Populární akce GTA V vyšla už v roce 2013, tehdy ještě na konzole PlayStation 3 a Xbox 360, ale postupně se dočkala portů na PS4, Xbox One a PC. O více než 8 let později se tento moment opakuje, už za necelé dva týdny totiž vyjde vylepšená verze Grand Theft Auto V a GTA: Online na PS5 a Xbox Series X|S. A dnes vývojáři z Rockstaru konečně oznámili, jak hra na nové generaci konzolí poběží.
V článku na oficiálních stránkách společnost nejprve uvádí obecné změny, které v nových verzích uvidíme. Těšit se můžeme na lepší textury, HDR, rychlejší načítání, 3D audio a na PS5 se dočkáme také využití ovladače DualSense v podobě haptické odezvy a adaptivních triggerů.
Teď už se ale dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. Vývojáři oznámili, že na Xboxu Series X a PlayStationu 5 budou mít hráči na výběr hned tři režimy:
- Fidelity Mode – 30 FPS, nativní 4K, ray tracing
- Performance Mode – 60 FPS, upscale na 4K
- Performance RT Mode – 60 FPS, upscale na 4K, ray tracing
Na slabším Xboxu Series S už byste ray tracing hledali marně a na výběr pouze dva módy:
- Fidelity Mode – 30 FPS, upscale na 4K
- Performance Mode – 60 FPS, Full HD
Pokud už hru vlastníte na konzoli PS4 nebo Xbox One, tak se nemusíte bát, o vaše uložené pozice nepřijdete. Rockstar na konci článku oznámil, že si je budete moct do nové verze přenést. Týká se to jak příběhového režimu, tak i GTA Online. Udělat to můžete už dnes pomocí nahrání savu na Rockstar Games Social Club.
GTA V ve vylepšené verzi vychází 15. března na PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Zatím ale nejsou žádné informace o možném upgradu zdarma, takže to vypadá, že pokud si titul chcete zahrát v lepší grafice, budete si ho muset pořídit znova.
Grand Theft Auto V and GTA Online arrive on PlayStation 5 and Xbox Series X|S on March 15.
Learn how to transfer Story Mode progress now, plus first details on GTA Online profile migration, pre-load timing, and more: https://t.co/wWSBPcdcVD pic.twitter.com/fvmi1i9TcX
— Rockstar Games (@RockstarGames) March 4, 2022
Teď koupeno za cca 263 Kč
Ten RayTracing tam dali jenom aby tam byl, protože 2022. Ale když na to mnozí slyší…
Ale zaráží mě 30 fps, což bych od „next-genu“ nečekal, ještě v kombinaci s takto starou hrou.
Upřímně bych jim přál, aby to nikdo nekupoval. Jako sorry ale po 10 letech pořád ta stejná hra už na 3 generaci konzolí…výsměch všem fanouškům. Kdyby třeba přidali dlc do singleplayeru aspoň. Touhle dobou už měli minimálně dělat na GTA 7! :/
Tak já to třeba včera za těch 262 korun koupil a dá se říct, že poprvé. Sice mám GTA5 na PS4, ale bylo to v bundlu s konzolí bez příplatku a nikdy jsem to v podstatě nějak pořádně nehrál, protože to bylo zahrabané někde ve skříni na bluray.
Konečně si budu moct koupit již po 5té tu samou deset let starou hru jupiiiiii
porad stejne hnusna grafika … halvne ze tupej raytracing ….
A co kompy? Co takhle lepší optimalizaci pro novější generace pc komponentů ? Ta hra běží naprosto otřesně.
„Naprosto otřesně“? Ty si asi nehral vtedy ani dnes GTA IV… S GTX 1080 Ti tam padá náhodne snímkovanie pod 30. GTA V je na pomery R*-ovských PC portov zasnúbená zem.
ty si ovce jelito ..
Už je na čase dát i na konzolích možnost si upravit detaily. Tyhle presety klidně ať existují, ať tam jsou pro lidi co si s tím hrát nechtějí. Ale pro ostatní by bylo super, kdyby hry měly advanced options a přístup k podobným nastavením jako na PC. Proč hráčům nedát možnost si to hodit do 1080p a hrát ve 120 Hz, nebo snížit detaily a hrát ve 4k 120 Hz, když to televize podporují včetně VRR (FreeSyncu). Pro mě za mě ať tam je při prvním vstupu do toho menu okno s jasným varováním, že to může mít nepříznivý dopad na výkon a uživatelé co neví k čemu ty možnosti jsou, ať si raději vyberou z presetů. A konzole by najedou vypadaly mnohem lákavěji.
shaak: Podstatou konzole je zapojit, spustit a nic neřešit. Nastavení preference počtu snímků, nebo rozlišení stačí. Čím méně nastavení, tím lépe a jednodušší optimalizace pro vývojáře. Já chci hrát a ne nastavovat.
Jasně píšu, že bych presety tak jak existují teď bych nechal. Člověka co to řešit nechce by se to doslova nijak nedotklo.
Předem jsem adresoval i ten argument s optimalizací. To varování co jsem navrhoval má jasně informovat o tom, že ne všechny kombinace nastavení budou podávat optimální výkon, ostatně stejně jako na PC. Protože dobrá část z nich je prostě slider, který posune LOD nebo přidá víc harampádí a trávy na zemi. Není to nic, co by podléhalo nějaké další optimalizaci.
30 FPS Výsměch . Hra z roku 2012
Konzolista = chudák. Nativní 4K+60FPS s poladěnými detaily si na své RX 480 ( za 1000,- v roce 2020 ) můžu bez problému zapnout i bez zpoplatněné „nové a vylepšené“ verze. RT mě nezajímá. Nechápu, že na konzolích pořád trvají na 30 nebo 60FPS a nic mezi tím. Stejně tak nemožnost si upravit detaily podle svého
41 444: Ne každý hraje Minecraft.
Definice dementa sám ses chudák a říkáš o RT že je bullshit ale 100% doma slintáš nad rtx videama a nevím proč více než 60fps stejne na to dost lidi nechce kupovat novou tv aby to šlo na 120. zalez do díry budget kompu a nikam už nepiš
Už je to 10 let co to ždímaj. Wow. Stejně jako Bethesda ždímě 10 let Skyrim.
Kdyz to lidi kupujou
Touhle dobou už to musejí kupovat snad jen cheateři aby obešli ban.