Polské studio CD Projekt RED před malou chvílí oznámilo práce na nové hře ze světa Zaklínače, přičemž k jeho vývoji využije velmi rozšířený Unreal Engine 5 od Epic Games, který nahraní dosud užívaný REDengine vlastního vývoje. Jelikož byl fanoušky velice oblíbený příběh Geralta z Rivie s vydáním rozšíření Zaklínač 3: Divoký Hon – O víně a krvi ukončen, započne nový díl zcela novou ságu. PC hráče následně jistě potěší, že hra nebude exkluzivní pro Epic Games Store.
Detaily o dostupných platformách ani o předpokládaném času vydání oznámeny nebyly, dá se však předpokládat, že půjde o titul pouze pro PC a současnou generaci konzolí.
Níže naleznete kompletní překlad oznámení:
S potěšením vám oznamujeme, že v současné době probíhá vývoj dalšího dílu ze série Zaklínač, který odstartuje zcela novou ságu.
Je to vzrušující okamžik, protože přecházíme z REDengine na Unreal Engine 5 a začínáme víceleté strategické partnerství se společností Epic Games. To zahrnuje nejen licencování, ale i technický vývoj Unreal Enginu 5 a případně i potenciálních budoucích verzí Unreal Enginu. Budeme úzce spolupracovat s vývojáři společnosti Epic Games, přičemž hlavním cílem je pomoci přizpůsobit engine pro tituly s otevřeným světem.
V tuto chvíli nejsou k dispozici žádné další podrobnosti týkající se hry – například časový rámec vývoje nebo datum vydání.
REDengine, technologie, která pohání hru Cyberpunk 2077, se stále používá pro vývoj nadcházejícího rozšíření.
https://t.co/XtbfqscMWr pic.twitter.com/eK6ZIbfLRa
— The Witcher (@witchergame) March 21, 2022
CDPR potvrdil novou Školu rysa. Je to na IGN.
Pokud na tom CD projekt nedělá už od vydání posledního dlc Zaklínače 3, tak to dřív než v roce 2030 nebude.. A i tak typuju že dřív než 2025 to nebude, takže zatím úplně v klidu 😀
Uz ted je to jasna 10 v recenzi na zingu.
Už jen název je jasnej 10 z 10 XD a kdyby tam byli řekněme bugs jako 2077 tak se napíše že je to v pořádku a má to každá hra
„Lumen in the land of Nanite“ in Witcher will be legendary. Bude potřeba velké snahy dosáhnout kvalit The Witcher 3. Tak snad dostane lepší péči a více času než slavný Cyberpunk77.
Vyjde to do dvou let – Microsoft se u svých nových studií snaží vydávání uspíšit 😉
😂👍Good one
https://the-witcher-fanon.fandom.com/wiki/School_of_the_Lynx
hlavně ta část s novým kontinentem/monstry je zajímavá…
Mám radost Po tomhle oznámení mám takový pocit, že CP2077 nedostane režim online, ale CDPR nedávno nabrali hodně lidí, pak jich hodně odešlo…
Ale ten medailon není ani vlk, ani kočka… je to kočkovlk! Ne, vlkočka? IDK… Liška a rys snad mají fan made příběhy, v něm Školu vede Lambert (what a prick). Rys by se mi líbil, protože zvíře se vyskytuje i ve střední Evropě.
Ještě bude hodně dlouho, než se k nějaké hře dostaneme… Snad to stihnou v současné generaci konzolí. A rozhodně nechci Johnnyho Mutagena!
Tak za 3 roky výjde teaser a za 7 let možná hra, ale jen opravdu možná.
Mě se tady lidi za to smáli, když jsem to samé řekl o Cyberpunku 2077 když ho oznámili v roce 2013.
Nechť sedmileté hypování započne!
Potom zase komentáře, jak nový Zaklínač neměl vyjít na staré konzole (XSX a PS5).
Tak to hlavně nezapomeňme všichni pořádně hajpovat. Co se asi tak může stát? Vždyť je to Zaklínač!
Nechť koloběh hráče videoher započne!
A předobjednat :-/
A co takhle dodělat CP2077 nez oznamovat novou hru nebo je to zas oznámení 8 let dopředu?
Je to k nalákání nových vývojářů či upoutání investorů. Hra určitě v blízké době nevyjde.
CyberBug ’77 nebude uz nikdy dokoncen… To co bylo naslibovano nikdy nedostaneme, takze mozna ocekavam jeste v budoucnu jeden, max 3 posledni patche, ktere stejne budou o hovne a tim tento ‚hype‘ skonci…. Jako takto, Cyberbug se mi libil, koupil jsem si i originalku, protoze jsem chtel podporit hru, kterou jsem prve zahral diky warezu a libila se mi, ale s ohledem co bylo naslibovano a jak nam mazali hovna kolem huby, tak skutek utek….
