Jak nám prozradila nedávná roadmapa, tak dnešním dnem do Assassin’s Creed Valhalla dorazila nová větší aktualizace, tentokrát s označením 1.5.0.
U ní opět platí, že velikost se liší platformu od platformy, takže pro přehled uvádíme tabulku:
- Xbox Series X|S – zhruba 12.27 GB
- Xbox One – zhruba 9.84 GB
- PlayStation 5 – zhruba 3.60 GB
- PlayStation 4 – zhruba 7.94 GB
- PC – zhruba 15.09 GB
Assassin's Creed Valhalla Title Update 1.5.0 launches tomorrow: February 22. Here is a breakdown of what you can expect:
⚔️ Difficulty Tuning and Stealth Updates
🛠️ ""A Brewing Storm"" fix
✔️ Game improvements
📁 9-16 GB; depending on platformRagnarök is coming… pic.twitter.com/RfacRYrgy3
— Assassin's Creed (@assassinscreed) February 21, 2022
A co tedy přináší? No především připravuje hru na chystanou expanzi Dawn of Ragnarök, která přinese mnoho hodin zábavy v kůži mocného Ódina, kdy navíc lze získat 4 nové schopnosti a 6 dalších dovedností, a k tomu i několik zbraní a zbrojí (vše půjde využít i v základní hře).
Pokud se vám ale kvůli tomu nechce pokračovat v hlavní kampani, můžete se do rozšíření pustit rovnou, kdy začnete s postavou s Power Levelem 340 a vybranou výbavou.
Kromě těchto příprav ale také došlo na různé novinky, kdy třeba přibyla nová obtížnost pro souboje a stealth nazvaná „Saga“. Jedná se zatím o nejlehčí obtížnost, díky které si půjde užít příběh bez větších překážek.
PC varianta společně s tím dostala podporu dalších ovladačů (Nintendo Switch Pro a gamepad pro službu Google Stadia), přičemž došlo na opravu mnoha bugů a problémů, na jejichž kompletní seznam se můžete podívat zde.
Základní hru i rozšíření Dawn of Ragnarök si lze pořídit v obchodě Xzone, stejně jako doprovodný merch.
Oboje je dostupné pro PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S.
A jak to celé souvisí s asasíny? A s přístrojem na cestování časem za pomocí DNA?
Mohli ste rovno aj zmieniť, že bude od štvrtka na víkend zadarmo na vyskúšanie.
Zmiňovali jsme to v té novince o nové roadmapě (tady).
Proč má Xbox Series X|S 12,3 GB? Kde je těch 10 potažmo 7 GB rozdílu mezi PS 5 a PS4?
Důvodů může být několik. Nejčastěji je to komprese archivů která je na každé platformě jiná (třeba Ghost of Tsushima potřebuješ pro verzi 2.15 stáhnout zhruba 40 giga pro reálně jen 200mb patch protože je to všechno v komprimovaných souborech). Další možnost je že už je část souborů stažená v předešlých updatech.
Takže pak stahuješ celou hru znova.
No prakticky jo. Architekti konzolí by měli umožnit lidem volbu jestli stáhnout jen updatované soubory které jsou často jen velmi malé ale jejich zabalení do větších archivů bude trvat delší dobu a může být rizikové že se pokazí a když třeba vypadne proud tak to logicky archiv poškodí – nebo jestli chtějí stahovat celé zabalené archivy s tím že mají rychlé připojení nebo jim je to jedno a počkají si. Třeba na PS4 to jde ale musí být jailbreaknutá a hru musíš mít na placce protože PSN hry mají trochu jiné patche.
Na PS4 jsou všechna data ve formě PKG souborů. Patch je vždy PKG s delta kompresí oproti referenčnímu PKG. Vydavatel má možnost kdykoliv vydat nový referenční PKG. Pokud se při aktualizaci tahá větší objem dat (velký PKG) je to bohužel tím, že se tak rozhodl vydavatel. Většinou to bývá proto, že úprav je v datech tak moc, že delta komprese už je v důsledku neefektivní.