrhlo. Na jednu stranu jsem rad, protoze Bayek patří mezi nejlepší protagonisty.
Poslední AC, které se mi fakt líbilo po příběhové stránce, bylo Unity, ale zkazili to současností…
Ja bych bral Řím, miluju Řím, ale za mě má větší krásu jako „ruiny“, proto patří Brotherhood k nejoblíbenějším dílům
Hlavně ať to není God of War a Zaklínač v jednom. Jestli něco kopírovat, tak příběh, svět a propracovanost RDR2
Návrat ke kořenům? Yes please! Ale nemějme vysoká očekávání a kašlem na předobjednávky!! 😂
Prave ze musis udelat preorder, z toho se v tabulkach potvrzuje zda to bude prodejni uspech, nebo propadak.
Žeby bol AC konečne tým čím má byť a bol by to návrat ku gameplayu AC s Eziom? Výborne teším sa
Neblázni. Peníze až na prvním místě. Je potřeba tu značku ještě víc podojit. Vždy se najdou nějaký ovce co to koupí
Netěš se, hlavně to ne.
Ubisoft nikdy nebude tím, čím kdysi byl.
A hlavně žádnej preorder, to je největší zlo. Vím vím, každý ať si utrácí za cokoliv, mně to má být správně ukradený, ale oni na preordery spoléhají, protože hráči rádi dávají peníze předem korporátům za srajdy.
Jakože Splinter Cell?