Aktualizace z 13:00:
Dle vyjádření Reinharda Pollice, Game Directora hry z THQ Nordic, není tato informace pravdivá a šlo pouze o přípravu půdy pro budoucí hry studia.
Za upozornění děkujeme čtenáři matthew074.
Původní zpráva z 06:00:
Vypadá to, že chystaný remake legendárního Gothicu se dočká coop multiplayeru. Ve svém profilu na profesní sociální síti LinkedIn o tom poměrně explicitně psal programátor studia Alkimia Interactive. Upozornil nás na to čtenář s přezdívkou adamanor7.
„Jako programátor multiplayeru jsem připravil základ pro současný systém. Je to server, kde může hráč hostovat zápas a nechat ostatní, aby se k němu připojili,“ napsal v popisu svého zaměstnání senior programmer barcelonského studia Victor Macho. Popisuje i další technické detaily, které jasně poukazují na to, že pro Gothic vzniká multiplayer.
Odstavec, který se multiplayeru výslovně věnuje, už sice na profilu nenajdete, ale i v tom, co zatím zbylo, zmínky o něm nechybí. Macho například píše: „Pracuji na prvcích hratelnosti jako je souboj na blízko, magie a zbraně na dálku. Všechny tyto prvky fungují v multiplayeru a může je využít umělá inteligence.“ Dále dělá podle svých slov i na animacích, které „také fungují v multiplayeru“.
Staronový Gothic se poprvé prezentoval v prosinci 2019 hratelnou ukázkou, kterou si vydavatel THQ Nordic testoval zájem hráčů o remake. I přes prvotní kritiku mířící třeba k barevné paletě nebo soubojům dostal projekt zelenou a pro práci na něm bylo v Barceloně ustanoveno studio Alkimia Interactive. Hra dorazí na PlayStation 5, Xbox Series a PC, zatím ale nevíme kdy.
Za upozornění děkujeme členovi naší Discord komunity s přezdívkou adamanor7.
Už jsem pomalu přemýšlel nad tím, jestli nebudou chtít zužitkovat Diega, Miltena, Lestera a Gorna jako možné postavy pro co-op. Ale když tam nebude, aspoň to bude blíž originálu.
Gothic jedničku jsem nehrál a dost se na remake těším, za coop bych se nezlobil, pokud by byl volitelný. Chápu že některým se ta myšlenka nelíbí, ale Borderlands vás také nikdo nenutí hrát v coopu (ta hra je na to dělaná, vím že to není ideální přirovnání).
Bohužel to není pravda, ale pro všechny, kteří se diví, že o tom přemýšleli, tak už před těmi více jak 20 lety měl být ve prvním díle na tehdejší dobu hodně pokročilý až přelomový coop multiplayer, kde se mělo hrát za 4 různé třídy postav. Bohužel jim to tehdy kvůli nedostatku peněz a času nevyšlo (jako mnoho dalších skvělých věcí).
Možná by bylo moudré přidat i offiko vyjádření https://www.reddit.com/r/worldofgothic/comments/uq9f4d/comment/i8qrkl3/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Chce se mi zvracet… proč tvl, proč to nemůže bejt jen remake ve stylu Crash Bandicoot tvl… čisté grafické přepracování nic víc… byl bych mnohem radši…
To by pak nebyl remake, ale remaster, lidi by pak měli problém se zastaralým combat systémem.
Díky za připomínku na ten soubojový systém jsem zapomněl. Mě jde prostě o to, že do předělávek starých her co byli sice jednoduché ale fungovali to se snaží přidat věci aby hra byla přizpůsobena modernímu hráči a to dle mě dokáže prostě hrám dost uškodit… Ten soubojový systém bych použil jaký byl třeba v Risenu – zcela jednoduchý a prostý systém s tím že by se akorát přidal i štít… Já si prostě Gothic hrozně zamiloval a užil jsem si oba díly (3 díl jsem dohrál abych si pro sebe ukončil příběh o bezejmenném hrdinovi… když si to tak vemu tak 3 díl by opravdu potřeboval překopat…)
Pokud si chce zahrát člověk nový Gothic, je nejlepší šáhnout po tomhle.
https://store.steampowered.com/app/1467450/The_Chronicles_Of_Myrtana_Archolos/
Takže použil GameAbilitySystem, který tam Epic prdnul ze svého neúspěšného projektu Paradox. A taky CharacterMovementComponent, která je asi to nejobludnější, na co se dá v UE4 narazit. No sláva.
Ne. Ne. Ne. Proč? Online zápasy v Gothicu?
Kdo bude kupovat remake Gothicu? Lidi co hrajou Betafield, CoD, Frknite, Apex atd? Nebo hráči co mají rádi tradiční RPG a první Gothic hráli před dvaceti lety a jsou to Pyranha Bytes fans? Hodně velkej krok vedle.
Osobně si myslím a doufám, že to nebude jako MMO, ale spíš s prvky kooperace.
To je úplně fuk. Gothic je singleplayer, tam žádný prvky mulťáku nepatří. Narvat do toho co-op to úplně zabije to, o čem ta hra je. Hutnej singleplayer RPG zážitek s atmosférou, dobře napsanejma questama, postavama a world-buildingem. Né žádnej co-op na blbnutí. V momentě kdy toho začnou rvát co-op nebo jinej druh mulťáku, tak pozornost devs se začne stáčet úplně jinym směrem, začnou tomu co-opu uzpůsobovat celou hru a celý to půjde do kytek.
Přesně, taky jsem zastáncem toho dobrého starého RPG s pořádným příběhem, i když to je trochu klišé.
Jak dopadl Fallen Order? Myslím taky vcelku slušně a to žádný mulťak nepotřeboval.
Do některých her to prostě nepatří. A když už to tam nacpou, tak je to většinou na úkor něčeho jiného ze hry 🫣.
Nezbývá než doufat, aby to nebyl hřebík do rakve.
Nemyslím si, že vás někdo bude nutit to hrát v multi..