Společnost Sony Interactive Entertainment vydala ve středu 23. března nejnovější aktualizaci softwaru pro konzole PlayStation 5 a PlayStation 4. Z těch nejdůležitějších novinek je přidání Open a Closed Party na obou platformách a aktualizace uživatelského rozhraní pro PlayStation 5. Sony Interactive Entertainment navíc také potvrdila, že se v „příštích měsících“ dočkáme na konzoli PlayStation 5 podpory Variable Refresh Rate.
Díky zpětné vazby od účastníků betaverze tak přibyly některé funkce, požadované hráči. Těmi je myšlena možnost vytvářet Open a Closed Party nebo se k nim na konzolích PlayStation 5 a PlayStation 4 připojit. U PlayStation 5 pak také došlo k vylepšení uživatelského rozhraní u Game Base a Trophy karet a funkce mono zvuku pro sluchátka.
Pokud používáte mobilní aplikaci PlayStation Remote Play, tak ta je od středy 23. března dostupná v novém tmavém režimu (podle nastavení vašeho telefonu) a u aplikace Screen Reader (pro iOS i Android) si teď lze zvolit z několika nových jazyků včetně portugalštiny, finštiny, švédštiny, turečtiny, řečtiny, thajštiny, a čínštiny (tradiční a zjednodušené).
Hráči na konzoli PlayStation 5 s účty registrovanými ve Spojených státech nebo ve Velké Británii, budou moci navíc vyzkoušet Preview funkci Voice Command, která jim umožní vyhledávat a spouštět hry, aplikace a nastavení zadáváním hlasových povelů. tato funkce půjde využít i pro přehrávání médií, ale prozatím má podporu pouze v angličtině.
Vydání Variable Refresh Rate (VRR) pro PlayStation 5 je naplánováno v příštích měsících. Na televizorech a PC monitorech kompatibilních s HDMI 2.1, bude VRR dynamicky synchronizovat obnovovací frekvenci displeje s výstupem konzole PlayStation 5. Výsledkem má být zlepšení vizuálního výkonu her u konzole PlayStation 5 a minimalizace, nebo úplná eliminace, vizuálních artefaktů. U mnoha titulů pak bude hraní na PlayStationu 5 plynulejší, protože se scény budou vykreslovat okamžitě, grafika bude celkově vypadat ostřeji a sníženy jsou i input lagy. Dříve vydané hry pro PlayStation 5 by měly být pro VRR optimalizovány prostřednictvím patche a nové hry již mohou podporu VRR obsahovat.
Zapnutí Variable Refresh Rate (VRR) je možné i u her pro PS5, které jej nepodporují. Tato funkce sice může zlepšit kvalitu videa, ale zároveň může způsobovat neočekávané vizuální efekty. U těchto titulů ale můžete podporu VRR kdykoli vypnout.
Jako nevim no, čekal jsem aspoň nějakou letmou zmínku o tom jak ten update v ten den totálně do*ral online, kdy půl dne nešlo nic hrát a PSko veselé tvrdilo že vypršelo předplatné PS+. Ale OK.
Radšej by som uvítal premakanejší Switcher. To prepínanie mezi hrami neni tak instantné, jak som si predstavoval…
1440P zatim stale neni ?
To si počkej tak na PS7, to možná bude i 60fps standard, ale spíš ne.
Ty fps jsou fakt výsměch… Vždy mě dokáže naštvat jak si musím zvolit buď grafiku nebo fps… Samozřejmě, že si zvolím fps, protože hrát „hezkou hru“ s 30fps je v dnešní době za trest 😁 bych už čekal, že těch 60fps už bude minimálně základ, ale ono stále ne 🙄
Tak se vrať k PC aiwo
XD
Nejak me to cekani prestalo bavit a radeji sem prikoupil moncek, kterej umi pracovat jak se 4k tak 1440p signalem. Vrele doporucuju.
Co že jsi to přikoupil? To ti dokáže hodit video z PS5 na monitor v rozlišení 1440p? Můžeš prosím tě poslat nějaký odkaz. Prorože, jestli to tak je, tak bych to teda koupil taky.