Přibližně půl roku po prvním vývojářském streamu remaku Dead Space jsme se dočkali dalšího, jenž se tentokrát zaměřil na sound design, a to do opravdových detailů. Ale ještě než se do nich ponoříme, je třeba si zodpovědět otázku, na kterou se ptala spousta fanoušků této survival hororové série. Na samotném závěru streamu jsme překvapivě dostali odpověď, jež potvrdila včerejší článek Jeffa Grubba. Dead Space Remake skutečně míří na začátek roku 2023, přesné datum vydání ale samozřejmě vývojáři ještě nechtěli sdělit.
Teď už však k samotnému obsahu. Stream byl rozdělen na 4 části, přičemž v té první jsme se podívali na to, jak zvuky v remaku vůbec fungují. Zatímco v původní hře je slyšíme skrz poměrně jednoduchý systém, v předělávce si zvukaři se sound designem opravdu vyhráli. V tom, jak jednotlivé zvuky uslyšíte, hraje roli spoustu faktorů. Například přes kovové stěny lodi Ishimura neuslyšíte nic, ale pokud je v místnosti okno, tlumený zvuk k vám přece jenom doputuje.
A zatímco v originále jste mohli slyšet i skrz zdi, tady vývojáři implementovali systém, díky němuž se k vám zvuk dostane skrz volný prostor, v podstatě oklikou. To může způsobit různé klamy, kdy je zdroj zvuku ve skutečnosti úplně jinde, než to na první dobrou zní, a to je něco, čeho chtějí autoři využít ve vytváření napínavých situací. Nejlépe samozřejmě uděláte, když si vše poslechnete sami ve videu výše a ideálně se sluchátky.
Druhý segment se zaměřil na Plasma Cutter, ikonickou zbraň, respektive původem nástroj pro inženýry. I všechny zvuky spojené s ním doznaly velkých změn a Motive Studios vytvořili systém vrstev, které se navzájem překrývají, čímž tvoří výstup, který uslyší samotný hráč. Kromě Plasma Cutteru jsme si pak mohli poslechnout také Pulse Rifle.
Třetí část byla věnována systému A.L.I.V.E., který tvoří část, jež si se sérii Dead Space spojíme asi nejvíc – Isaacovo dýchání a tlukot srdce. Přestože nádechy a výdechy se staly natolik ikonickými, rozhodně měly v původní hře daleko k dokonalosti, jednotlivé zvuky se totiž často smíchaly dohromady či mezi sebou nepřirozeně přecházely. To všechno je v remaku výrazně přepracováno. Dýchání přechází plynule z klasického to intenzivnějšího podle Isaacovy únavy, a doplnit ho mohou také ostřejší výdechy, pokud má hlavní hrdina nízké zdraví.
To všechno platí také i dialozích. Jak už víme z minula, na rozdíl od originálu bude v remaku Isaac mluvit a hlas mu propůjčí Gunner Wright, stejně jako ve druhém a třetím díle. Poslechnout jsme si ho mohli právě v krátké ukázce, v níž jsme se dozvěděli, že všechny dialogy jsou nahrány ve třech verzích v závilosti na Isaacově stavu: v pořádku, unavený, nebo zraněný.
Nakonec jsme se dočkali dvouminutové videa přímo z hraní, kde jsme viděli v akci všechny výše zmíněné části sound designu. Na atmosférickou ukázku se můžete podívat níže.
A to bylo z druhého streamu o remaku Dead Space všechno. Vývojáři ale už teď oznámili, že na další nebudeme muset čekat dlouho. Uskuteční se v květnu a zaměří se na vizuální stránku hry.
Dead Space Remake míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Jak už jsme zmínili v úvodu článku, vyjít má na začátku roku 2023.
>> STATUS UPDATE INCOMING…
ARRIVAL WINDOW: EARLY 2023…#DeadSpace pic.twitter.com/Et89fS617W
— Dead Space (@deadspace) March 11, 2022
Čau, nevíte někdo zda bude mít cz titulky?
Doufám, že na grafice ještě zapracují. Tohle vypadá přinejlepším jako hra z přelomu generace PS3/PS4.
No žádný zázrak zatím…
Twinkle twinkle little star
Dead Space Impossible No Damage
Nejvtipnější je jak tam v jedné části doslova běhá dokolečka, když jsem DS hrál (minimálně 2x) stál jsem přesně v této lokaci jak jouda v rohu
Líbí se Vám víc DS, nebo DS2? Mne asi nakonec vlastně druhej díl.
původní Dead space jsem prošel 2x , byl jsem v té době celkem dítě tak jsem byl dost zesraný…
ale tohle je raketa !!! ty zvuky tam dělají 50% napětí a oni to posunuli na novej level …
a grafika nádhera ! hlavně ta volumetrická mlha na zemi !! ta tam dělá fakt hodně …
to tak platí celkově že volumetrická mlha vylepší každou hru + jsem fanoušek filmgrain
Bude to totální náčuď
Proč ten plasma cutter kope směrem dolů? 😁
Zatím mě ta hra nechává chladným…
Taky jsem si toho všiml. A netuším proč to tak udělali. Vypadá to divně xD
tohle stejně byla záležitost PC master race … tvoje oblíbená série je Resident Evil pro PS … Dead Space je pro PC master race – takže nic pro tebe…
DS1 jsem dohrál na X360 a PC. DS2 na PC a PS3. DS3 pouze na PS3, ale tu jsem nikdy nedohrál. Pro doplnění znalostí. Ale máš pravdu, nejlépe se mi hrálo na PC.
Jinak RESIDENT EVIL mám celou sérii na PS4, protože tam vyšly všechny hry (fyzická verze) od RE0 až po RE8.
Mám dohráno na hardcore mode. Vše je o zvyku.
vidím, že jsi neprůstřelný dneska …
Sem tam se zadaří
Hra bude ostřejší, lépe nasvícená a s trochu lepším zvukem. Nezdá se mi že by tam byl nějaký větší rozdíl. Ale je pravda že toho zatím moc neukázali. Tak uvidíme. Ale stejně bych byl radši za pokračování s novým příběhem. Remaků už bylo dost.
Musím se podívat na kompu až přijedu.. Na mobilu v ty grafice nevidím žádný markantní rozdíl.
V realu to bude vypadat snad uplne jinak, protoze tohle je fakt jako og dead space + rozmazanej depth of field
Paměť neskutečně šálí. Ono tak všeobecně si člověk vybavuje staré hry mnohem hezčí, než ve skutečnosti byly. Příští rok nejspíš nějaká pořádná srovnávací videa ukážou ten rozdíl.