Před pár týdny jsme tu měli spekulace na konto projektů studia Hangar 13. Podle Kotaku má totiž pracovat na nové Mafii, jež má být prequelem. To následně potvrdil také insider Shpeshal Nick, který dodal, že hra má být zasazena na Sicíli na přelomu 19. a 20. století. Navíc prý v českých pobočkách vzniká ještě jeden projekt, kterým má být nový díl tenisové série Top Spin. Právě tyto informace působí čím dál věrohodněji, ve čtvrtek je totiž svým článkem pro magazín Bloomberg potvrdil také renomovaný novinář Jason Schreier.
Hlavní zpráva, kterou Schreier předává, však tolik pozitivní není. Podle jeho informací totiž tento týden muselo studio propouštět. Stát se tak mělo po zrušení dalšího velkého projektu, jenž měl nést název Mosaic. Oficiální cestou z loňského roku víme, že byl zrušen také projekt Volt, který stál Take-Two přes 53 milionů dolarů.
Aktuální propouštění měl na meetingu oznámit nový šéf studia Nick Baynes. Ten ve funkci nahradil Hadena Blackmana, který studio před pár týdny opustil. Baynes údajně slíbil, že žádné další propouštění se neplánuje a všichni aktuální zaměstnanci se o svou pozici nemusí bát.
Schreier dále dodává mnou již zmíněné informace. Hangar 13 prý pracuje na nové Mafii s kódovým označením „Nero“ a tenisové hře s označením „Hammer“. U druhého zmíněného projektu sice neuvádí, jestli jde skutečně o Top Spin, ale vytváření nové značky ve stejném žánru by asi z pozice Take-Two příliš smysl nedávalo.
Podle informací magazínu Kotaku je pak Hangar 13 využíváno také jako podpůrné studio. Někteří zaměstnanci údajně vypomáhali s Tiny Tina’s Wonderlands a momentálně se prý podílejí na titulech Kerbal Space Program 2 či Marvel’s Midnight Suns.
Hangar 13, the studio best known for making Mafia 3 (2016), laid off a number of people this week following the recent cancellations of two games. Those who remain at the studio after a turbulent last few years are working on a new Mafia and a tennis game https://t.co/zzdvi89tcl
— Jason Schreier (@jasonschreier) May 26, 2022
nejvtipnější je název obrázku bro2 xD
jen jsem hledal kolik má Hangar 13 zaměstanců a povedlo se mi narazit na náčelníka…
http://www.2kczech.com/about2kczech/gallery.html
mají 316 zaměstnanců a hledají 5 lidí do Brna… tak sice propouštěli ale pořád hledají… tak asi vyhodili uklízečku a pár testerů nebo nevím…
tak to ale beres San Francisco, Brighton, Prahu a Brno dohromady.
Btw: vtipny je, ze Bohemka ma pres 350
To je klasická Schreierova novinařina kterou mu lidé pořád z nějakého důvodu žerou. Dedukční články a přepisování informací z twitteru nebo redditu jsou jeho specialitou. Ve studiích se propouští a nabírá neustále a podle toho co je potřeba. Tohle není klasický průmysl kde se čeká až pro tohohle bude práce když se projekt vydá za rok a na novém se aktivně na jeho pozici začne pracovat až třeba za rok a půl. Tak se vyhodí, zaplatí se odstupné a až přijde čas tak se někdo další najme. Lidí v IT jen přibývá takže není problém někoho najít.
Propouštělo se hlavně v Novatu. V Brně asi ne.
Nepochopím ty herní korporace, natřískají miliony do vývoje her které k ničemu nevedou a pak investice zachraňují osvědčeným pokračováním, které mohli dělat rovnou ze začátku.
Tak je to T2, ty mají s logikou velký problém. Zaříznou 15 let staré módy do GTA a vyhrožují soudy, aby vydali tragédii jménem GTA Trilogy Remastered…
To je tím že nikdo z nich nespravuje vlastní peníze. Takže odepsat miliony nikomu nevadí protože se to rozpustí v celé firmě a lidi to zaplatí na DLC nebo mikrotransakcích. Kdyby šlo o jejich peníze tak s tím naloží jinak. Některé assety a funkce mohou použít v jiných projektech a obecně ta práce není úplně ztracená ale já osobně bych projekt u ledu prodal ve stavu kterém je. A ta komedie kolem GTA je hlavně vina hráčů. Oni dobře vědí že i kdyby hráčům doslova osobně nas*ali na hlavu tak si to rádi nechají líbit a ochotně si poběží koupit GTA VI v den vydání. Prostě přilezou zpátky jako zbitá štětka k pasákovi.
Ať mi říkají klidně boomer, ale dnes jsou hry spotřební materiál s rychlým výdělkem pro firmu, ale velkou ztrátou pro hráčé. Dneska žadné studio nestojí o hru, aby ji hráč hrál dlouhé hodiny bez toho aby vytáhnul platební kartu. Já to prostě neodkážu prochopit, pravda jsem odkojen PS2 a PS3 erou takže vím co je hrát v pohodě kvalitní hru a užít si každou chvilku. Mě přijde že hráči samotní přicházejí o tu zábavu, podle mě se to začalo lámat s příchodem zbytečných dlc a hlavně s mikrotransakcemi, kde zjistili že to jde i beze namáhy.
Rozdíl mezi hrou a druhým zaměstnaním je jako rozdíl mezi GTA V a GTA Online, tak jednoduše to jde popsat…
Já nemám naději že se to vrátí do pořadku, teda pokuď nepřijde velké procitnutí mezi hráči. Náštěstí na gogu je plno her z této éry a lidem co upřednostňují zážitek před grafikou to může přinést znovu radost z hraní.
U velkých firem se té změny pravděpodobně nedočkáš. To spíš indie hry nemají DlC alá skiny nebo zbytečné mikrotransakce a dá se tam občas najít velmi zajímavá hra, která se nebojí trochu vybočit.
Takže boomer se dneska říká těm, co mají rádi poctivé a kvalitní hry ze zlatých časů. Tak to se mezi ně hrdě řadím i já. Většina nových her z posledních 10 let mě nějak nezaujala a i když některé mě bavily, tak nějak mám už pocit, že se z těch her něco vytratilo a to fakt nehraji dlouhé grindovací hry, u kterých by se dalo dojit mikrotransakcemi.
Cejtim to stejně a ještě mi nebylo 30 takže boomer asi těžko