Včera ve 22:00 proběhl speciální stream State of Play věnovaný očekávanému projektu od Avalanche Software, jímž není nic menšího než Hogwarts Legacy.
Samotná akce trvala něco málo přes 20 minut, kdy jejím vrcholem bylo 14 minut záběrů ze samotného hraní, během nichž jsme dostali pohled na mnoho jednotlivých prvků.
Live the Unwritten and experience the full Gameplay Reveal Trailer: https://t.co/IaKIQKrDdp#HogwartsLegacy @PlayStation #StateofPlay
— Hogwarts Legacy (@HogwartsLegacy) March 18, 2022
Jak už tedy nějakou dobu víme, tak se titul bude odehrávat v 19. století, tedy ještě nějaký čas před dobou Harryho Pottera (a nejspíše ještě před narozením Mloka Scamandera). To následně tvůrcům umožňuje, abychom zažili zcela nový příběh v kůži studenta pátého ročníku jedné ze čtyř kolejí, kterého si sami vytvoříme, přičemž i jeho ve stylu Harry Pottera doprovází jistá dávka popularity, a to kvůli jeho minulosti.
Příběhově se následně bude řešit skřetí povstání vedené Ranrokem, ke kterému se přidal temný čaroděj Victor Rookwood. Nicméně ani naše postava nebude zcela bez spojenců, kdy se na naši stranu přidá třeba profesor Eleazar Fig.
Nyní už ale k hratelnosti. Hra je akčním RPG, v němž budete objevovat (pěšky, na koštěti i hřbetu Hipogryfa) jak Bradavice, které ukrývají hromadu různých tajemství a spletitých chodeb, tak i okolí, kdy navštívíme třeba Prasinky (zde nalezneme mnoho roztodivných postav, ale i obchodníky s různými potřebami), podíváme se do Zapovězeného lesa, a také prozkoumáme, co leží za Černým jezerem.
Při tomto průzkumu pak nevyhnutelně narazíme na různé hádanky, ale i nějaké nepřátele, s nimiž se budeme muset vypořádat. A jak to uděláte, to bude do velké míry na vás. Můžete totiž definovat svůj bojový styl, kdy lze freneticky sesílat různá zaklínadla, která lze různě kombinovat, ale také můžete využít kradmého postupu a za pomoci zaklínadla Petrificus Totalus jednotlivce odklízet potichu. Do toho budete využívat různé lektvary a další doplňky. Cvičení ale samozřejmě dělá mistra, takže vaření lektvarů i samotná kouzla se budete postupně učit a vylepšovat na jednotlivých hodinách. Ostatně stále jste student.
Nicméně ne všechna stvoření, která potkáte, jsou automaticky nepřátelská. Tento kouzelnický svět totiž skrývá mnoho úchvatných tvorů, jenž lze různě hladit a starat se o ně, a to třeba ve vašem magickém viváriu, které naleznete v Komnatě nejvyšší potřeby. Toto vivárium pak dokonce jde různě upravovat, abyste do něj promítli kousek sebe.
Když už jsme ale nakousli Komnatu nejvyšší potřeby, tak ta ve hře bude fungovat jako taková základna, kde můžete vylepšovat svou výbavu, pěstovat rostlinky a vařit lektvary. Zde jsme si však v záběrech mohli povšimnout toho, že se zde objevují různé časovače, které poměrně záhy vytvořily obavy kvůli mikrotransakcím. Jak to ale podle slov komunitního manažera, Chandlera Wooda, vypadá, tak ve hře by tento nešvar dostupný být neměl. Kromě toho se jedná o kompletně singleplayerové RPG bez multiplayerových prvků.
We've seen this question coming up and want to set the record straight.
There are no microtransactions in Hogwarts Legacy.
— Chandler Wood (@FinchStrife) March 17, 2022
Následně se ještě můžete podívat za oponu samotného vývoje, kde vás jednotliví členové týmu seznámí s různými myšlenkovými pochody, které dopomohly tomu, aby zdejší kouzelnický svět přišel k životu.
Titul by posléze skutečně měl stihnout konec tohoto roku.
V tu dobu se dočká PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch.
Jako potrblázen jsem na takovouhle hru čekal dlouho a vypadá to zatím dost slibně. Vypadá to , že to dělá někdo komu na tom světě aspoň trochu záleží a ne jenom jako ždímačku na prachy. Předobjednávku ale dělat nebudu, už jsem se poučil..
Graficky to sice neohromí ale líbí se mi že do toho očividně jde tolik péče a práce vývojářů takže se toho na pozadí často děje tolik že svět vypadá živě a je na co se dívat.
