Podle magazínu Gamesindustry.biz se Elden Ring svými digitálními a fyzickými prodeji v Anglii stal za první týden největším titulem od Red Dead Redemption 2, pokud nepočítáme tradiční každoroční trháky Call of Duty a FIFA. To kromě jiného znamená, že se hry prodalo zhruba 2,5x více, než hry Horizon Forbidden West během jejího prvního týdne (zároveň tím byla HFW odsunuta na druhou příčku prodejního žebříčku za uplynulý týden, s propadem prodejů o 80%). Podobná prodejní čísla jsme naposledy mohli vidět v říjnu 2018 (kdy vyšla již zmíněná hra Red Dead Redemption 2). Zároveň se jedná o lepší prodeje prvního týdne, než na jaké dosáhly nedávné trháky Cyberpunk 2077 nebo Assassin´s Creed Valhalla.
Podle GSD spadaly digitální i fyzické prodeje hry za první týden pod následující platformy:
- PlayStation 5 (32%)
- PC (30%)
- Xbox (29%)
- PlayStation 4 (9%)
Zajímavé jsou i poměry digitálních prodejů vůči fyzickým: celkově se hry prodalo 68% v digitální podobě, což zajistily především Xbox a PC platformy: na Xboxu se jednalo o 86% prodejů, zatímco na PC o 73%. U obou generací PlayStation konzolí se zhruba polovina zákazníků rozhodla pro fyzickou verzi hry.
PC verze hry bohužel trpí technickými problémy, které se projevují u různých uživatelů různě (někdo hraje skoro bez komplikací a někdo prakticky není schopný hrát). Je bohužel smutnou pravdou, že japonské hry nezřídka nefungují na PC platformě nejlépe. Také na konzolích se hra nevyhnula určitým problémům, ale ve většině případů se jedná jen o občasné propady plynulosti (nicméně podobně jako u starších FromSoftware her i zde platí, že je potřeba hru před vypnutím konzole ručně ukončit do hlavního menu, jinak hrozí ztráta uložených dat). Jak ale ukazují ohlasy recenzentů, rekordní prodeje hry i její neustálé „trendování“ na sociálních sítích (především Twitter), máme co do činění s jednou z nejvýraznějších her posledních let, která velmi pravděpodobně přepíše pravidla her s otevřenými světy.
Už teď je mi trochu líto Starfieldu, u nějž bude design openworldu zákonitě srovnáván s Elden Ringem. Asi by bylo lepší nechat jeho vydání až na příští rok.
Napadá mě 10 lepších starších her v otevřeným světě co něměly ani setinovej hype. Mám pocit že takovej Shadow of Mordor z roku tuším 2015 vypadá líp a je desetkrát míň náročnej
Taky jsem ho oproti Elden Ringu asi po 2 hodinách odinstaloval. Každýmu prostě sedne něco jinýho…
Určitě každému sedí něco jiného. Proto jsem E.R. ani nekoupil a jen kroutím hlavou nad youtube Ale s tou grafikou a náročností začínají být někteří vývojáři fakt trapní
COD je/byl každoroční trhák, to jako fakt?
Už sem si začínal myslet, že už jsem příliš starý na to aby mě nějaká hra pohltila tak, ze u toho dokážu prosedet doslova celý den. Elden ringu se to povedlo. 60 hodin level 68 a 1 přítelkyně na prášky. 😂 Dlouho se mi nestalo, že bych vypnul hru a hned se těšil na to, až ji zase zapnu.
