Pakliže se řadíte mezi fanoušky strategií, potažmo série Total War, určitě vám neunikla naše recenze na zakončení fantasy trilogie od studia Creative Assembly, ve které jsme hře udělili vysoké hodnocení 9/10.
Jako obvykle vám však přinášíme též souhrn recenzí ze zahraničí, na který se můžete podívat níže.
NME
Warhammer III je nezbytností pro všechny fanoušky tohoto žánru a zároveň se dost možná jedná o vůbec nejlepší díl série Total War. Větší, lepší a krvavější než jeho předchůdci, tento závěr série zkrátka přináší vše, co fanoušci požadovali – a ještě něco navíc.
100 %
PC Invasion
Ačkoli má hra Total War: Warhammer III některé výrazné nedostatky, zejména poněkud chaotičtější průběh kampaně, stále dokáže zaujmout. Zejména díky několika frakcím a lordům, z nichž si můžete vybírat, spolu s množstvím vylepšení stávajících mechanik, jsme si jisti, že se určitě budete zatraceně dobře bavit.
95 %
SpazioGames
Creative Assembly a Games Workshop se vyvarovali chyb i do třetice a Total War: Warhammer III je tak perfektním zakončením trilogie a zároveň jasným krokem vpřed pro celou značku.
90 %
TheSixthAxis
Pokud je Total War: WARHAMMER III začátkem konce fantasy série od Creative Assembly, pak se jedná o skvělé zakončení. Hra se posouvá kupředu hned v několika ohledech. Vylepšením prošlo fungování kampaně, gradace hratelnosti před samotnými bitvami a následně průběh a fungování oněch bitev. Kromě toho ale došlo na mnohá drobná vylepšení pro franšízu Total War jako takovou.
90 %
PC Gamer
Skvělý závěrečný akt s dosud nejnápaditějšími a nejzvláštnějšími frakcemi série.
90 %
IGN
Režim pro jednoho hráče hry Total War: Warhammer III nám představuje napínavou, náročnou a mnohovrstevnatou kampaň, kterou pohání poutavý příběh a nezapomenutelní protivníci. Chaos Realms tyto postavy chytře spojuje dohromady, takže i ti ze vzdálených koutů světa budou moci vzájemně prověřit své síly. A přestože velikost seznamu frakcí v současné době působí trochu jako zklamání, všechny nově představené frakce jsou vynalézavé a bitvy s nimi prostě zábavné. Skutečná zkouška Warhammeru 3 teprve přijde, až si budeme moci zahrát se všemi frakcemi ze všech tří her na obrovské kombinované mapě. Ale i kdyby to byl hlavní důvod, proč vás hra zajímá, můžeme vás ujistit, že už teď tu na vás čeká spoustu zábavy.
90 %
Windows Central
Nové mechaniky, frakce a herní možnosti dělají ze hry Total War: Warhammer III strategickou hru, kterou si musíte zahrát. S absencí krve při vydání jsme sice počítali, ale přesto se jedná o zklamání.
90 %
God is a Geek
Total War: Warhammer III nabízí neuvěřitelnou hloubku, která je synonymem série, a zároveň přidává nové rozsáhlé funkce pro více hráčů a skvělé mechanismy pro jednotlivé frakce.
85 %
GamesHub
Díky zábavnému výběru frakcí, zajímavému novému hernímu režimu a skvělému začátku je Total War: Warhammer III velkolepou strategií, která rozhodně stojí za zahrání.
80 %
VG247
Warhammer III je upřímně řečeno neuvěřitelný počin. Nějakým způsobem se mu podařilo přinést několik jedinečných a uspokojivých kampaní, aniž by tím utrpěla jejich kvalita a hloubka. Kampaně a boje jsou odborně vyvážené – náročné, ale spravedlivé – s dostatečnou rozmanitostí, aby se vyplatilo hrát za více než jednu frakci. Větší rozmanitost by byla vítána jak v charakteristikách frakcí, tak v designu map, ale Warhammer III je stále jednou z nejuspokojivějších strategických her posledních let.
80 %
Cultured Vultures
Ačkoli narazíte na některá omezení spojená se stárnoucím herním enginem, Total War: Warhammer III je stále solidním zakončením fantasy trilogie od Creative Assembly.
