Kostičkový sandbox Minecraft má pravděpodobně dny své největší slávy již za sebou, leč mnoho hráčů mu stále holduje. A právě ty by mohlo potěšit, že dnešním dnem do hry vychází další velký update, nazvaný The Wild.
Tato aktualizace posléze rozhodně nešetří novým obsahem, jelikož představuje rovnou dva nové biomy.
První se jmenuje deep dark, zavede nás do temných podzemních míst i prastarých měst, přičemž zde můžete nalézt nové bloky, ale i nepříjemnou novou mobku zvanou warden (dozorce).
Druhým biomem je následně mangrove swamp, kde budou růst zdejší speciální stromy, nabízející nový typ dřeva. To je doplněno o bahenní bloky, přičemž se vám zde jistě bude hodit lodička s truhlou.
Kromě výše zmíněného ale také dojde ještě na létající mobku allay (plašilka), která vám za odměnu může přinést různé věci, ale těšit se lze i na tři typy žab a pulce s možností vytvořit froglight bloky.
New places, new friends, and new adventures are just one day away! #TheWildUpdate
🌱 https://t.co/dcIVoNj7f5 pic.twitter.com/ixQA5gjaVF
— Minecraft (@Minecraft) June 6, 2022
Minecraft i tento update naleznete na Androidu, iOS, PC, Macu, Linuxu, PlayStationu, Xboxu i Nintendu Switch.
Společně s touto aktualizací také dochází ke spojení Java a Bedrock verze do Minecraft: Java & Bedrock Edition for PC, kdy všichni majitelé jedné z těchto verzí dostanou tu druhou zcela zdarma. Jen to může pár dní trvat.
Minecraft extra nesledujem, ale vie niekto povedať z akého dôvodu držia dve verzie hry ??
Prý z důvodu cross platform, že můžeš hrát se svými kamarády v rámci různých platforem, zatímco normální Java je výhradně na PC.
Minecraft sleduju pravidelně a na tenhle update jsem se těšil. Na druhou stranu se ale jedná o první velký update, který by se dal do jisté míry považovat za kontroverzní (respektive verze 1.17, 1.18 až 1.19, původně se mělo jednat o jeden update, nyní rozdělen pod 3 verze).
Hráči Minecraftu každý příchod nového updatu přijímali velmi kladně (není divu), avšak už jim začíná vadit „absence“ komunikace ze strany Mojangu a některé nesplněné sliby z předchozích Mineconů (viz. MC subreddit).
Oni předem ohlašují či prezentují novinky, které se do hry nakonec nedostanou (např. bundly nebo předělaný birch forest) nebo dostanou v nepříliš uspokojivé podobě („meh“ loot v deep dark ancient cities nebo nové bažiny, ve kterých „nic“ není a v podstatě ani nenahradil starý biom = nuda). Navíc se ozývá kritika ohledně samotného názvu aktualizace, protože pod „Wild“ updatem si lidi představují třeba divoká zvířata nebo ten birch forest.
Největším „problémem“ je ale ta zmiňovaná komunikace ze strany Mojangu, protože poslední dobou nekomunikují s komunitou, což např. znamená to, že neohlásí, že zrušili/odložili tuhle a tamtu „featuru“ a potom vznikají teorie, že se daná featura vrátí v pozdějším updatu, po jehož příchodu se samozřejmě nic nestalo a tím vzniká větší a větší nechuť.
Cituji jeden komentář pod 1.19 vláknem z Redditu:
„First off, the communication and the birch forest. Shouldn’t Mojang be giving information to the mc community asap when they cancelled plans for updates to different biomes, which they showcased concept art of? Not at the very end of the snapshot cycle? For a game studio which prides itself on its communication with their community, its strange they didn’t announce such a huge change in scope and plans quickly. And if the birch forests and the like were just rough concepts, shouldn’t they inform the community about it when they announced it? If most of the community assumed that they were also adding mild touchups to different biomes in addition to the mangrove swamps and deep dark, isn’t that miscommunication on Mojang’s part and should’ve been righted immediately?
And then, the features. Almost all the features suffered major backlash from the community. Allays have bad functionality and are too rare, warden too hard or easy, froglights too convulted to get, ancient cities need more unique loot, etc. I’m not saying I agree with all of these complaints, but they were and still are widespread complaints. The community’s complaints and concerns seem to be majorly ignored, and nothing seems finished or polished enough, at least to the people following the snapshot cycle.“
Update je samozřejmě přesto povedený (seznam novinek a změn je dlouhý) a hodně hráčů ho uvítá (včetně mě), avšak by si měl Mojang dávat pozor a zbytečně „nehypovat“ dopředu (v minulosti se hype většinou naplnil na 100%, což už neplatí), když některé featury nakonec zruší nebo odloží na neurčito.
Dobře…
Právě že špatně spíš