Nádhera. Ani jsem video nedokoukal do konce. Nechám se překvapit. Graficky to vypadá užasně. Chtělo by to cz titulky pro lepší zážitek ale když nebudou nevadi.
Úžasné bych netvrdil, ano modely postav jsou dobré, efekty taky. Ale co třeba zem či tráva, stále to vypadá jak 10 let před opicema. Zem jen hnusný neohrabany texturovx papír a tráva no je rok 2022 čekal bych už víc. Proč už konečně neudělají vymodelovanou hlínu, apod. Umějí všichni akorát dělat beton kov a sutrs Todle mi hlava nebere. Tak třeba za dalších 20 let se dočkám .
Zem a trávu opravdu fakt neřeším. Ani jsem se po ni nekoukal. Spíš mě baví a hodně se líbí vnitřní prostory.
O tom se bavím právě vnitřní prostory modely apod vypadají dobře ale příroda jako zem tráva apod je pořád hrůza. Prostě sem čekal že v dnešní době to bude na jiné úrovni
Jinak na hru se těším todle je jen můj pohled z poslední doby který nijak neovlivní
Zatím to vypadá líp, než jsem čekal a při troše štěstí to nebude fail.
Nejvíce se mi líbí prostředí, které bude radost prozkoumávat (tedy pokud se nebude jednat o bambilion otazníků všude možně stylem FC) nebo možnost stylu hraní.
Samozřejmě člověk musí být na pozoru a brát v potaz to, že se ve videu jedná o fake gameplay s předem připravenými scénami (stejný případ jako u gameplay ze Stalkera 2), takže na nějakou analýzu z videí je ještě brzo. Tohle by měl někdo vysvětlit těm hypujícím uživatelům v komentářích na YT. „Úchvatně“ přeci vypadal i Anthem…
Jestli to ma byt hra, ktera se odehrava ve Spojenem Kralovstvi v dobe 19. stoleti, tak by me zajimalo, jestli tam bude vysvetleno, jaktoze jsou v jedne tride belosi, cernosi a asiate. Ale spise bych si tipnul, ze se tim autori nebudou vubec zabyvat a ze maji utkvelou predstavu, ze to tehdy bylo normalni. Jenze to nebylo normalni ani v prvni polovine 20. stoleti, natoz ve stoleti 19. Ocekavam dalsi demagogickou hru vypravejici pribeh z dnesniho pohledu, kde vse je stejne jako dnes, jen se tam pise letopocet s jednickou a osmickou na zacatku. Demagogicke intence autoru se projevily uz drive v jejich prohlasenich o transgender postavach.
Hra se odehrava ve skole car a kouzel. Takze tam je to naprosto jedno.
Proc je to podle vas jedno?
Svety carodeju a mudlu jsou kanonicky propojene. Jeden ovlivnuje druhy. Studenti dokonce bezne travi prazdniny v realnem svete. Jestlize v jednom existuje nejake usporadani spolecnosti, aby to neovlivnovalo ten druhy, musel by pro to existovat nejaky duvod. Bez specialniho duvodu je naopak logicke, aby v obou svetech bylo podobne usporadani spolecnosti. Pribehy se neodehravaji ve vzduchoprazdnu, kde nic nesouvisi s nicim.
Ono to vlastně jedno je, protože ten svět funguje na jiných principech. Je tam jistě přítomná diskriminace, ale nikoli na základě rasy, ale na základě toho, zda je člověk pureblood, halfblood nebo mudblood (pak samozřejmě problematika gnomů a domácích skřítků, ale to je vedlejší). Funguje totiž na úplně jiných základech. Osobně si představuju, že drtivá většina kouzelníků žije v absolutní izolaci oproti „reálnému“ světu, viz úvahy Mr. Weaslyho o mudlovské technologii. Pak i dává smysl, že věci jako otroctví (lidí) se v kouzelném světě neřeší, naopak si myslim že by to kouzelníci brali jako barbarství mudlů. Otrocké práce dělají přece buďto kouzla nebo domácí skřítci.
EDIT: navíc řešit barvu pleti v Anglii, která od 18. století byla globální velmocí s koloniemi po celém světě, mi příjde poněkud úsměvné. Kde jinde by se měly osoby jiné pleti vyskytovat, než právě v Anglii.
Dekuji za kultivovanou a vecnou odpoved.
