Dnes v 18:00 našeho času bylo oznámeno v pořadí již deváté rozšíření pro kultovní mmorpg World of Warcraft, tentokrát s podtitulem Dragonflight. Společně s dračími letkami Azerothu se vydáme na nový kontinent Dragon Isles, abychom jim pomohli bránit jejich domovinu. Otrovy přímo srší elementální magií a živoucí energií Azerothu, světa, kterým putujeme již osmnáct let. Čeká nás poměrně velké množství změn a v redakci jsme opravdu zvědaví, zda-li se dříve tak populárnímu titulu podaří obnovit dnes již téměř ztracenou slávu.
Kombinace rasy a povolání
Vůbec poprvé v historii „WoWka“, nám vývojáři servírují kombinaci nové hratelné rasy spolu s povoláním. Řeč je o Dracthyr Evokerovi, který, stejně jako Worgen, může volit mezi humanoidním vzezřením a více primální drakonickou formou. Evoker bude dostupný jak pro Alianci, tak i pro Hordu. Pro sžití s novou postavou bude k dispozici speciálně vytvořené herní intro. Evoker disponuje dvěmi specializacemi – Devastation a Prerservation. Zatímco první se zaměřuje na kombinaci ohnivých kouzel a útoky ostrými drápy, druhá využívá magii života pro léčení spolubojovníků. Evoker je tedy DPS i Healer.
Dračím jezdcem snadno a rychle
Novým systémem v datadisku Dragonfligh, je možnost stát se dračím jezdcem. Během putování po Dragon Isles bude možné získat čtyři unikátní a upravitelné draky (na což tvůrci kladou veliký důraz). Dle všeho budou k dispozici miliony kombinací. Za pomoci nových leteckých technik bude možné postupně pilovat své jezdecké schopnosti. Časem se jako hráči budeme zlepšovat a gravitace spolu s výdrží bude čím dál tím menším problémem. Na maximální úrovni bude možné sbírat tzv. ancient glyfy a vylepšovat tak talentový strom daného draka. Pro tento systém je připraven i endgame obsah, který bude odemykat další možnosti úprav. Na papíře to zní jako solidní zpestření, ale uvidíme, jaká bude realita.
Vzhůru na nový kontinent
Dragon Isles jsou prastarou domovinou dračích letek Azerothu. Při události zvané The Great Sundering, vymizela z ostrovů magie a dračí kontinent se uložil ke spánku. A to spolu se starými křivdami a hrozbami. První zónou je The Waking Shores. Jako hrdinové se na pozvání samotné Alexstraszy pokusíme pomoci Wrathionovi dobýt citadelu černé letky ze spárů nepřítele. Ohn´ahran Plains křižují mocné kentauří kmeny Maruuk – odvěcí přátelé zelené letky. Po smrti Ysery je ale budnoucnost nejistá. V The Azure Span nalezneme archivy modré letky. Území se táhne od tuskarrských vesnic přes lesní tundru až k zasněženým vrcholkům. Kmeny gnollů a furbolgů zde žijí od nepaměti. Thaldraszus je obdivovaným sídlem Aspektů a jejich letek. Tyčí se jako zářivý maják uprostřed dračího království. Velkou úlohu zde hraje bronzová letka, která dohlíží na tok času. Poslední zónou je Forbidden Reach. Na tomto místě trénoval Neltharion své elitní bojovníky – Dracthyry. Po velké bitvě byla oblast nicméně opuštěna a nyní, po návratu nepřítele, opět ožívá.
Klasika, změny a Wrath of the Lich King Classic.
Tak jak je již zvykem, dojde i v novém datadisku k navýšení maximální úrovně. Tentokrát se level zvedne z šedesáti na sedmdesát. Obnovou prošly systémy talentů a profesí (ty by měli být znatelně důležitější). Uživatelské rozhraní dostane v Dragonflight novou podobu. Bylo na čase, ale domnívám se, že většina hráčů používá tzv. addony a vzhled si upraví na míru. Samozřejmostí jsou nové dungeony a raidy. Aktuálně víme o následujícím: Neltharus – pevnosti černé letky, navštívíme dříve neprobádané komnaty Uldamanu a budeme bránit tzv. Life Pools, které patří červené letce.
Jakožto dlouholetý hráč World of Warcraft musím říci, že se mi představení nového datadisku absolutně nelíbilo. Trailer na rozšíření byl naprosto „nemastný, neslaný“, nová rasa nezajímavá a nové lokace generické. Jediná věc, která mne zaujala, je systém vylepšování draků. „WoWku“ dochází dech a je to vidět na každém kroku. Ale třeba se pletu a datadisk se vydaří. Zatím mne ale nechává naprosto chladným. Datum vydání nebylo oznámeno, ale předpokládá se, že Dragonflight spatří světlo světa nejdříve v zimě 2022. Spolu s oznámením nového rozšíření došlo i na Wrath of The Lich King Classic. Ten by měl vyjít ještě letos.
Už je načase s touto hrou skončiť a začať niečo nové.K 30.6 končí aj Tera online,ktorá ma veľmi bavila ale dnes tie servery sú prázdne a nikto to už nehrá.Tak aj vývojári WOW by sa už konečne mohli odhodlať k tomuto kroku.
Mne se cinematic naopak líbil. Stonebro vypadal jako solidní frajer a cejtil jsem s ním když postupně objevoval své mrtvé druhy. Co už tak cool není je ta nová rasa. Odpornější verze DH … Jako by jsme jich snad potřebovali víc.