No pořad mají vyjít minimálně ty slibované datadisky
OH… Změna z RedEnginu na Unreal?? OH Bože!!! Čeká nás opravdu skvělá budoucnost.. 😁
Unreal 5 je kvalita. Rozhodně s tím budou mít míň práce než napasovat svět Cyberbugu na RedEngine.
Ty jo, tak teď mám mega smýšený pocity. Další Zaklínač je naprostá lahoda pro moje uši, ale…. ALE. Cyberpunk dopadl tak jak dopadl a zejména kvůli brzkému oznámení, až příliš peněz do marketingu, tuny nenaplněných slibů a špatnému technickému stavu. Pokud se tomu vyvarují (snad už je vývoj v nějakém rozumném bodě), tak věřím že se máme na co těšit protože s fantasy RPG už přeci jen mají zkušenosti. Protože jestli jin nevyjde tohle, tak to je takový poslední hřebík do rakve. Doufám, že to bude čistokrevné RPG jako předchozí Zaklínač, volby které ovlivní děj, rozmanité side questy, dobře napsané postavy a nádherný soundtrack.
Tak aspoň že se poučili z CP77 a pochopili, že ten jejich Red Engine prostě není to pravé ořechové, ne každý má dost talentované lidi a prostředky na to, mít vlastní a tak je to dle mě nejlepší co mohli udělat.
Jinak pokud jsou ty spekulace pravda a bude tam tvorba postavy, tak jim rozhodně dám šanci se vykoupit ale předobjednávka už nehrozí
No tak to nevím, ale na Zaklínači 3 nevidím naprosto žádné chyby ohledně RED Enginu. Ba právě naopak. V 3rd pohledu je Red Engine naprosto bezproblémový a nádherný. Dodnes vypadá Zaklínač 3 naprosto fantasticky.
Třetí Zaklínač ne ale Cyberpunk ukázala jeho naprosté nedostatky, protože jak to vypadá nejde do něj prakticky nic složitějšího implantovat, AI je ráda když dokáže chodit od bodu A do bodu B, fyzika v tom enginu neexistuje, davy se nechovají uvěřitelně atd. Prostě ten engine dle mě prostě nestojí za to, aby se do něho investovalo když můžeš použít ve všech ohledech lepší od třetí strany.
Tak co za komplexní mechaniky taky zaklínač 3 obsahoval že ?
Engine to je naprosto v pohodě. Je tak stabilní že snese i větší moding a když si do třetího zaklínače přidáš mod s 4k texturama tak hra pořád vypadá lépe než to co vychází dnes a ještě dlouho vycházet bude. Co umí ukázal Cyberpunk kde když je nějaký ústupek tak je to díky chybnému rozhodnutí vydat to na staré konzole. Půjde tam hlavně o to že by ho museli hodně předělávat protože stará generace už není ve hře a tak odstranit nějaké legacy featury a vytvořit nové do starého enginu stojí spoustu času, peněz a obecných komplikací které by ho mohli totálně zrušit a restartovat vývoj takže dává smysl zvolit jiný. Navíc tohle bude i dobré jako PR krok protože to pomůže získat si důvěru. Nikdo neříká že nebudou na pozadí dál vyvíjet redengine pro své další projekty ale jenom takhle mohou doručit další hru s využitím aktuálních technologií a ještě v rozumném termínu.
To jsou zase nesmyly,AI,fyzika,animace a další komplexní mechaniky nemusí být a většinou ani nejsou záležitosťi HW, je především šikovnost vývojářů a enginu. To že se dá engine dobře modifikovat ,fakt není ukázkou jeho kvalit i když je to rozhodně plus.
Ostatně na 77 je to krásně vidět a že přechází UE je toho důkazem. Co je horší ,že posledních X let dělali na svém interním enginu a teď budou začínat od nuly ,tady oznamují titul, který vyjde zas maximálně za 5 let.
Z hype trainu se očividně nepoučili.
Wtf? Všechny tyhle mechaniky musí něco počítat, ukládat a zpracovávat a když má HW problém už jen se samotnou mapou že i textury a modely doskakují protože se už nikam nevejdou tak na to ostatní toho moc nezbude. On je tu dobrý důvod proč nemáme třeba GTA V na Pentiu 386 a o šikovnosti vývojářů to rozhodně není. A modifikovatelnost enginu je ukázkou jeho kvalit. Když je stabilní i po amatérském zákroku bez interní dokumentace a nástrojů tak je to zatraceně dobrá ukázka jeho stability. Třeba v Rage špatně pojmenuješ takovou blbost jako je collider, díl modelu nebo třeba uděláš mezeru kam nepatří – prostě blbost která většinou není problém a hra ti hned spadne nebo ani nenaběhne.
Souhlasím s Corvem, ta změna mi přijde dost nečekaná, UE5 sice vypadá parádně na ukázkách chystaných her, ale proč se dobrovolně odloučit od RedEngine, když i dnes vypadá skvěle. No uvidíme. Jako fanoušek Sapkowského a fanoušek herní trilogie samozřejmě nemám jiné pocity, než že se moc těším, ale raději opatrně.