Po 80 hodinách musím říct, že jsem nic lepšího nehrál, a to hraju něco přes 20 let. Ty scenerie a architekturu jsem ještě v jiný hře neviděl. Trochu nechápu komenty o ps3 grafice. Za mne hra roku, možná i dekády. Pic
Zatím mám odehráno asi 30 hodin a musím říct že se mi to fakt líbí. Už dlouho se mi nestalo že bych se na hru těšil cestou z práce, přemýšlel jak dál postupovat, co vylepšit atd. atd. Tak trochu to ve mě zažehlo tu jiskřičku z dětství, což se mi už tedka stává opravdu málo. Hraju na PC a ano po technické stránce to určitě není ideální (hlavně propady snímků). Grafika už pro někoho může být zastaralá, ale pro mě je spíš důležité samotné prostředí a to je bez okolku nádherné. Celkové pojetí světa, architektura, design monster, výhledy atd. tohle prostě From Software umí jako nikdo jiný. Hra to není dokonalá. 10/10 si už jenom kvůli té technické stránce nezaslouží. Baví mě ale jako žádná jiná hra za poslední cca 3 roky a to už pro mě něco znamená…
Mám dotaz pro ty kteří pořídili na ps4 jak hra běží Nelaguje?
Hra dekády je dle mého Last of Us 2
Ale kdo se ptal?
Prosimtě proč? Ta hra je sice pěkná a věřím, že může být zábavná pro někoho, ale co je na ní krom te grafiky a cutscen? U Elden Ringu mě těší, že má takový úspěch a stále je furt dobrou, inovativní hrou, ve které jde o gameplay a ne o to, jak realisticky hra vypadá v cutscenach.
Nikdy jsem Soulsovky nehrál,nemám na to trpělivost. Ale tohle jsem zkusil kvůli tomu open worldu a jsem chycen. Mám nějakých 30 hodin, zabil jsem Margita a Godricka což považuju za jeden ze svých největších herních úspěchů. Jo grafika není nej, ty fps dropy na pc prostě jsou, ale ten průzkum světa bez otazníků kde všude něco je,stylizace světa,variabilita nepřátel,nádhera. A to se v podstatě pořád motám v těch uvodních lokacích,občas někde dostanu přes prsty,tak se seberu jdu se trochu polevelovat,vylepšit zbraň a vrátím se později. Když je nejhůř pomůžou trochu Spiritové. Takže těm co se toho bojí vzkazuju nebojte se Ze začátku se to chce trochu obrnit vůlí a trpělivostí,neházet hned meč do žita ,když vás někdo vyškoli a za chvíli v tom jste až po uši
Nechám po zkouškách
Na tohle rozhodnuti budes v budoucnu vzpominat jako na jedno z tech dobrejch
Mám v tom už pár hodin, jako překvapivě Souls v otevřeném světě funguje lépe, než jsem čekal a vlastně to žánru sluší, co mě ale mrzí že po Sekiru je tohle prostě na můj vkus příliš sázka na jistotu, víceméně je to Dark Souls, animace, zbraně, tempo, to všechno a pokud člověk hrál DS tak do toho prostě skočí jako ryba do vody. Ty mini dungeony jsou sice jako přes kopírák ale zase nijak extra to nevadí, ony jsou stejně jen na pár minut.
Technický stav je ale už na AAA hru hodně zastaralý, textury, stíny, vegetace plácnutá na plochu a na nic nereaguje, stromy, to všechno je jak někde z počátku PS4 a vlastně bych se nebál říct že i na hranici s PS3, ten engin prostě přesluhuje celou minulou generaci. Nebuďme pokrytečtí a když to kritizujeme jinde, tak tady nezavírejme oči, škodí to hlavně samotnému FS, a jestli už u příští hry v tomhle nepřijde nějaká změna tak už nikdy a ta propast bude jen stále větší a větší. O to víc je tristní, když to běží jak to běží, fps jsou jak na horské dráze, obraz laguje, a jiné věcičky.
Hra je to dobrá, koupě nelituji a bavím se, ale ty řeči o hře dekády měnící vše, jsou přehnané a spíš jsou zásluhou reputace FS než hry samotné.
Zatím to vidím na hezkých 8z10, kdy jeden bodík sráží technický stav s neoptimalizací, druhý až přílišná sázka na jistotu.
+1, hezky napsáno.