No co, třeba na to jde teď Blizzard odzadu. Vždy vypadaly cinematici top a datadisk pak za velký šumák. Budu věřit, že teď vypadá cinematic jak vypadá a gameplay bude top.
A pre-order nikde
S WoWkem jsem začínal v roce 2007. Hrál jsem všechny expanze, dokonce i Shadowlands. Poslední dvě jsem koupil a zahrál prakticky jen ze „setrvačnosti“. Po shlédnutí včerejší prezentace Dragonflight mám ale poprvé pocit, že toho bylo už vážně dost a nebudu v tom pokračovat. Cinematic nudný, žádný hype. Nechci používat věty jako „Ta hra je už mrtvá.“ nebo „Jak to může ještě někdo hrát?“, ale opravdu mám poprvé za ty roky pocit, že je hra někde, kde být asi už dávno neměla. A to stále online na serverech.
Takhle životní etapa je za mnou a upřímně přeji všem, kteří se na rozšíření těší, hodně zábavy.
Jako, taky mě ten trailer vůbec nezaujal, i když technické zpracování musím pochválit. Ale počkám si na to, jak se bude expanze vyvíjet. Battle for Azeroth a Shadowlands měli parádní trailery a jak to dopadlo, víme všichni.
Byla doba kdy jakýkoliv trailer od Blizzardu byla svým způsobem událost. Tohle vypadá jak výprodej od pixaru.
I MOP říkáš jo? ne každý cinematic musí vyvolat wow efekt, na Legion byl taky slabší cinematic a jak se datadisk povedl.
Nevím no, já měl docela husinu, když Varian vyskakoval z vody za doprovodu epické orchestrální hudby.
Legion cinematic byla topka, ale datáč šel od 7.2 pěkně doprdele. Asi si nepamatuješ broken shore, kde jsi měl na jeden quest na týden a nedalo se dělat nic.
WoWko jsem hrál hodně dlouho a dokážu odpouštět u oblíbených sérií hodně (třeba u AC), ale tohle je fakt tragédie, co nemá ani špetku WoW atmosféry nebo tak něco. Hrát jsem přestal v půlce Shadowlands a říkal jsem si, pokud nová expanze bude nadupaná a přesvědčí mě, dám tomu ještě šanci. No, myslím, že můžu tuhle herní etapu začít pohřbívat s vědomím, že opravdu jakýkoliv čas strávený dneska v Azerothu je ztráta.
Jasně jak podle jednoho videa poznáš že to bude nudný náhodou podle mě cinematic jeden stěh lepších jen doufám že neposerou zas nějaké lore nějaký postavě..
Nikdy jsem nepsal, že to bude nudný, ale že z toho necítím atmosféru WoW světa (což logicky na mě neudělalo dobrý dojem) . A nehodnotím jen cinematic, ale i ukázky nových lokací a nové rasy (další dvě videa, kterých jsi si možná nevšiml).
I ten kdo WOW vůbec nehraje, vidí že ta hra mele z posledního a neví už coby. Jenže nač to ukončovat, když pořád vydělává. Takhle nějak si představuju AC až přejde na live service. Dokud bude Ubi, bude i AC s každoročním „novým“ obsahem.
Spíš by měli zkusit obnovit slávu značky skrze Warcraft 4, po tomhle titulu by lidi (včetně mě) šli jako diví, dle mého nehledě na zpackaný reforged.
Tohle volání po Warcraft 4 slýchám dost často a pořád nevím, co si pod tím představit. Pokračování příběhu Warcraft 3? To už tady bylo a jmenuje se Wrath of The Lich King. Na ten příběhově navázal Cataclysm a tak dále. Lore se vyvíjí přes World of Warcraft a žádný způsob jak ho zachránit už není. Maximálně udělat brutální retcon a oznámit, že všechno co se událo po Warcraft 3, není pravda. A to neudělá nikdo.
Šlo by ukončit WoW a skočit časově dopředu a udělat singleplayer s novými postavami v původním světě, s easter eggy na W3 a WoW samozřejmě. Jde všechno, bohužel zastavit vývoj WoW kvůli singleplayeru neudělají z důvodu jménem peníze.
Ten trailer na How to Train Your Dragon vypadá fakt parádně
Imagine hrát wowko v roce 2022
tohle je čistý bizár… to už nemá s lore wow nic společnýho… nulová fantazie…
Alextrasza a ostatní aspekty nemají s lore Wowka nic společného? 🙄
Ne, dračí letka se teď náhle objevila na Azerothu, konečně budou ve wow draci, který tam vlastně nikdy nebyly. 😅
Wotlk classic mě donutí si to zas zahrát narozdíl od nového datadisku který je nudný názvem počínaje
tak uvidíme, ajk Wotl Classic bude lidi bavit, když v něm zruší Dungeon finder… taky jsem to chtěl zkusit, ale radši to nechám na Dragonflight, horší než Shadowlandy to být nemůže.
Tak si pustíme super cool trailer na hru, která měla skončit už před 10 rokama, ale pořád se milkuje původní sláva značky Warcraft.
Tak jsem to viděl a musím to označit a za ten nejslabší WoW trailer co kdy Blizzard stvořil. Zlatej Wrath of the Lich King nebo Legion
Je to tak.
Hlavně si všimněte v tom traileru že to vypadá na takový jakože „friendly“ datadisk který bude spíše zaměřen na průzkum světa atd…
Není tam nikde zmíněná hrozba, nepřítel tak jak to Blizzard dělal do teď.
Misty taky neměly v traileru antagonistu.