Juan Fernández, designer souboje z Ninja Theory, který v současnosti pracuje na pokračování úspěšné „AAA indie“ hry Hellblade: Senua’s Sacrifice, se rozpovídal pro španělský web Vandal o tom, jak se mechaniky ve druhém díle posunou a v čem budou lepší.
Fernández si uvědomuje, že i když slavil příběh dívky Senuy trpící psychickou poruchou značný úspěch, mnohé věci mohli jako vývojáři zvládnout lépe. A souboj je jednou z nich. „Nejméně jsem byl v Hellblade spokojený s nedostatkem různorodosti nepřátel. Nepřátelé byli příliš odolní. Hráči měli na výběr spoustu různých útoků a komb, ale ve skutečnosti je nepřátelé nenabádali k jejich používání. Lidé si našli dva nebo tři pohyby, které se jim líbily, a neustále je opakovali,“ vysvětluje.
To by se v chystané novince vznikající tentokrát v hájemství Microsoftu mělo změnit. Už dříve se autoři pochlubili tím, že souboj bude brutální a realistický i díky tomu, že hlavní herečka prochází bojovým výcvikem.
První díl tvořilo podle Fernándeze asi patnáct lidí. Teď mají v Ninja Theory výrazně víc zaměstnanců a také větší časové a finanční možnosti. I tak věří, že od vývoje předchůdce zvýšili hlavně svoji produktivitu v poměru vůči velikosti týmu. Senua’s Saga: Hellblade 2 dorazí na Xbox Series X/S a PC, datum vydání zatím nebylo zveřejněno.
Dva roky trénigu?
Tak kvůli hře to bude asi rekord.
Proč někdo dnes uvažuje u her o souboj systemu? Prostě mačkat dvě tlačítka a úskok doprava, doleva, dopředu a dozadu… hlavně ať nedělaj něco originalniho ala KCD.
pokud jsi hrál jedničku, tak víš, že ty souboje byly spíše otravné
nikdo tady nechce souboják ala KCD, který je příšerný, ale stačilo by, kdyby se to dostalo na standartní úroveň God of War třeba
Souboják v KCD příšerný rozhodně není, minimálně na PC mě neskutečně bavil. Pro mě jeden z nejlepších, to samé mě přišlo zajímavé i v prvním zaklínači.
Soubojový systém v KC byl za mě super protože tě přinutí uvažovat a ne jen zběsile sekat jako ve Skyrimu. Občas ale bylo otravné bojování proti přesile. 3 banditi + pes vs já, to jsem prostě většinou utíkal.
Přesně, mám stejnou zkušenost. A jaká to pak byla satisfakce, když v pozdější fázi hry jsem si kumánskou skupinu dával tak, že utíkali oni
No to je tak nějak pointa.
V KCD nemáš být borec co si poradí s bandou banditů a psem najednou takže i boj tam má být složitější.
Her kde stačí kliknout na pravé nebo levé tlačítko je hromada a jsou trochu nuda.
Osobně mi přišel souboják OK, nic komplexního, ale účel splnil, to samé třeba Vampyr.
Problém takových her je v komplexnosti nepřátel, rozmistění aj.. prostě mít ve hře 3 druhy nepřátel s 5 útokoma nikoho bavit nebude a je fuk jaký je souboják.
U Dark Souls mi taky stačí R1, R2 a Roll.. ale je tam prostě variace nepřátel, dokážou ohrozit, pak to baví.