Každá hra bude někdy technicky zastaralá a zrovna Elden Ring nijak špatně nevypadá. Tohle jsou prostě všechny soulovky dohromady a léta zkušeností, co se za tu dobu vývojáři naučili, tak proč by to měli zásadně měnit, když doslova, troufnu si říct, většina fanoušků přesně tohle chtěla. V mým okolí to hraje docela dost lidí a vyloženě ani jeden si nestěžuje na to, jak to vypadá, protože to zaprvé vypadá úplně v pohodě a zadruhé grafika není to hlavní, kvůli čemu to ty lidi hrajou a milujou. Jedinej problém je technickej stav, ale ten se s největší pravděpodobností zlepší.
Ano, každá hra zestárne ale ono je trošku rozdíl, když si v roce 2022 si koupím novou AAA hru a ta už je zastaralá tak dekádu, nebo když si koupím hru pár let po vydání
Tady ale jde o dokonalou architekturu toho světa, na to jsou FS mistři.
Hraju teď znova i Demon’s Souls na PS3 a ta hra je stále nádherná, hlavně na hradě.
Po 60 hodinách musím říct, že tohle je hra roku a jedna z nejlepších her za poslední dekádu, tečka.
Pro mínusáčky a hejtry, přeju vám pevný nervy, až Elden Ring bude vyhrávat jednu cenu za druhou, protože to je tutovka. Snad budete mít klidný spaní
Elden Ring vyhrával ocenění už před vydáním.
https://www.zing.cz/novinky/96324657/elden-ring-uz-ziskal-8-hernich-cen/
Půl roku před vydáním už měl ocenění za nejlepší RPG, nejlepší akční-adventuru atd., prostě komedie.
Myslel jsem spíš různý ankety hráčů, ne tyhle komediální ceny.
Neskutečná petelice tímhle se otevírá souls žánr všem kdo předchozí tituly nehrál nebo na ně byli příliš těžký. Nádherná hra která se může řadit i mezi umělecká díla. Ta stylizace je úžasná.
Na hru jsem se těšil a velmi si jí užívám.
Co se technických problémů týče, vlastním PC Steam verzi a hra běží mi plynule, ale občas se mi celá sekne a crashne, bez jakýchkoliv předchozích náznaků. Někdy se tak ale nestane za celou dobu hraní.
Naštěstí to není nic zlého – zapnu znova a jedu 3-5 hodin v pohodě dál a save se obnoví na pozici max. 1min zpět.
To mi reknete, ze tolik lidi hraje soulovky? To bude něaký zaplacený hoax
Nehrajou. Ale lidi si často kupují věci, na které se podívají, a pak nechají ležet.
stačí se podívat třeba na steam achievmenty, 20% lidí koupenou hru nikdy nezapne, dalších 30% ji vypne do hodiny a pak už nikdy znovu nezapne, hru dohrává jen slabých 20% všech hráčů…
To se mi teda taky nezdá že by tolik lidí jelo souls..
tak protože lidi v tom hlavně vidí open world a je kolem toho strašný hype…
streameři to taky jedou ve velkým protože smrt = smích
a dost udělalo PC … Dying Light plno lidí nebavilo tak na PC bylo trochu sucho…
jo plejky se bavily u Horizon ale PC na tohle čekalo … jedině mě překvapuje 30% na XBOX
LIDI PROSTĚ CHTĚJÍ CHALLANGE ! na youtube třeba běžely streamy „LIVESTREAM UNTIL I BEAT ELDEN RING“ kde borec streamoval asi 5-6 dní nonstop a měl tam 20k lidí ikdyž spal… prostě HYPE kolem této hry daleko víc než u Horizon třeba …
všichni se předhání kdo to dohraje první… u Horizon se nikdo nepředhání……..
tady se chce každej pochlubit jak je daleko protože to je výzva ale po Horizon neštěkl ani pes, nikoho nezajímalo kdo je jak daleko v Horizon… po Horizon se slehla zem ale Elden Ring ještě dlouho uvidíš v různých youtube kompilacích…