Ale myslim, ze jste mozna nepochopil presne, na co jsem narazel. Nejde mi o to, ze v te hre jsou ruzne lidske rasy, ale o to, ze jsou vsechny v jedne tride. Spolecnost te doby byla silne segregovana. V Anglii jeste v 70. letech 20. stoleti byly nektere kluby jen pro belochy. Mate predstavu, jak vypadala viktorianska spolecnost v dobe Charlese Dickense a jeho Olivera Twista? V pripade dvou tak zasadne odlisnych pojeti spolecnosti je nemyslitelne, aby ta odlisna usporadani vznikla „jen tak“, bez nejakeho silneho duvodu. Dovedete si predstavit jak by asi pribeh kouzelnicke skoly v Bradavicich napsal kterykoliv anglicky spisovatel, ktery se narodil v 19. stoleti?
Ja tu hru vidim zcela jasne anachronicky vytvorenou z dnesniho pohledu, ktery neodrazi stav tehdejsi spolecnosti a dobove zasazeni povazuje jen za cislovkou, kterou lze libovolne upravovat. Pravdepodobne by autori vykreslili Bradavice stejne, i kdyby se dej odehraval ve 14. stoleti a pravdepodobne by se nasla spousta lidi, kteri by na tom nevideli nic zvlastniho.
a ty si myslis ze se todle v bradavicich nekdy resilo ?
fakt mas divnou pripominku … resit barvu kuze .. todle nikdy nepochopim …
A vy si myslite, ze tohle se v kouzelnem svete nikdy neresilo?
Ta skola je propojena s viktorianskou Anglii a logicky by mela odrazet spolecnost z toho mista te doby. Napriklad v Ohnivem poharu je zminena existence dalsich kouzelnickych skol, mimo jine, jedna je ruska, kde mluvi silnym ruskym akcentem, protoze tamejsi studenti se logicky rekrutuji take z mistniho prostredi a mistnich podminek.
Mimochodem, ja neresim barvu kuze, ale rozpor mezi usporadanim te doby a toho mista.
A co když tam jsou studenti jiné barvy pleti na výměnném pobytu? 🤔
No jednoduše rasismus fakt v bradavicich nehledej . Ano mudla vs čistokrevný kouzelník ale toto ne. Je to nesmysl.
Hezký večer
Ve světě kde mácháš kusem klacku a čáruješ řešit barvu kůže už je trochu úlet
Mýlíš se. Ve světě, kde můžeš létat na koštěti, létat na koberci, létat autem, létat na testrálech, létat v kočáře, který táhnout létající koně, plout na lodi pod vodou, jezdit neviditelným autobusem, projít skříní a objevit se v jejím dvojčeti, cestovat sítí krbů, cestovat toaletami, nasednout na neviditelný vlak, přeměnit jakýkoliv předmět na přenášedlo a nebo se přemístit prakticky kamkoliv pouhou myšlenkou je otázka etnické diverzity velmi důležitá, protože co kdyby se náhodou jednalo o demagogii.
Podle meho nazoru, „ulet“ je aktivne zavirat oci pred zrejmymi logickymi rozpory, ktere nekdo nechce videt, protoze by mu to zborilo jeho pracne postaveny a s velkym usilim udrzovany a neustale balancovany domecek z karet.
Ne, v kouzelnickém světě se neřeší rasismus v podobě barvy kůže nebo tak, ale je tam v podobě nadřazenosti k mudlům, nekouzelníkům, nelidem atd, což je logický když vlastně odstín kůže je to nejmíň divné ve světě se skříty, trolly, obry, kentaury atd. Už to kdysi řešila Rowlingová, která jednu dobu dost bohatě zásobovala detaily svou stránku a twitter, bohužel i věcmi které by nikdo vědět nechtěl.
Jinak vychází to z knížky pro děti a teenagery, případně rodinných filmů, takže to je asi jako naříkat, jak to, že tam nejsou nevěstky v Prasinkách
I vam dekuji za kultivovanou a vecnou odpoved.
Uznavam, ze ve fantasticke knizce pro deti a dospivajici nebudou pravdepodobne vsechny nuance probrany vycerpavajicim zpusobem a mohou se tam objevit i logicke diry. Avsak tato hra jen vychazi z vyse zmineneho sveta a posouva dej pred kanonicky pribeh. To dava velkou svobodu a take velkou zodpovednost.
Co myslite, jak moc je pravdepodobne, ze se rozdilnost ras vubec nikdy v kouzelnickem svete neresila? To se vsichni kouzelnici uz narodili osviceni a uplne od zacatku, kdy byl polozen prvni uhelny kamen Bradavicke skoly car a kouzel byli vsichni kouzelnici pevne presvedceni o jednote ras? Bez ohledu na to, ze realny svet, se kterym meli stale kontakt, byl naprosto fundamentalne jiny? Bez ohledu na to, ze v te dobe byla vsudypritomna segregace? Jak daleko zpatky v case lze ujit, aby svet zobrazeny v knizkach pani Rowlingove byl stale stejny, nemenny? Mely by treba v pribehu z 19. stoleti byt benzinova letajici auta, jakym priletel Ron? Lidska spolecnost se vyviji dost rychle. Proc by mel kouzelnicky svet zustat beze zmeny po cele 2 stoleti?
