Polská společnost CD Projekt po včerejším odkladu next-gen verze Zaklínače 3 přišla se zprávou pro investory za fiskální rok 2021. Rozhodně se má čím chlubit, ale bohužel na fanoušky čekalo i zklamání.
Začneme tím pozitivním, firma totiž oznámila, že Zaklínač 3: Divoký Hon má na kontě už přes 40 milionů prodaných kopií, poslední známé číslo (z roku 2020) bylo přes 30 milionů. Třetí díl navíc tvoří většinu prodejů celé série, které činí něco přes 65 milionů kusů.
Následně samozřejmě došlo na připomenutí, že vzniká další hra ze světa Zaklínače, jež má započít úplně novou ságu. Jak už víme z dřívějška, pohánět ji bude Unreal Engine 5.
Cyberpunk 2077 se, co se týče prodejů, také zdánlivě má čím chlubit. Na kontě už totiž má přes 18 milionů prodaných kopií. Jenže samotné číslo vypadá o poznání hůř, když k němu přidáme kontext. Už loni jsme se totiž dozvěděli, že jenom za rok 2020 (kdy byla hra na trhu teprve několik týdnů) se prodalo 13,7 milionů. Za posledních 16 měsíců se tak prodalo „pouze“ něco přes 4 miliony kusů. CD Projekt si určitě představoval vyšší číslo.
Co se týče plánů na tento rok, studio slibuje další podporu Cyberpunku 2077 a také vývoj netrpělivě vyhlíženého placeného rozšíření. Jenže tady přišla pro fanoušky špatná zpráva, na expanzi totiž dojde až v příštím roce.
Nutno ale říct, že plány CD Projektu jsou poměrně ambiciózní. Momentálně pracují na druhé verzi svého enginu RED a vytvářejí dva na sobě nezávislé týmy, aby mohlo studio pracovat na dvou AAA projektech současně.
Kromě Cyberpunku a Zaklínače se už zřejmě pracuje i na dalších hrách, protože podle tiskové zprávy jsou na tento rok v plánu „koncepty a výzkum související s neoznámenými projekty“.
Na dalším navíc pracuje studio The Molasses Flood (autoři The Flame in the Flood), jež CD Projekt loni zakoupil. Jejich nová hra má být součástí jedné ze značek CD Projektu, takže výběr není příliš velký. Buď Zaklínač, nebo Cyberpunk.
As it was mentioned in @CDPROJEKTRED_IR financial call moments ago, Cyberpunk 2077's upcoming expansion will arrive in 2023. Please stay tuned for more details coming later this year 🦾 https://t.co/rq1w6RDTDL
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) April 14, 2022
DLC 3 roky po vydání hry
občas si říkám jestli v tom studiu jsou víc než 3 pracující lidi zároveň hlavně že oznámili zaklínače 4 takhle opravdu vyjde až po roce 2030
Tak ten Zaklínač 4 byl oznámený proto, aby nalákali nové vývojáře na nově spuštěný projekt, takže vydání v roce 2030 nebo i později není od věci. Na druhou stranu, CDPR stále tvrdí, jak častěji chtějí vydávat hry, tak třeba se dočkáme TW4 a zároveň druhé expanze pro Cyberpunk.
Odložení expanze pro CP mě ale zklamalo, ale kdo ví na čem pracují, že jim to potrvá tak dlouho. Třeba ta hra dostane nějaký větší overhaul a expanze přinese věci, které CDPR „slíbilo“ před vydáním hry. A třeba ne.
A to je právě ten problém. Většina moc dobře ví, že hledá jen investory.
Ale všechno co se stalo po vydání po CP, tak musí odehnat každýho normálního investora.
Mají tam bordel a tváří se že ne.
Investování je většinou vydělávání na dlouhou trať, ale tahle trať je klikatá a někdo se ještě do prostřed vysral.
Docela mám obavy jakým směrem se CDP vydává. Chápu a cením, že se chtějí posouvat a zlepšovat, ale berou si toho hodně a oznamují až moc dopředu. Pak může příjít zklamaní z odkladu nebo ze stavu v jakém hra je. Osobně mi odložení Cyberpunku tolik nevadí protože z té hry holt nejsem tolik odvařenej. Řekl bych, že vše záleží na tom jak dopadne nový Zaklínač. Jestli ten dopadne zle, tak je to v podstatě takový poslední hřebík do rakve.
Neúspěchu bych se nebál. Díky Unreal enginu to konečně rozjedou i konzole a o tom byla většina toho breku kolem Cyberpunku. Jen to bude s tím klasickým feelem a featurama Unrealu. UE jim dovolí vydat hru rychle protože si mohou najmout externisty na prakticky všechno a to do enginu importovat. Nemusí lidi učit s vlastním enginem. UE je takový základ ve kterém umí dělat každý zkušenější vývojář i šikovní amatéři. (na youtube ti v něm udělá jeden člověk basic hru třeba za týden nebo dva i s multiplayerem – samozřejmě bez tvorby assetů což je to nejdelší na vývoji) Takže technická stránka bude dobrá, mají obrovský výběr vývojářů kteří jim napíšou už tisíckrát ověřené scripty, ověřené pluginy do enginu který s nimi počítá a tak dále takže na nich bude prakticky jen design světa, úkolů a podobně a v tom jsou velmi dobří. Nebudou muset bojovat se zapomenutou featurou vlastního enginu se kterou umí pracovat pět lidí na planetě aby fungovala tak jak má. S tímhle vším bychom se ho mohli dočkat už relativně brzy. Vzhledem k tomu že asi i budou chtít udělat menší hru než je W3 kterou spoustu lidí ani nedohrálo a jeho vývoj zabral cca 3,5 roku tak by W4 mohl v klidu dorazit do tří let.
Ježíši expert na vývoj her a akci…..😃😃😃
Prej nejdelší je tvorba assetu 🤦♂️😂😂
Ano. Každý ze stovek tisíc modelů musí být vymodelovaný v několika úrovních detailů, různých variacích, otexturovaný, často animovaný, s přidáním kolize, destrukce a pod. Třeba jedno auto do Forzi se od podkladů do finální verze vytváří kolem půl roku – a to se skenují. Už dávno je pryč doba kdy místnost byla jen kostka s pár texturami a low-poly modely pro další rozměr.
Já se technické stránky díku UE taky nebojím. Ale hráčům nemusí sednout „nový svět“ bez Geralta s novým hlavním hrdin(k)ou, se kterým se zcela jistě bude porovnávat. Laťka je nasazena vysoko.
CDPR nám teda nakládá jednu „lepší“ zprávu za druhou :-/. Co snad jen „může potěšit“, je ta hromada ambicioznich slibů.