75 %
Total War: WARHAMMER III vychází 17. února na PC. Hru si můžete předobjednat v obchodě Xzone.
Od prvního dne bude titul k dostupný též skrze službu PC Game Pass.
Dovolím si krátký a jistě nepřesný souhrn z následující 52 minutové recenze, ovšem ve vlastní interpretaci:
https://www.youtube.com/watch?v=dZarhuRToy8
Nejprve technická poznámka: WIII shodně jak WI a WII je postaven na Warscape engine 3. Lze tedy předpokládat (a hra se tak aktuálně chová), že ji zprovozníte ve stejné kvalitě, nebo kompromisu, prostřednictvím HW na kterém hrajte, nebo jste hráli WI a WII.
Pro nejideálnější gameplay doporučuji maximální nastavení velikosti praporů, kdy v případě nutnosti vypněte prostorovou okluzi na obrazovce (SSAO), nebo snižte kvalitu stínu, nebo vypněte permanentní ostatky na bojišti.
Největší změny oproti WI a WII.
1) Mapy bojiště, které jsou mnohem více horizontálně členitější než kdykoliv předtím a více „šité“ na míru tohoto fantazy světa s pozitivním dopadem na gameplay bitev. Speciálně předělané menší města je radost hrát, z obou stran konfliktu, kdy odpadá opakující taktika dobývání měst WI a WII. Paradoxně je nyní mnohem obtížnější bránit hlavní města s prstencem hradeb. Je to dáno charakterem infrastruktury a nutností bránit dva klíčové body. Efektivita hradeb je opět diskutabilní, kdy jejich bránění se stává spíš pastí. Zde doporučuju podobně jak ve WI a WII umístit na hradbu nejpostradatelnější prapory a ty roztáhnout do linie o jedné řadě pro aktivaci co nejvíce obraných věží. Ostatní střelecké prapory stáhnou do centra a maximalizovat palebnou sílu na co nejmenší přístupovou cestu.
2) Dále je omezen maximální limit magických proudů na 100. To na jednu stranu prospívá balanci bitev, ale ubírá na možnosti, kdy díky magii, při troše umu, zlikvidujete polovinu nepřátelských sil.
3) Mapa světa, která svoji perspektivou (!) nerecykluje starý svět a klišé fantasy map obecně. Na mapu tak defacto nahlížíme ze severního pólu, kdy kolem toho pomyslného čepu se otáčí. Říše lidí tvoří jihozápadní okraj, Velká Kataj severovýchodní okraj mapy, Kislev je jejím centrem a frakce bohů Chaosu v pásmu kolem zpočátku nedostupného pólu. Zde jedna z první výtek. Dle mého by bylo větším smyslem mapu pojmout nikoli jako 2D náčrtek, ale umístit ji na potřebný výsek glóbusu.
4) Po vzoru 3K, k lepšímu, předělaná diplomacie.
5) Použitelnost řadové pěchoty i ve velmi těžké obtížnosti bitev. Pozor oproti těžké a velmi těžké obtížnosti je stále výrazný rozdíl ve skryté statistice – v mase praporu, která je jedna z klíčových (!) Ta určuje v jaké míře se dokáže prapor vymanit (zásadní vlastnost u jízdy) ze sevření nepřátelského praporu.
6) Příchod posil na bitevní pláň, kdy si konečně poprvé v historii série můžete určit směr příchodu (ovšem za odpovídající časovou penalizaci).
7) Výměna teritorií.
8) Za Kislev strategicky významné město Praag (ošem stejně jak v Mortal Empires je zde i Brno – Skavenské Hell Pit…).
Vyjma výše uvedených kladných bodů, dále platí:
Nejlepší prolog v historii CA, vynikající hudba (Kislev), Ještě větší bizzare a BDSM než u temných elfů (Slaanesh).
Zápory:
Samotná mechanika kampaně, která Vás v závěru spíše trestá a nezvládnutý balanc skrytých území šílených bohů. A byť bude časem dodáno, absence krvavých roztomilostí, které speciálně v nejveselejších okamžicích bitevních bouří, velmi schází.