To už se musíš dotázat Rowlingové, vzhledem k tomu ale že kouzelníci do začátku 18 století prý nepoužívali záchody ale měli na to magii, tak už radši v tom moc nešťourám a ignoruju jí Protože podle mě má až zbytečnou potřebu dát dětským knížkám a její soft magii nějaký řád a vyprostit se z logický chyb, jako když umí cestovat časem proč nikdo nezabil Voldemorta jako mimino?
Prostě nad tím světem nesmí moc člověk přemýšlet, je to stejné jako hledat logiku v Zeměploše Terryho Pratchetta, prostě je to tak, a není to špatně. Jinak osobně to vnímám že kouzelníci spíš stagnují, takže spíš v době Harryho Pottera jsou jak v době před několika stoletími, vezmi si že spousta z nich nezná ani fotbal a jeho pravidla (to zmíní v knihách), mobily, nepoužívají střelné zbraně, a hromadu dalších, takže ten jejich svět je evidentně v tomhle hodně izolovaný. Přitom jak nemůžou znát fotbal, který existuje cca snad od 16 století. Přesto jak říkám, řešit logiku v soft worldbuildingu asi nemá smysl, je to tak jak to je.
Proč by někdo zabíjel Voldemorta jako mimino? Nikdo nevěděl, co se z něj stane. Pokud myslíš obraceče času, tak ty nefungujou tak, že by ses mohl přesunout o několik desetiletí zpátky. Tvl, četl jsi alespoň jednu z těch knížek? Kdyby jo, tak bys taky věděl, že třeba jeden z Haryho spolužáků, kterej s nim bydlí v kolejní ložnici je fanouškem fotbalovýho týmu. Radši se nevyjadřuj k loru a logice něčeho, když ani netušíš prosimtě
Podle komentáře o obracečích času jsi evidentně nečetl Harryho Pottera a prokleté dítě.
Je to fanoušek fotbalového týmu, protože celý život o kouzelnících nic nevěděl a žil jako mudla až do dne, kdy mu přišel dopis z Bradavic.
Až na to že Cursed Child nenapsala Rowlingová ale Jack Thorne, tjest CC neni canon. To je spíš taková meh fanfiction.
Rowlingowá je spoluautorka příběhu/námětu (podílel se na tom ještě John Tiffany a Jack Thorne) není to žádná fanfikce Možná by občas neuškodilo aspoň věnovat minutu tomu, si nejprve svá tvrzení ověřit, než jimi začneš argumentovat.
Jack Thorne napsal poté výsledný scénář k divadelní hře, který pak i vyšel knižně.
Nejsem žádný velký znalec HP, knížky jsem četl jen dvakrát a to už před dost lety, ale evidentně máš spíš ty velký nedostatky v loru, který se tak snažíš obhajovat. že jsou knížky plné logických děr, nebo že dost často používala Rowlingová magii jako Deus Ex Machinu, je prostě fakt a k Soft Worldbuildingu to většinou patří, protože fantasy v něm psané má hlavně udivovat, překvapovat, což se k dětské knížce o kouzlech a čárách hodí.
Názory na kvalitu se různí, osobně fanoušek té knihy nejsem, ale Rowlingová se na tvorbě podílela a podpořila ji jako canon.
https://twitter.com/jk_rowling/status/615498601809211393
Příběh je šitý na míru divadlu, jsou tam prostě ústupky ve vyprávění atd. a v tom je myslím právě zakopaný pes, ten kdo to viděl, má z toho prostě jiný zážitek než když si člověk přečte scénář.
Sám taky zrovna Prokleté dítě nemusím, vidět ale třeba záznam z toho představení nebo být přímo na něm, měl bych možná jiný názor a zážitek z toho.
Tak zrovna tohle bych neřešil. Třeba (nejen) u nás jsou největší kouzelníci právě ti tmavší. Berou víc než pracující a nehnou ani prstem, odčarují ti kola, autorádio, telefon a ani o tom nevíš, Když nějakého kouzelníka přistihneš tak „o ničem nic neví a jde jen kolem“ navíc policejní hlídce jeho soused dosvědčí že je tou dobou doma na zahradě i když s ním zrovna mluví a když tě napadne a ty se bráníš tak jsi to ty kdo skončí na policejní stanici u výslechu za tvoje rasově motivované napadení chudáka co se ti mírumilovně hrabal v kůlně na tvé zahradě a ty jsi ho rasisticky vyrušil při nakupování tvého zahradního vybavení. Takže bych řekl že je tam spíš anomálie běloch.
Dobře že ve hře jsou. Aspon to bude větší zábava.
Pro fanoušky světa Harryho Pottera asi splněný sen. Já můžu říct, že jsem téhle knižní sérii nikdy nepropadl a když vidím záběry z Hogwarts Legacy, tak můžu být asi rád, protože tohle je na mě moc. Na můj vkus je tam toho všeho už opravdu hodně, možná až moc zbytečně překombinované a při samotném hraní nejspíš ta hromada aktivit bude naprosto tříštit příběh. Ale možná se pletu a všechny ty aktivity pro průchod hrou nebudou nutné. RDR2 bylo taky napěchované aktivitami a nijak mi to zážitek nezkazilo. Možná ta 14-ti minutová ukázka byla jen trochu nevyváženě sestříhaná a jen to tak na mě mylně působí, že bude hráč těmi aktivitami vyloženě zahlcen. Každopádně to nemění nic na tom, že některé dnešní hry bobtnají do nesnesitelných rozměrů. Méně je někdy více.
Tak tohle by chtělo cz titulky na všechny platformy
Hra má zatím velice dobře nakročeno. Vypadá hodně ambiciózně a celkově zábavně. Teď už jenom aby v ní bylo co nejméně bugů. I na tom si už hodně her vylámalo zuby. Každopádně ji držím palce. Zatím to vypadá na solidní porci zábavy. U mě jasná koupě x)
Toho se právě bojím. Ty cukající animace studentů sedících u stolu při záběru na hlavní halu mne celkem vylekaly. Stejně tak odraz křídel na vodní hladině při letu na grifinovi … Tenhle bug jsem viděl naposledy ve WoWku … a to běží na 20 let starém enginu. Vypadá to dost zábavně ale bojím se stavu.
Aby bylo jasno o čem píšu … Vadné animace studentů uvidíte v čase 1:35 a ten odraz na řece v 12:05.
Tak jsem upřímně příjemně překvapen, moc jsem od toho nečekal a spíš jsem si držel střídmé očekávání vzhledem s nezkušenostem studia, který má na kontě snad jen Disney Infinity, ale tohle jsem nečekal. Trochu jsem se po shlédnutí obával mikrotransakcí ale ty už byly vyvráceny, což mám pocit že se WB v tomhle poučilo po debaklu Shadow of War, protože ani Gotham Knight je nemají mít.
Graficky to vypadá pěkně, hlavně modely postav rozhodně neurazí.
Jinak zasazení jak tu zaznělo níže, je dle mě naprosto perfektní, kdy tvůrci mají dost svobody, teď jen doufat že se jim ty ambice povede naplnit, vzhledem k tomu že ale na sebe můžu vzít barvy Zmijozelu tak jsem už teď spokojený, ještě mi doopravdy dejte možnost propadnout temné straně síly a dotáhnout to až do konce a máte mý prachy
Jeste, ze hlavni postava pujde vytvorit. Ten asiat ve videu je sympatickej jak lejno na podrazce.
Vypadá to mnohem lépe než jsem čekal, vizuální orgie. Taky se těším a mám radost že budu moct hrát za zmijozel tak jsem zvědav jak moc velkej madrfakr budu moct bejt (Crucio, Imperio nebo Avada kedavra asi nebudu moct použít hádám :D). Jediný co mně trochu dšsí abych nemusel každý den v té hře chodit na hodiny a učit se to by mohlo ten gameplay trochu brzdit. Předpokládám, že hra to bude využívat jako tutoriály na naučení nových featur co mohu dělat, ale stejně bych byl nerad kdyby toho bylo moc.
Doslova kedavru použije v té ukázce.
Vyjde to i na Switch.
https://www.gematsu.com/2022/03/hogwarts-legacy-adds-switch-version-launches-this-holiday-new-details-gameplay-and-screenshots
Tak přeji vývojářům a především hráčům pevné nervy.
Zvláštní svět. Čekal bych, že když se to odehrává 100 let před Harry Potterem, tak ten svět bude o 100 let starší. Ale on vypadá stejně jako ve filmech.
Chtel si snad rict o 100 let mladsi jak ve filmech
Magic…
Nějaké info o lokalizaci?
Vypadá to velmi dobře, ale bojím se aby ty nepřátelská NPC jen tupě nestála na místě 🤷♂️🤔